וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה ללא הגבלות שיפגעו בכלכלה

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 18:10

ראש הממשלה נשא בנוכחות מנהלי בתי החולים והוריביץ, במהלכה אמר כי "אנו נערכים להגדלת יכולת הספיקה של בתי החולים עד שהחיסונים יתחילו לפעול". ברקע התלונות החוזרות ונשנות על העומסים במערכת הבריאות, הורוביץ הודיע: "נוסיף 2,000 תקנים שישארו גם אחרי הקורונה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (רביעי) כי ממשלתו עושה הכל כדי לצלוח את גל התחלואה הנוכחי ללא הגבלות נוספות. בהצהרה שמסר לתקשורת בנוכחות מנהלי בתי החולים הגדולים בישראל, ושר הבריאות ניצן הורוביץ, השניים הודיעו על הוספת 2,000 תקנים חדשים שיישארו "גם אחרי הקורונה".

"אנחנו נערכים להגדלת יכול הספיקה של בתי החולים עד שהחיסונים יתחילו לפעול", אמר בנט. "המהלך הזה נותן עוד מרחב כדי לתת לחיסונים לפעול. אנחנו מוסיפים 2,000 מיטות, 300 תקנים ועוד מיטות לגיריאטריה. נרחיב את אישפוזי הבית לעד 1,400 מיטות, בשיתוף של צה"ל".

בהצהרה השתתפו מנהלי בתי החולים שיבא תל השומר, רמב"ם בחיפה, אסף הרופא בארב יעקב, איכילוב בתל אביב, ברזילי באשקלון, בילינסון בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע, והדסה עין כרם ושערי צדק שבירושלים.

בווידאו: בנט על הבוסטר שנועד להגדיל את ספיקת מערכת הבריאות/צילום: לע"מ

בנט התייחס למדיניות הממשלה בנושא ההגבלות, אל מול הזינוק בתחלואה, לאחר הסערה שעוררה חברת מפלגתו אילת שקד שאמרה כי לחיות לצד הקורונה, פירושו "להכיל גם את החולים הקשים והמתים". הוא אמר כי "כואב לי על כל חולה קשה, ועל כל משפחה שמאבדת את בני המשפחה שלה. אבל גם כואב לי על כל בעל עסק שמאבד את עסק שלו, ועל ילד שישב 200 ימים בבית. המערכה נגד הדלתא היא גם בריאותית וגם כלכלית".

שר הבריאות הדגיש את הפועלות שעושה הממשלה בכדי לבלום את התחלואה, ובעניין הגבלות אפשריות נוספות הוא אמר כי "יש צורך גם בהגבלות על אירועים מאסיביים". הורוביץ ציין כי העלייה בתחלואה "מדאיגה מאוד ולכן נקטנו בשורה עם צעדים סדורים כדי להתמודד עם הדלתא: מסכות, בדיקות מהירות והצעד הכי יעיל - חיסונים. אני רוצה להגיד שיש מספיק חיסונים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"המערכה נגד הדלתא היא גם בריאותית וגם כלכלית". בנט/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הדברים מגיעים ברקע הערכת משרד הבריאות כי ב-10 בספטמבר מספר החולים הקשים בישראל יהיה 2,400, פי שישה מהיום. בדיון שכינס אתמול בנט, הציגו בפניו בכירי המשרד את התחזיות לתקופה הקרובה, שכוללות הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות עד סוף החודש. כדי להימנע מסגר, בנט ינסה להעלות את סף הספיקה דרך תגבור הצוותים הרפואיים.

לפי התרחישים שהועלו בישיבה, כבר בעוד תשעה ימים יהיו 1,200 מאושפזים, מתוכם 600 חולים קשים. ב-30 באוגוסט צופים במשרד הבריאות 2,400 מאושפזים, שמתוכם 1,200 חולים קשים, ובעוד חודש יהיו 4,800 מאושפזים, מחצית מהם חולים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully