וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון נוסף למנוע את הסגר: הגבלות הקורונה החדשות שאישר הקבינט

12.8.2021 / 6:45

ההגבלות שהתווספו נועדו להתמודד עם המשך העלייה בתחלואה, מתוך תקווה שקבלת חלק מהמלצות משרד הבריאות יאפשרו לבלום את המצב, לפני הצורך בצעדים מרחיקי לכת. למה הכוונה בהרחבת התו הירוק, החלת התו הסגול ועד איזה גיל מוכנה המדינה לממן את הבדיקות? וואלה! עושה לכם סדר

ההגבלות שאישר אמש (רביעי) קבינט הקורונה מהוות ניסיון נוסף של הממשלה להתמודד עם תחלואת הקורונה הגואה ללא הצורך בהטלת סגר. הקבינט קיבל חלק מהמלצות משרד הבריאות, והחליט על צעדים שצפויים לצמצם התקהלויות ולהגביל את מספר המשתתפים באירועים המוניים. עם זאת, השינויים התכופים בהנחיות והניסוחים המבלבלים מקשים את ההתמודדות עם המציאות שבשטח - וואלה! עושים לכם סדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוחלט כי בין הגילאים 12-3 – הבדיקות ימומנו על ידי המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילו שינויים חלו בתו הירוק?

הקבינט החליט להרחיב את מתווה התו הירוק החל מיום רביעי הבא, ולהחיל אותו על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. בשבוע שעבר התו הירוק הורחב למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות ממאה אנשים, אליהם יוכלו להיכנס רק מחוסנים, מחלימים או בעלי בדיקת קורונה שלילית בתוקף. בין המקומות שידרשו הצגת של תו ירוק בתוקף ניתן למנות אירועי תרבות וספורט, מלונות, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, ברים, מוסדות אקדמיים, חדרי תפילה וכנסים.

עוד בוואלה!

הקבינט החליט: התו הירוק יורחב לילדים, הגבלות בקניונים ועל התקהלויות

לכתבה המלאה
בווידאו: בנט על הבוסטר שנועד להגדיל את ספיקת מערכת הבריאות/צילום: לע"מ

ועל מי ייפול מימון הבדיקות?

עוד הוחלט כי התו הירוק יוחל מגיל שלוש. המשמעות: כל מי שאינו מחוסן, כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים, יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, בכל הנוגע לתשלום עבור בדיקות הקורונה, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא מגבלה, החל מרביעי הבא. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו לעשות בדיקות קורונה במימון פרטי.

ומה לגבי מוקמות שאינם פועלים במסגרת התו הירוק?

הקבינט קיבל החלטות גם בנושא התו הסגול, וקבע להחיל אותו בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם לכל שבעה מטרים. הוחלט להחריג חנויות שגודלן עד מאה מטרים, ונקבע כי עליהן לא יוחל התו הסגול. נקבע כי התו יוחל גם במקומות עבודה בהם מתבצעת קבלת קהל. מועד כניסתו לתוקף של התו הסגול המורחב יהיה ביום שני הקרוב, בכפוף לאישור התקנות בממשלה, ואופן יישומו ייקבע לאחר תיאום בין משרדי האוצר, הבריאות והמשפטים, כשלאחר מכן יובא לאישור שרי הקבינט במשאל טלפוני.

יש הגבלות על התקהלויות אחרות והתכנסויות בבתים?

הגבלות משמעותיות נוספות נוגעות לקיומם של אירועים המוניים: הקבינט קבע כי בחללים סגורים תותר כניסתם של עד אלף איש, בעוד בחללים פתוחים תותר כניסה של עד 5,000 איש. עוד הוחלט כי אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים יתקיימו ללא הגבלה, בהתאם לתו הירוק. באירועים בבתים פרטיים, שבהם לא חל תו ירוק, יוכלו להתכנס עד 50 איש במקום סגור ועד מאה איש במקום פתוח. ההגבלות יכנסו לתוקף החל מיום רביעי הבא.

אנשים עם מסיכות נגד קורונה, קניון הזהב, ראשון לציון, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
נקבע כי התו הסגול יוחל בקניונים ובבתי מסחר/ראובן קסטרו
מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
רוב ההגבלות יכנסו לתוקף מיום רביעי הבא/ראובן קסטרו

האם הוטלו מגבלות גם על חתונות?

בכל הנוגע ל"אירועים ושמחות", כלשון הקבינט, פורום השרים החליט להסמיך את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין, שיובא לאישור בהקדם. בכל הנוגע לקיומן של חתונות, משרד הבריאות מעוניין במתווה שיכלול את השתתפותם של בין 250 ל-500 משתתפים באירוע. בנוסף, למרות המחלוקות המוקדמות, אושרו התקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם קודם לכן בין שרי החינוך והבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully