וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במשרד הבריאות: 10,000 מאומתים ביום - כבר במהלך השבוע

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 12:07

במשרד הבריאות מספקים תחזית קודרת להמשך התפשטות המגיפה, זאת לאחר שבמהלך השבת כולה אובחנו כמעט 10,000 חולים. עוד מעריכים כי בעוד שבועיים צפוי להגיע מספר החולים המאושפזים בבתי החולים ל-2,000, כש-900 מהם במצב קשה. במקביל, בנט קרא להרחיב את מבצע החיסונים הלילי

במשרד הבריאות מספקים הבוקר (ראשון) הערכה קודרת לפיה היקף המאמתים לנגיף הקורונה יגיע במהלך השבוע הקרוב לכעשרת אלפים חולים ביום. התחזית הקשה מתבססת על פי קצב העלייה במספר החולים שנמדד בשבועות האחרונים. זאת ועוד, בעוד שבועיים צפוי להגיע מספר החולים המאושפזים בבתי החולים ל-2,000 - כש-900 מתוכם במצב קשה.

המספרים הקשים באים לאחר שבמוצאי השבת דיווח משרד הבריאות כי במהלכה אובחנו יותר מ-9,200 מאומתים, ואילו מספר החולים במצב קשה עלה ל-500. בבתי חולים במרכז הארץ דווח על עומס במחלקות הקורונה, ובכמה מהם אף לא קיבלו חולים חדשים.

ולצד זאת, מבצע החיסונים במנה השלישית נמשך גם במהלך סוף השבוע, לאחר ההחלטה לחסן במנה נוספת גם בני 50 ומעלה. עד כה 860,137 חוסנו במנה השלישית. בקופת חולים מכבי בלבד דיווחו כי יותר מ-15 אלף איש התחסנו עד כה במהלך סוף השבוע. בסך הכול קבעו תור לחיסון 57 אלף מבוטחי הקופה, המהווים 27% מקבוצת היעד שהציבו.

מנת חיסון אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
ייפתחו עמדות חיסון ליליות בעשר ערים מרכזיות בישראל/ראובן קסטרו

בקופת חולים לאומית עדכנו כי עד כה התחסנו יותר מ-2,000 בני 50 ומעלה ועוד כ-45 אלף בני 60 ומעלה. בכללית עדכנו כי 20 אלף בני 50-59 התחסנו עד כה במנת החיסון השלישית, ובמאוחדת חוסנו למעלה מ-90 אלף בני 50 ומעלה במנת החיסון השלישית, מתוכם 4,365 בעשירון של בני 50 - 59. מקופת חולים מכבי נמסר כי יותר מ-15 אלף התחסנו בקבוצת הגיל החדשה במהלך סוף השבוע.

לאור הביקוש הגובר, מד"א, בשיתוף משרד הבריאות ועיריית תל אביב, הציבו הערב קרוואנים מיוחדים בכיכר דיזינגוף במרכז העיר, שנועדו למתן חיסון ראשון או שני לאנשים שלא התחסנו בכלל, ולחסן במנה השלישית בני 50 ומעלה. הקרוואנים פעלו עד לשעה 04:00 ובעקבות הביקוש - הורה ראש הממשלה נפתלי בנט להרחיב את המהלך לכדי מבצע חיסונים לילי בערים נוספות במהלך השבוע. העמדות יוקמו בעשר ערים ויפעלו עד ליום שלישי. "מדובר בהצלת חיים, וחיסוני הלילה מאפשרים לאנשים שלא רוצים להיעדר מעבודתם להגיע ולהתחסן ללא תור בשעות לא שגרתיות. נמשיך לעשות כל מאמץ בכל דרך כדי לחסן את כל מי שרוצה ויכול", אמר בנט.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות לא נערך כראוי לגל הקורונה הרביעי; התוצאה: בתי חולים על סף קריסה

לכתבה המלאה
בנט: "המנה השלישית קריטית לגל הגילים"/מערכת וואלה!

"סגר - רק מוצא אחרון"

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט שטח אמש את משנתו בנוגע לאופי הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה. הוא ציין כי על אף העלייה בתחלואה, הממשלה בראשותו תעשה ככל שביכולתה למניעת סגר, ואף קרא לציבור להמשיך ולהתחסן. "עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל - אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית - נתגבר על הדלתא". אמר.

"המטרה שלנו פשוטה", כתב בנט. "לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם. האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגפת הדלתא. נעשה הכול להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully