וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לאחר הצעת בנט לבתי החולים: "מודאגים, מקווים לקבל מה שהובטח בלי טריקים"

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 12:52

את הדברים אמרה מזכ"לית ההסתדרות הרפואית, לאחר הפרסום אמש לפיו מנהלי בתי החולים טענו שבנט דרש כי עליהם להצהיר שהם עומדים בקיבולת החולים כתנאי לקבלת סיוע. "אנו למודי ניסיון עם האוצר. נותנים ביד אחת, לוקחים ביד שנייה. אין כפתור קסם שלוחצים עליו ומופיע רופא"

מזכ"לית ההסתדרות הרפואית בישראל, לאה ופנר, התייחסה היום לפרסום אמש בוואלה! לפיו לטענת מנהלי בתי החולים, ראש הממשלה נפתלי בנט הציב דרישה כי עליהם להצהיר שהם עומדים בקיבולת החולים כתנאי לקבלת סיוע, ואמרה כי "אנחנו מאוד מקווים שכל מה שהובטח לנו יינתן בלי טריקים ובלי שטיקים. אנחנו רואים את הפרסומים בתקשורת ומאוד מודאגים".

ופנר הוסיפה כי "יש באזז תקשורתי גדול מתוך מי שלמוד ניסיון עם האוצר: אנחנו חוששים להיות שוב במקום שנותנים ביד אחת, אך לוקחים ביד שנייה. מטילים גזירה מצד אחד, מבטיחים, אומרים, מתנים. יש כל מיני תיאוריות קונספרציה שאולן חלקן אפילו נכונות, אנחנו לא יכולים לדעת. שמענו את זה הרבה פעמים, אבל מה לעשות - במדינה שלנו לא הכל תמיד הולך".

לטענת מנהלי בתי החולים, ראש הממשלה הציב את הדרישה למרות שהמחלקות מלאות בחולים, במסגרת הניסיון למנוע הטלת סגר. בנט אמנם הצהיר על תוספת של 2,000 אנשי צוות, אך מנהלים הטילו ספק במהלך: "כמות כזו לא משיגים משום מקום". פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, אמר כי "אין כפתור קסם שלוחצים עליו - ומופיע רופא".

בווידאו: בכינוס ההסתדרות הרופאים בישראל הובעה תקווה שהקתציב שהובטח ינתן "בלי טריקים ובלי שטיקים"/צילום: הר"י

עוד הוסיף אליס כי "אני הגעתי ממחלקת פנימית ג' בבית החולים בילינסון. הלילה התקבלו למחלקה שלי 12 חולים מורכבים וקשים, וזאת אחרי שאתמול שוחררו 12 חולים אחרים. מדובר בשיטת המיטה החמה. אצל העמיתים שלי המספרים הרבה יותר גבוהים - יש מחלקות עם 20 קבלות חולים בלילה אחד, מדובר בחצי מהמחלקה שהתחלפה בן לילה".

אליס תיאר את הקשיים העומדים בפני הצוות הרפואי לטיפול ושחרור החולה: "כל זאת תחת מכבש של שחרור מהיר וצורך לפנות מחלקות. זה נראה כמו פס ייצור אינסופי - האמבולנסים עומדים בתור למיון". הוא העיד על חוסר התמיכה הממשלתית לאורך השנים: "שנים השאירו אותנו מצומצמים, לא הגדילו אותנו למרות שהאוכלוסייה הלכה וגדלה, ולא השקיעו בנו למרות שהאוכלוסייה הולכת ומזדקנת".

"פשוט נשארנו מאחור. המדינה שכחה שנים את הרפואה הפנימית, גם מבחינת כמות מיטות, גם מבחינת תנאי אשפוז שהובילו לחרפה של 'הזקנה במסדרון', וגם מבחינת תקני כוח אדם. אנחנו עדיין תקועים בהיסטוריה, בשנות ה-70' מבחינת תקני הרופאים והצוותים הרפואיים", סיכם.

עוד בוואלה!

בנט למנכ"לי קופות החולים: להיערך לחיסון שלישי לשכבות גיל נוספות

לכתבה המלאה
פרופ' סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה. דוברות המרכז הרפואי זיו., אתר רשמי
פרופ' סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי זיו.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר הבוקר כי בתי החולים יעבירו לציבור את תמונת המצב האמיתית באשר לתפוסה במחלקות הקורונה. "אני המום לשמוע את זה, וסומך על עמיתיי מנהלי בתי החולים שהם אנשים רציניים, מלח הארץ. אני מבטיח לך שהם ידברו אל הציבור ויעבירו את התמונה האמיתית ואיפה שצריך להרגיע את הציבור שיש לנו מערכת מצוינת עם יכולות גבוהות הם יעשו את זה - ואיפה שצריך להרים דגל אדום הם ירימו", אמר זרקא בריאיון ל-103FM.

לפי מנהלים בבתי חולים, ראש הממשלה נפתלי בנט הוא זה שביקש מהם להצהיר בפומבי על המצב. בנט, שספג ביקורת רבה בימים האחרונים, רצה להראות לציבור שמנהלי בתי החולים מאחוריו ושיש לו גיבוי מהם למהלך. המנהלים, שבתי החולים שלהם נמצאים בגירעון תמידי ומשוועים לכוח אדם וצוות רפואי, נדחקו לפינה ולא יכלו לסרב להצעה של בנט. התוספת התקציבית בהחלט יכולה לחזק אותם, אך גם הם יתקשו לעמוד ברף של המוני מאושפזים וחולים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully