וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפתיחת הלימודים: הדיון על החיסונים בבתי הספר הגיע למבוי סתום

16.8.2021 / 20:42

בנט קיים פגישה עם שר הבריאות ושרת החינוך, בניסיון להגיע להבנות ופשרות על מתווה החינוך, כמו גם על אישור חיסונם של בני נוער וילדים בתוך בתי הספר במהלך שעות הלימודים. לפי גורמים שנכחו בדיון, רה"מ היה תקיף וביקש משרת החינוך גמישות, אך הדיון הסתיים ללא החלטות

שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שני) בשעות הצהריים פגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, בניסיון להגיע להבנות ופשרות על מתווה החינוך ועל אישור חיסונם של בני נוער וילדים בתוך מתחמי בית הספר במהלך שעות הלימודים, כמו גם הצורך הסברת החיסונים לתלמידים.

עד כה, השרה שאשא-ביטון התנגדה לחסן את התלמידים בבתי הספר ואף טענה כי זה "פשע" בגלל הלחץ החברתי שיופעל עליהם. למרות זאת, בשל סמכות שר הבריאות על נושאים בריאותיים גם במרחבי מערכת החינוך, הודיע הורביץ כי החיסונים יתקיימו בבתי הספר, בשעות הבוקר המוקדמות או לאחר יום הלימודים.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
חוסר הסכמות על מתווה החינוך. בדיקות קורונה בבית ספר בבנימינה, יוני/יואב איתיאל

לפי גורמים שנכחו בדיון, ראש הממשלה היה תקיף מול שרת החינוך וביקש את גמישותה, אך גם הפעם נמנע מלקבוע עובדות. במהלך השיחה, משרד החינוך ושרת החינוך סירבו אפילו לקיים פעילות הסברתית על טיב החיסון, לא כל שכן על השעות לקבלת החיסונים.

הדיון הסתיים ללא החלטות, כשראש הממשלה כלפי חוץ מצהיר על חשיבות החיסונים ויוצא נגד מתנגדי החיסונים, אך בתוך ממשלתו מאפשר לקיים דיון מתמשך ללא החלטות.

עוד בוואלה

פרויקטור הקורונה: אין כרגע מחוסנים במנה השלישית בין החולים במצב קשה

לכתבה המלאה
טקס חילופי שרים במשרד החינוך- יואב גלנט ויפעת שאשא ביטון 14 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משרד החינוך ושרת החינוך סירבו לקיים פעילות הסברתית על טיב החיסון. שאשא-ביטון, יוני/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הסבירה היום לוואלה! כי אם לא יהיה סגר, שנת הלימודים תתחיל כסדרה. אולם, אם התחלואה לא תיבלם ואף תגבר - לא יהיה מנוס מסגירת כלל המשק, כולל מערכת החינוך.

"לדעתי לא יהיה מצב שבו המשק מתנהל ושנת הלימודים לא נפתחת", אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה רק אם נגיע לסגר. אנחנו עושים הכול כדי לבלום את התחלואה ולא להגיע לצומת הזה".

אתמול, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, כי הוא מקווה לראות כבר השבוע סימנים של ירידה בתחלואה הקשה. אולם, על פי כל ההערכות, בעוד שבועיים יוכפל מספר המאומתים והחולים הקשים, ואז אולי נתחיל לראות את הירידה הן במאומתים והן בחולים הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully