וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט למנכ"לי קופות החולים: להיערך לחיסון שלישי לשכבות גיל נוספות

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 11:45

ראש הממשלה הורה לקופות להיערך לתחילת המבצע כבר בשבוע הבא. ככל הנראה, השלב הבא של מתן חיסון במנה שלישית יהיה עבור אזרחים מגיל 40 ומעלה. משרד הבריאות עדכן כי 5,946 מאומתים חדשים אובחנו ביממה האחרונה, וכי יש 421 חולים במצב קשה, בהם 65 מונשמים

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (חמישי) עם מנכ"לי קופות החולים והורה להם להיערך לתחילת מבצע החיסון שלישי לשכבות גיל נוספות. בנט הורה להיערך לתחילת המבצע כבר בשבוע הבא. בשלב ראשון, ככל הנראה, יחוסני בני 50 ומעלה, כשפרק זמן קצר לאחר מכן כבר תורחב קבוצת גיל המתחסנים במנה השלישית לבני 40 ומעלה.

בשיחה השתתפו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא וגורמי מקצוע נוספים. בנט אמר בתום השיחה כי הוא "מעריך שהערב נקבל את אישור הצוות לטיפול במגפות לחסן שכבת גילאים נמוכה יותר בחיסון השלישי המשלים. אנחנו ערוכים מבחינת מלאי החיסונים בישראל. המטרה שלנו הייתה ונשארה להתמודד עם הדלתא ללא פגיעות הרסניות לכלכלה, במידת האפשר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"מעריך שהערב נקבל אישור". בנט, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי

5,946 מאומתים חדשים אובחנו ביממה האחרונה בנגיף הקורונה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. 421 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 65 מונשמים. 4.62% מהבדיקות שנערכו ביממה האחרונה - חיוביות. 6,593 נפטרים במצטבר מפרוץ המגיפה.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא התייחס הבוקר בריאיון ל-103FM באשר לאפשרות הרחבת מעגל המתחסנים במנת הדחף, אמר: "לא צריך להסתכל על הגיל הכרונולוגי, צריך להסתכל על הסיכון. למשל בן 50 עם מחלה כרונית שנמצא בקבוצת סיכון, או הצוות הרפואי שנמצאים בחזית. אלה דברים שיבואו לדיון בוועדה המקצועית", והדגיש: "זו החלטה מקצועית ולא פוליטית". עוד סוגייה שעלתה לדיון היא מועד פתיחת שנת הלימודים. פרופ' זרקא הודה: "יש מקום לשקול את הנושא הזה. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחזרו ללמוד בצורה סדורה".

עוד בוואלה!

פרויקטור הקורונה על הצעת בנט למנהלי בתי חולים: "אני המום. כשיצטרכו - הם ירימו דגל אדום"

לכתבה המלאה
חיסון שלישי באיכילוב 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
קופות החולים הונחו להיערך למתן חיסון שלישי לבני ארבעים ומעלה/ראובן קסטרו

עוד התייחס זרקא לזינוק במדדי התחלואה בקורונה. "אני מאוד מוטרד מהנתונים, ויחד עם זאת אני לא בטוח שסגר הוא הפתרון שיחזיר אותנו לתחלואה סבירה", אמר. "הבוקר יש יותר מ-400 חולים קשים במחלקות השונות לכן פתחנו את המחלקות בכל בתי החולים. הקורונה כאן והיא תישאר, הנשק העיקרי לחיים לצד הקורונה הוא חיסונים, תו ירוק ומסכה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיסגר בבית".

זרקא התייחס להחלטות שהתקבלו אתמול בקבינט הקורונה, ואמר: "יש לחיצה על הברקס. אמנם התרגלנו שלחיצה שווה סגר, אבל היינו בסגר השלישי שלא השיג את המטרה. תוך כדי הסגר נכנסו החיסונים וזה מה שהוציא אותנו מהסגר השלישי. אם נראה שההחלטות לא מיושמות, שאנשים לא מתחסנים, אז יכול להיות שמחוסר ברירה צריך לבוא ולהגיד באומץ - 'מיצינו את כל היכולות שלנו ואין ברירה אחרת חוץ מסגר'".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully