וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור ההתחסנות בעיר יקבע אם התלמידים יישארו בבית: מתווה פתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 22:50

המתווה, שסוכם על ידי ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות, מעודד את התלמידים להתחסן על מנת לצמצם את התחלואה, ואמור למנוע את הצורך בסגירת מוסדות לימוד בעת התפרצויות תחלואה. כיתות ח'-י"ב בערים אדומות שהיקף המתחסנים בהן יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמידה מקוונת

ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (שני) על מתווה לשנת הלימודים הקרובה. על פי המתווה, תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות בהן יש מתחת ל-70% מחוסנים או מחלימים, ילמדו מהבית בלמידה מקוונת.

בדיון בנושא פתיחת מערכת החינוך שכינס מוקדם יותר ראש הממשלה, הוחלט על המתווה, שאמור להגביר את ההתחסנות ולצמצם את התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים. בהודעה שפרסמו המשרדים המעורבים במתווה, נכתב כי מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.

לפי המתווה, תלמידי כיתות כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות בהן יש למעלה מ-70% מחוסנים או מחלימים, ילמדו באופן פרונטלי. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית. עוד נמסר כי כיתות א'-ז' יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בכיתות בהן יש מתחת ל-70% מחוסנים או מחלימים - ילמדו מהבית בלמידה מקוונת/ראובן קסטרו

במסגרת הפגישה שקיימו מוקדם יותר ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות, דנו הנוכחים גם בנושא אישור חיסונם של בני נוער וילדים בתוך מתחמי בית הספר במהלך שעות הלימודים, כמו גם בצורך בהסברת החיסונים לתלמידים. הדיון הסתיים ללא החלטות.

עד כה, השרה שאשא-ביטון התנגדה לחסן את התלמידים בבתי הספר ואף טענה כי זה "פשע" בגלל הלחץ החברתי שיופעל עליהם. למרות זאת, בשל סמכות שר הבריאות על נושאים בריאותיים גם במרחבי מערכת החינוך, הודיע הורביץ כי החיסונים יתקיימו בבתי הספר, בשעות הבוקר המוקדמות או לאחר יום הלימודים.

עוד בוואלה!

שבועיים לפתיחת הלימודים: הדיון על החיסונים בבתי הספר הגיע למבוי סתום

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הגיע להסכמה על מתווה עם שרת החינוך ושר הבריאות. בנט, החודש/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הסבירה היום לוואלה! כי אם לא יהיה סגר, שנת הלימודים תתחיל כסדרה. אולם, אם התחלואה לא תיבלם ואף תגבר - לא יהיה מנוס מסגירת כלל המשק, כולל מערכת החינוך.

"לדעתי לא יהיה מצב שבו המשק מתנהל ושנת הלימודים לא נפתחת", אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה רק אם נגיע לסגר. אנחנו עושים הכול כדי לבלום את התחלואה ולא להגיע לצומת הזה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully