וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה על הצעת בנט למנהלי בתי חולים: "אני המום. כשיצטרכו - הם ירימו דגל אדום"

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 8:34

פרופ' סלמאן זרקא הגיב בחריפות בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו בנט ביקש ממנהלים בבתי חולים להצהיר בפומבי כי יעמדו בסף הספיקה החדש - בתמורה לתקנים נוספים. זרקא הודה כי הוא מוטרד משיעורי התחלואה, אך לא תמך בכניסה לסגר: "אנו בבעיה, אך הסגר השלישי לא השיג את המטרה"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר הבוקר (חמישי) כי בתי החולים יעבירו לציבור את תמונת המצב האמיתית באשר לתפוסה במחלקות הקורונה. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו מנהלים בבתי חולים התבקשו להצהיר בפומבי כי יעמדו בסף הספיקה החדש - בתמורה לתקנים נוספים.

"אני המום לשמוע את זה, וסומך על עמיתיי מנהלי בתי החולים שהם אנשים רציניים, מלח הארץ. אני מבטיח לך שהם ידברו אל הציבור ויעבירו את התמונה האמיתית ואיפה שצריך להרגיע את הציבור שיש לנו מערכת מצוינת עם יכולות גבוהות הם יעשו את זה - ואיפה שצריך להרים דגל אדום הם ירימו", אמר זרקא בריאיון ל-103FM.

לפי מנהלים בבתי חולים, ראש הממשלה נפתלי בנט הוא זה שביקש מהם להצהיר בפומבי על המצב. בנט, שספג ביקורת רבה בימים האחרונים, רצה להראות לציבור שמנהלי בתי החולים מאחוריו ושיש לו גיבוי מהם למהלך. המנהלים, שבתי החולים שלהם נמצאים בגירעון תמידי ומשוועים לכוח אדם וצוות רפואי, נדחקו לפינה ולא יכלו לסרב להצעה של בנט. התוספת התקציבית בהחלט יכולה לחזק אותם, אך גם הם יתקשו לעמוד ברף של המוני מאושפזים וחולים קשים.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה/ראובן קסטרו

פרופ' סלמאן זרקא התייחס לזינוק במדדי התחלואה בקורונה. "אני מאוד מוטרד מהנתונים, ויחד עם זאת אני לא בטוח שסגר הוא הפתרון שיחזיר אותנו לתחלואה סבירה", אמר. "הבוקר יש יותר מ-400 חולים קשים במחלקות השונות לכן פתחנו את המחלקות בכל בתי החולים. הקורונה כאן והיא תישאר, הנשק העיקרי לחיים לצד הקורונה הוא חיסונים, תו ירוק ומסכה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיסגר בבית".

בווידאו: בנט על הבוסטר שנועד להגדיל את ספיקת מערכת הבריאות/צילום: לע"מ

כמו כן, זרקא התייחס להחלטות שהתקבלו אתמול בקבינט הקורונה, ואמר: "יש לחיצה על הברקס. אמנם התרגלנו שלחיצה שווה סגר, אבל היינו בסגר השלישי שלא השיג את המטרה. תוך כדי הסגר נכנסו החיסונים וזה מה שהוציא אותנו מהסגר השלישי. אם נראה שההחלטות לא מיושמות, שאנשים לא מתחסנים, אז יכול להיות שמחוסר ברירה צריך לבוא ולהגיד באומץ - 'מיצינו את כל היכולות שלנו ואין ברירה אחרת חוץ מסגר'".

פרופ' סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה. דוברות המרכז הרפואי זיו., אתר רשמי
סלמאן זרקא/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי זיו.

באשר לאפשרות הרחבת מעגל המתחסנים במנת הדחף, אמר: "לא צריך להסתכל על הגיל הכרונולוגי, צריך להסתכל על הסיכון. למשל בן 50 עם מחלה כרונית שנמצא בקבוצת סיכון, או הצוות הרפואי שנמצאים בחזית. אלה דברים שיבואו לדיון בוועדה המקצועית", והדגיש: "זו החלטה מקצועית ולא פוליטית". עוד סוגייה שעלתה לדיון היא מועד פתיחת שנת הלימודים. פרופ' זרקא הודה: "יש מקום לשקול את הנושא הזה. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחזרו ללמוד בצורה סדורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully