וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות קרא להקפיד על ההנחיות: "המצב מדאיג; אף אחד לא מעוניין בסגר"

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 19:31

פרופ' אש הדגיש כי הוא חושש מהחמרה על אף ההגבלות החדשות שאושרו: "הקורונה איתנו ובגדול". הוא עוד אמר כי אין מניעה לחסן בשטחי בתי הספר, וכמו כן, סירב להגיד כמה חיסונים יש בישראל אך הדגיש כי "יש מספיק". אש עוד ציין כי ישנה עלייה "מדאיגה" בתחלואה במגזר החרדי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קרא היום (חמישי) לציבור להקפיד על הנחיות הקורונה, וציין כי "אף אחד לא מעוניין בסגר או בצעדים קשים אחרים". עם זאת, הוא הדגיש כי נתוני התחלואה הינם גבוהים ומהווים "מצב מדאיג", וכן כי הוא "חושש מהחמרה" למרות ההגבלות הנוספות שאושרו אמש בקבינט הקורונה, בניסיון נוסף להתמודד עם התפשטות הנגיף ללא הטלת סגר. "אני חוזר ומדגיש, אסור להישאר אדישים, הקורונה איתנו ובגדול", הזהיר.

אש חזר על כך ששיתוף הפעולה של הציבור הוא "המפתח" של מניעת הצעדים הקשים "שאף אחד מאיתנו לא רוצה". כמו כן, על אף ההגנה הגבוהה שהחיסון מספק מפני תחלואה קשה, אש אמר כי גם מחוסנים צריכים להקפיד על ההנחיות, שכן ההגנה מפני זן הדלתא אינה מלאה.

באשר לחיסון תלמידים בבתי הספר, אש הבהיר כי ההנחייה היא לא לחסן בזמן הלימודים, אך אין התנגדות לחסן בשטח בתי הספר - כדי לעודד את אוכלוסיית בני הנוער להתחסן.

בווידאו: נחמן אש מבהיר שהוא חושש מהחמרה למרות הצעדים שאושרו בקבינט/צילום: לע"מ

"אנחנו כרגיל לא נכנסים למספרי החיסונים", פרופ' אש הבהיר, "יש מספיק חיסונים לכל תכנית החיסונים שלנו בשבועות הקרובים כדי לחסן במנה ראשונה שניה ושלישית - יש לנו מלאי גדול ואספקה שמגיעה של חיסוני פייזר". באשר לפרסומים מאתמול על יעילותם המוגברת של חיסוני חברת מודרנה, הוא אמר: "נלמד את ההחלטות ונראה אם נדרש לשנות משהו, כרגע כל חיסוני הבוסטר הם חיסוני פייזר".

"אנחנו מקווים שההגבלות יובילו לבלימת העלייה בתחלואה", הוא המשיך ופירט כי ההגבלות החדשות שאושרו הן החלת התו הירוק באופן גורף, כך שיחול גם על ילדים החל מ-19 באוגוסט, וכן החלת התו הסגול במקומות מסחר בהם לא מתקיים התו הירוק.

בנוגע לירידת איכות הטיפול בבתי החולים עקב העלייה בכמות החולים הקשים, מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי זהו עומס שפוגע ללא ספק באיכות הטיפול, כשרופאים, אחיות וצוותים ממחלקות אחרות נקראים לטפל בחולי הקורונה. עם זאת, הבהיר כי יישמר סטנדרט טיפול גבוה "שיהיה מקובל עלינו במשרד הבריאות ועל החברה בישראל".

עוד בוואלה!

בנט למנכ"לי קופות החולים: להיערך לחיסון שלישי לשכבות גיל נוספות

לכתבה המלאה

"אני ממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן"

אש עוד ציין כי בשבועיים האחרונים ישנה עלייה "מדאיגה" בתחלואה במגזר החרדי, ואמר כי מתווה החגים יפורסם בימים הקרובים, והוא יגובש כך שיאפשר ביקורים בטוחים בבתי הכנסת.

לדבריו של אש, מתווה הטיסות לאומן כבר גובש: "אנחנו מתבססים בסך הכול על העיקרון שגיבשנו ביחס למתווה הנסיעות לחול בכללו, מארצות שאסור לנסוע אליהן, ועד ארצות שירוקות, וכשחוזרים נדרש בידוד רק עד קבלת תשובה שלילית. אוקראינה נמצאת בתוך הקבוצה הזאת".

"אנחנו מתארגנים על ביצוע בדיקות PCR מהירות בעלייה למטוס באוקראינה, כדי למנוע את התחלואה סמוך ככל האפשר לעלייה למטוס ובטח לזהות את המאומתים ולמנוע מהם עלייה למטוס. אני ממליץ למי שלא מחוסן שלא לנסוע לאומן".

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים בקופת חולים כללית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי שוחח היום עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, וביקש ממנו להאיץ את הליך האישור לחיסון ילדים מתחת לגיל 12. בנוסף, השניים שוחחו על מבצע מתן החיסון השלישי בישראל, וכן סיכמו להמשיך לקיים קשר רציף.

אתמול נודע לוואלה! כי בנט ביקש מבתי החולים וקופות החולים להצהיר בפומבי כי הם יעמדו בסף הספיקה החדש שננקב בתמורה לקבלת תקנים נוספים, במסגרת הניסיון למנוע ככל שניתן הטלת סגר - זאת לפי טענות של מנהלים בבתי החולים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.

הפרסום על דרישתו של בנט גרר ביקורת קשה כלפי ראש הממשלה, ועורר חשש בקרב גורמי רפואה אם אכן קבלת הסיוע שהובטחה להם מוצבת בהתניית הצהרה שהם עומדים בקיבולת החולים. מזכ"לית ההסתדרות הרפואית בישראל לאה ופנר אמרה כי "אנחנו מאוד מקווים שכל מה שהובטח לנו יינתן בלי טריקים ובלי שטיקים. אנחנו רואים את הפרסומים בתקשורת ומאוד מודאגים".

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ניסיונות אחרונים למנוע סגר. מחלקת קורונה בהלל יפה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה מתו 13 חולי קורונה. כמו כן, ביממה האחרונה 5,946 בני אדם אובחנו כמאומתים לקורונה, שהם 4.62% מתוך 131,456 בדיקות שנערכו. מספר החולים הקשים עלה ב-18 ל-421, בהם 65 מונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully