וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט למנהלי בתי חולים: הצהירו שאתם עומדים בקיבולת החולים ותקבלו סיוע

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 21:21

לטענת מנהלי בתי החולים, ראש הממשלה הציב את הדרישה למרות שהמחלקות מלאות בחולים, במסגרת הניסיון למנוע הטלת סגר. בנט אמנם הצהיר על תוספת של 2,000 אנשי צוות, אך מנהלים הטילו ספק במהלך: "כמות כזו לא משיגים משום מקום". לשכת רה"מ סירבה להגיב לטענות

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש ממנהלי בתי החולים וקופות החולים להצהיר בפומבי כי הם יעמדו בסף הספיקה החדש שננקב בתמורה לקבלת תקנים נוספים, במסגרת הניסיון למנוע ככל שניתן הטלת סגר - כך טענו היום (רביעי) מנהלים בבתי החולים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.

בנט, שספג ביקורת רבה בימים האחרונים, רצה להראות לציבור שמנהלי בתי החולים מאחוריו ושיש לו גיבוי מהם למהלך. המנהלים, שבתי החולים שלהם נמצאים בגירעון תמידי ומשוועים לכוח אדם וצוות רפואי, נדחקו לפינה ולא יכלו לסרב להצעה של בנט. התוספת התקציבית בהחלט יכולה לחזק אותם, אך גם הם יתקשו לעמוד ברף של המוני מאושפזים וחולים קשים.

אחד ממנהלי בתי חולים הגדולים במרכז הארץ שהשתתף בדיון אמר לוואלה!: "התקנים האלו זה לא טיפה בים וצריך להגיד תודה, אבל אי אפשר להגיד שזה יחזיק את מערכת הבריאות עם 4,800 חולים מאושפזים".

מנהל נוסף טען כי הצהרותיו של בנט חסרות כיסוי, הצטרף לדברים ואמר: "מאיפה יביאו כל כך הרבה כוח אדם? כמות כזו של רופאים ואחיות לא משיגים משום מקום".

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לקראת דיון חירום. מחלקת קורונה בביה"ח בחדרה/ראובן קסטרו

לוואלה! נודע כי המנהלים קיבלו זימון לתדרוך עם ראש הממשלה, אך לא ידעו כי בסופה תהיה הצהרה שהם יאלצו להצטרף אליה. מחר יקיימו מנהלי בתי החולים והקופות דיון חירום, אליו שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לא הוזמנו. "הם מכרו אותנו", תקפו בבתי החולים.

הדברים מגיעים ברקע הערכת משרד הבריאות כי ב-10 בספטמבר מספר החולים הקשים בישראל יהיה 2,400, פי שישה מהיום. בדיון שכינס אתמול בנט, הציגו בפניו בכירי המשרד את התחזיות לתקופה הקרובה, שכוללות הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות עד סוף החודש. כדי להימנע מסגר, בנט ינסה להעלות את סף הספיקה דרך תגבור הצוותים הרפואיים.

לפי התרחישים שהועלו בישיבה, כבר בעוד תשעה ימים יהיו 1,200 מאושפזים, מתוכם 600 חולים קשים. ב-30 באוגוסט צופים במשרד הבריאות 2,400 מאושפזים, שמתוכם 1,200 חולים קשים, ובעוד חודש יהיו 4,800 מאושפזים, מחצית מהם חולים קשים.

ישיבת הממשלה. משרד החוץ, ירושלים 8 באוגוסט 2021. רויטרס
ינסה להעלות את סף הספיקה דרך תגבור הצוותים הרפואיים. בנט/רויטרס

בפגישה בין הצדדים העלו במשרד הבריאות את הצורך להגדיל את מספר התקנים לצוותים הרפואיים ככל שיעלה מספר החולים הקשים. בעקבות זאת, הוסכם שבכל אחד מציוני הדרך במספר החולים הקשים מערכת הבריאות תקבל תוספת של מאה תקנים לרופאים, 500 לאחיות, 200 לפרא-רפואי ורופאים צבאיים. בתי החולים הגריאטריים יקבלו תוספות מידיות יחד עם קופות החולים.

בבתי החולים השונים מאושפזים כעת 694 חולי קורונה. מתוך 38,942 חולים פעילים, 400 מוגדרים במצב קשה, ו-62 מונשמים. שישה מהחולים הקשים נוספו רק ביממה האחרונה. לפי משרד הבריאות 5,755 מאומתים חדשים אובחנו ב-127,010 בדיקות, בשיעור של 4.59% חיוביים. 21 חולים מתו אתמול, ובסך הכול 6,580 מפרוץ המגיפה.

בווידאו: ראש הממשלה על החיסון השלישי/מערכת וואלה!

בשבוע שעבר שוחחו בנט והורוביץ עם מנהלי בתי החולים, ברקע העלייה בתחלואה בקורונה והחשש מהגעה לאי-ספיקה. המנהלים ציינו בפני בנט כי סף הספיקה שהונהג בגלים הקודמים - 1,200 חולים קשים, רבע מהם מונשמים - צריך לעלות בגל הנוכחי, שמאופיין במחלקות עמוסות בשלב מוקדם יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully