וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק באי ספיקה: בנט הבטיח לבתי החולים תוספת תקציב תוך 48 שעות

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 20:25

בשיחה שקיימו עם רה"מ ושר הבריאות, תקפו מנהלי בתי החולים את משרד האוצר, התריעו על מחסור בתקציבים ובכוח אדם והביעו חשש כי המצב יוביל לעומס במחלקות ובהמשך לסגר. בנט השיב כי יפעל בהקדם למציאת תקציב, וכי צה"ל, כמו גם סטודנטים, יעזרו לבתי החולים

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (חמישי) עם מנהלי בתי החולים, ברקע העלייה בתחלואה בקורונה והחשש מהגעה לאי ספיקה בבתי החולים, שעלולה להוביל לסגר. בשיחה, בה השתתף גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמרו מנהלי בתי החולים כי הם זקוקים לתוספת של תקציבים וכוח אדם כדי להימנע מאי ספיקה, ובנט הבטיח להם שידאג לכך בתוך 48 שעות.

במהלך השיחה תקפו מנהלי בתי החולים את משרד האוצר, טענו כי הוא מערים עליהם קשיים ומגביל אותם. המנהלים הדגישו בפני בנט כי המצב בגל הנוכחי אינו זהה לגלים הקודמים, והוסיפו כי המחלקות עמוסות כבר בשלב זה, וכי בקצב הנוכחי אי הספיקה תגיע מוקדם יותר מהצפוי.

בנט השיב למנהלים כי יפעל בהקדם למציאת תקציב נוסף למערכת הבריאות כדי להגדיל את היכולות שלה. בכל הנוגע למתן תוספת בכוח אדם, אמר להם ראש הממשלה כי הצבא יעזור, כולל כוח מחיל הרפואה, כמו גם סטודנטים.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
בבתי החולים חוששים מאי ספיקה מוקדם מהצפוי. מחלקת קורונה בבית חולים השרון, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

לדברי המנהלים, הסיבה לעומסים במחלקות נעוצה בעובדה כי בגלים הקודמים אנשים פחדו להגיע לבתי החולים, ולכן הם יכלו להתמקד בטיפול בחולי הקורונה. עם זאת, בגל הנוכחי אנשים פחות מהססים להגיע לבתי החולים משלל סיבות, והדבר מוביל למחלקות פנימיות מלאות ולחדרי מיון שמתקשים לעמוד בעומס.

המנהלים ציינו בפני בנט כי אם בגלים הקודמים אי ספיקה הוגדרה בהגעה ל-1,200 חולים קשים, כשרבע מהם מונשמים, אז הפעם המצב שונה ויש לשנות את ההגדרה כך שתכלול מספר גבוה יותר.

בווידאו: בנט מבהיר כי עתיד החגים תלוי במספר המתחסנים/צילום: "בנוביץ תקשורת"

בתוך כך, ממשרד הבריאות נמסר כי תהיה דחייה נוספת בתקנות שייושמו בנתב"ג, וכי טבלת מדינות מעודכנת תפורסם ביום ראשון הקרוב, ותיכנס לתוקף ב-15 באוגוסט. במתווה החדש בנתב"ג, יהיה צמצום משמעותי במספר המדינות שמותר לטוס אליהם ללא צורך בבידוד, בעוד כל יתר המדינות יידרשו בידוד של שבוע.

במקביל, בשל דיווחים על מחסור בחיסונים לקורונה, בלשכת ראש הממשלה דחו את הדברים וטענו כי קיים מלאי מספק. "יש בישראל מלאי חיסונים מספק, גם להווה וגם לצרכים העתידיים", נמסר מהלשכה. "מספר משלוחים הגיעו בימים האחרונים, וכך יימשך. ראש הממשלה, נפתלי בנט, עומד בקשר רציף עם מנכ"ל חברת פייזר, לצד שר הבריאות ובכירי משרדו. אין חשש למחסור בחיסונים. מטעמי חיסיון, מספר החיסונים המדויק אינו מתפרסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully