וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: בני 50 ומעלה יכולים להתחסן במנה שלישית נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 9:31

מנכ" משרד הבריאות אישר את המלצת גורמי המקצוע. בין האוכלוסיות הזכאיות לבוסטר - צוותים רפואיים, אנשים עם מחלות רקע, אסירים וסוהרים. שרי הממשלה דחקו להוריד את רף גיל הזכאות ל-40, אך במשרד הבריאות ביקשו לבחון קודם את ההשפעות בהדרגה. בנט: "צעד חשוב במאבק"

חברי ועדת הצוות לטיפול במגיפות (הצט"ם) החליט אמש (חמישי) להמליץ לבני 50 ומעלה להתחסן במנה השלישית נגד נגיף הקורונה. עוד הוחלט על אוכלוסיות מיוחדות נוספות שיוכלו להתחסן במנה הנוספת, גם אם הן מתחת לגיל הנדרש - צוותים רפואיים, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, אישר הבוקר את המלצת הצט"ם, כך שניתן להזמין תורים בקופות החולים להתחסנות כבר היום.

הממשלה דחקה בבכירי משרד הבריאות להוריד את רף גיל הזכאות ל-40, אך הדבר לא התקבל בשל הרצון לבחון את השפעות החיסון בהדרגה.

לפי הנתונים שהצט"ם הציג, נרשמה עלייה של פי 5% בין חודשי אפריל ומאי לעומת חודשי יולי ואוגוסט בסיכוי של גילאי 59-40 שנדבקו בווירוס לחלות במחלה קשה. באשר למנת החיסון השלישית, הוועדה העריכה כי היא מורידה בחצי את הסיכוי להידבק בווירוס, אך רמת התחלואה הקשה לא תבלם לפני תחילת ספטמבר - נתון משמעותי להחלטה לקראת פתיחת שנת הלימודים וההיערכות לחגי תשרי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
בירך על ההחלטה. בנט/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגפות על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט עם קבלת ההמלצה מהצט"ם. "חברי הצוות שקדו במקצועיות וביסודיות, והגיעו למסקנה כי החיסון השלישי לבני 50 ומעלה ולצוותים הרפואיים הוא יעיל ונכון. המבצע לחיסון בני 60 ומעלה היה הצלחה גדולה, עם יותר מ-750,000 מתחסנים עד כה, וכעת אנו ממשיכים לשלב הבא. זהו צעד חשוב במאבק נגד מגפת הדלתא. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 - התייצבו כבר מחר בבוקר".

בטרם התקבל האישור באופן רשמי, קופת חולים כללית כבר הודיעה כי ניתן לקבוע תורים לקבלת החיסון השלישי לקבוצת הגיל החדשה. בכללית התחסנו עד כה למעלה מ-400,000 במנת החיסון השלישית, ומסקר שערכה הקופה עלה כי תופעות הלוואי לבני ה-60 ומעלה שקיבלו את מנת הדחף היו דומות או פחותות לאלו שהופיעו לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון.

גם קופות החולים מכבי ומאוחדת מיהרו להודיע שבני ה-50 ומעלה יוכלו לזמן תור לקבלת החיסון החל מהיום. במכבי התחסנו עד עתה מעל 233 אלף חברים בני 60 ומעלה, המהווים יותר מ-72% מקבוצת היעד. כעת נערכת הקופה לקצב חיסון של מעל 30 אלף איש ביום.

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות קרא להקפיד על ההנחיות: "המצב מדאיג; אף אחד לא מעוניין בסגר"

לכתבה המלאה
אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מעגל המתחסנים יורחב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אתמול שוחח בנט עם מנכ"לי קופות החולים וביקש מהם להיערך למתן חיסון שלישי לאוכלוסיות נוספות כבר בשבוע הבא: "אני מעריך שהערב נקבל את אישור הצוות לטיפול במגפות לחסן שכבת גילאים נמוכה יותר בחיסון השלישי המשלים. לכן, יש להיערך להרחבת טווח הגילאים של החיסון השלישי בשבוע הבא. אנחנו ערוכים מבחינת מלאי החיסונים בישראל", אמר בנט.

במערכת הבריאות ראו בהודעות של בנט ניסיון לדחוק בוועדה לאשר את החיסון לשכבות גיל נוספות, כשחברי הוועדה היו אמורים לקבל את ההחלטה ללא כל התערבות של גורם פוליטי או אחר, אלא כהחלטה רפואית.

בווידאו: נחמן אש מבהיר שהוא חושש מהחמרה למרות הצעדים שאושרו בקבינט/צילום: לע"מ

בנוסף, אמש פרופ' אש קרא לציבור להקפיד על הנחיות הקורונה, וציין כי "אף אחד לא מעוניין בסגר או בצעדים קשים אחרים". עם זאת, הוא הדגיש כי נתוני התחלואה הינם גבוהים ומהווים "מצב מדאיג", וכן כי הוא "חושש מהחמרה" למרות ההגבלות הנוספות שאושרו אמש בקבינט הקורונה, בניסיון נוסף להתמודד עם התפשטות הנגיף ללא הטלת סגר. "אני חוזר ומדגיש, אסור להישאר אדישים, הקורונה איתנו ובגדול", הזהיר.

אש חזר על כך ששיתוף הפעולה של הציבור הוא "המפתח" של מניעת הצעדים הקשים "שאף אחד מאיתנו לא רוצה". כמו כן, על אף ההגנה הגבוהה שהחיסון מספק מפני תחלואה קשה, אש אמר כי גם מחוסנים צריכים להקפיד על ההנחיות, שכן ההגנה מפני זן הדלתא אינה מלאה. באשר לחיסון תלמידים בבתי הספר, אש הבהיר כי ההנחייה היא לא לחסן בזמן הלימודים, אך אין התנגדות לחסן בשטח בתי הספר - כדי לעודד את אוכלוסיית בני הנוער להתחסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully