וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: אין כרגע מחוסנים במנה השלישית בין החולים במצב קשה

16.8.2021 / 18:15

בתדרוך הראשון שנתן פרויקטור הקורונה החדש, סלמאן זרקא, הוא הסביר כי ניתן לראות יעילות של החיסון השלישי לנגיף. מאוחר יותר הודיע בנט כי מספר המתחסנים של מנה זו חצה היום את רף המיליון. "אלו הרגעים האחרונים שלנו לפעול כדי להימנע מסגר"

פרויקטור הקורונה סלמן זרקא אמר היום (שני) בתדרוך כי לפי ממצאים שקיבל משרד הבריאות, אין בשעה זו חולים קשים שקיבלו שלוש מנות של החיסון נגד הקורונה - דבר המעיד על יעילות המנה השלישית. לדבריו, מתחסני המנה השלישית אינם נכללים בין 530 החולים הקשים ולא בין 90 המונשמים.

הוא אמר כי על פי הרישומים, לא נראו תופעות לוואי שאינן מוכרות למשרד הבריאות כתוצאה ממתן המנה השלישית. "לפי שעה, אין מאושפז קשה אחד לאחר שקיבל שלושה חיסונים", אמר. לדבריו, בהמשך ידונו על הרחבת המבצע. "אנחנו עוברים את מיליון החיסונים במנה שלישית, אני רוצה לקרוא למיליון שלא נתנו כתף אפילו פעם אחת - לכו להתחסן".

תדרוך פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא 16 באוגוסט 2021. לע"מ, צילום מסך
"אנחנו עוברים את מיליון החיסונים במנה שלישית". זרקא, היום/צילום מסך, לע"מ

עוד הזהיר זרקא כי ללא שיתוף פעולה מצד הציבור, הסגר יהיה בלתי נמנע. "אנחנו ברגעים של הכרעה", אמר. "הנשק החשוב ביותר הוא החיסונים, מנה ראשונה, שנייה ושלישית. אלו הרגעים האחרונים שלנו לפעול כדי להימנע מסגר". כמו כן, אמר כי הם בוחנים את הידוק ההנחיות על ההגבלות של ההתקהלויות.

"אנחנו במלחמה ולשם כך צריך לפעול בנשק - חיסונים, מסכה וריחוק פיזי", הוסיף. "בכירי המשרד והשר מביאים לקבינט את ההמלצות המקצועיות שלהם, והקבינט מקבל את ההחלטות על פי שיקולים כלכליים ועוד. לאחרונה הקבינט קיבל את ההמלצות שלנו בדבר ההתקהלויות, וחשוב לשמור עליהן. בהמשך נדון האם צריך להחמיר את ההגבלות".

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"אנחנו ברגעים של הכרעה"/ראובן קסטרו

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי 5,075 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה במהלך היממה האחרונה. אמש נערכו 85,503 בדיקות, שמתוכן 6.07% יצאו חיוביות. בבתי החולים מאושפזים 908 חולי קורונה, בהם 519 במצב קשה ו-92 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף 6,668 בני אדם.

כמו כן, עדכנו במשרד הבריאות כי 963,572 בני אדם התחסנו עד כה במנה השלישית של החיסון נגד קורונה של חברת פייזר.

יותר ממיליון מחוסנים במנה השלישית

ישראל חצתה היום את רף מיליון המתחסנים במנת החיסון השלישית - כשבועיים לאחר תחילת המבצע. "הגענו כעת למיליון אזרחים שלקחו אחריות על עצמם ועל סביבתם והתחסנו בחיסון השלישי" אמר ראש הממשלה נפתלי בנט . "זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו. מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו. רק כך נשמור על הבריאות ועל הפרנסה. כל מי שטרם התחסן - צאו עכשיו להתחסן".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ אמר כי "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף בדלתא, לשמירה על הבריאות, על הכלכלה ועל שגרת החיים בישראל. דאגנו למלאי חיסונים מספק לכל מי שיכול להתחסן. זה הזמן להשתמש בו. מיליון מחוסנים בחיסון שלישי תוך שבועיים זה הישג יפה מאוד אך לא מספיק. רק אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה של מתחסנים במנה השלישית ושל אזרחים שטרם התחסנו כלל, נעבור את המשבר מבלי להגיע לסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully