וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון השיטפונות החמור ביותר שראיתי": לפחות 40 הרוגים בצפון טורקיה

בתים נהרסו, אלפים פונו מבתיהם וגופות נשטפו לחופי המדינה בעקבות הצפות ומפולות בוץ. תשעה מאושפזים בבתי החולים אך באופוזיציה וברשתות החברתיות מדווחים על מאות נעדרים. "לא אמרו לנו שהנהר עולה על גדותיו", האשימה תושבת את הרשויות

לפחות 40 בני אדם מתו עד כה בשיטפונות ומפולות הבוץ בצפון טורקיה - כך עדכנה היום (שבת) סוכנות החירום והאסונות במדינה. הגשמים הסוערים במחוזות ברטין, קסטמונו וסינופ, שהחלו לרדת ביום רביעי, הובילו להצפות קשות, הריסתם של בתים, פגיעה בחמישה גשרים ולחסימתם של כבישים.

לפי סוכנות החירום והאסונות, תשעה אנשים מאושפזים בבתי החולים ואדם נוסף נעדר, אך לפי אזרחים ברשתות החברתיות ופוליטיקאים מהאופוזיציה - ישנם עוד מאות נעדרים. לדברי הרשויות, כ-2,250 בני אדם פונו מבתיהם, חלקם באמצעות מסוקים, ורבים מהם שוכנו במעונות סטודנטים.

בוווידאו: השיטפונות בטורקיה: מניין המתים עלה ל-40/צילום: רויטרס

"זה אסון השיטפונות החמור ביותר שראיתי", הצהיר שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו. "התשתיות קרסו לחלוטין", סיפר ראש מחוז סינופ, באריס איהאן" וציין כי "מערכת הביוב נהרסה, אין חשמל או מים". הערוץ המקומי Halk דיווח כי מספר גופות נשטפו לחופי העיר.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ביקר אתמול בקסטמונו ונכח במספר הלוויות של אזרחים שמצאו את מותם בשטפונות הקטלניים. "נעשה כמדינה ככל שביכולתנו בצורה המהירה ביותר", הבטיח ארדואן. "אנחנו לא יכולים להחזיר את האזרחים שאיבדנו, אבל נוכל לפצות את המשפחות האבלות".

עוד בנושא

אחרי השריפות בדרום המדינה: הצפות כתוצאה מגשמים חריגים בצפון טורקיה

לכתבה המלאה
בניין שנהרס בעקבות השיטפונות בבוזקארט, בירת מחוז קטמונו בטורקיה, 13 באוגוסט 2021. AP
בניין שנהרס בעקבות השיטפונות במחוז קסטמונו, אתמול/AP
שיטפונות בצפון טורקיה, 13 באוגוסט, 2021. רויטרס
כ-2,250 פונו מבתיהם. חילוץ מהשיטפונות בצפון טורקיה, אתמול/רויטרס
גשר שקרס בעקבות השיטפונות בבוזקארט בירת מחוז קסטמונו בטורקיה, 13 באוגוסט 2021. AP
גשר שקרס במחוז קסטמונו, אתמול/AP

"זה חסר תקדים", סיפר תושב טורקי בן 42 מאזור ההצפות לרויטרס. "אין קליטה אז לא יכולנו לקרוא חדשות באף שלב. לא היה לנו מושג אם המים ממשיכים לעלות, אם הבניין שלנו מוצף או לא. פשוט חיכינו עד שהשוטרים באו לחלץ אותנו והעבירו אותנו לתחנת הדלק". עוד שיתף כי דודתו ובעלה עדיין נעדרים, יחד עם אשתו של בעל הדירה שלהם.

"אמרו לנו להזיז את המכוניות שלנו אבל לא אמרו לנו להציל את עצמנו או את ילדינו", האשימה תושבת מחוז קסטמונו. "לא אמרו לנו שהנהר עולה על גדותיו. אילו היו אומרים, הייתי בורחת יחד עם ילדיי תוך חמש דקות".

"מעולם לא ראיתי דבר כזה", טוען תושב מחוז באטין בשנות ה-70 לחייו. "המים עלו עד לגובה החלון שלנו, שברו את הקירות ואת הדלתות. הנחל עוצמתי מספיק כדי לסחוף בתים".

בניינים הרוסים בעקבות השיטפונות בבוזקארט בירת מחוז קסטמונו בטורקיה, 13 באוגוסט 2021. AP
השיטפונות ומפולות הבוץ במחוז קסטמונו, אתמול/AP
גשר שקרס בעקבות השיטפונות בבוזקארט בירת מחוז קסטמונו בטורקיה, 13 באוגוסט 2021. AP
השיטפונות ומפולות הבוץ במחוז קסטמונו, אתמול/AP
שיטפונות בצפון טורקיה, 13 באוגוסט, 2021. רויטרס
ההצפות מגיעות ברקע דוח האקלים הקודר של האו"ם שפורסם השבוע. הריסות בצפון טורקיה, אתמול/רויטרס

ההצפות מגיעות ברקע דוח האקלים הקודר של האו"ם שפורסם השבוע, כשבמקביל שריפות רבות פרצו בדרום טורקיה, ביוון ובצפון-מערב ארצות הברית. מומחים בטורקיה טוענים כי בנייה לא תקינה גם היא גורם ישיר להצפות הקטלניות.

בדרום המדינה, 208 שריפות פרצו מאז 28 ביולי, לפי לשכת הנשיאות של טורקיה. שמונה בני אדם נספו בשריפות ועשרות נוספים אושפזו בבבתי חולים באזורי החוף הדרומים המדינה. צפון טורקיה חוותה בעבר שיטפונות כתוצאה מגשמים כבדים בקיץ. בשנה שעברה נספו חמישה בני אדם בהצפות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully