וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לקדם: פיקוח אלקטרוני על כל המבודדים בישראל

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 19:43

תזכיר חוק ממשלתי שהופץ על ידי משרד הבריאות קובע כי הממשלה תוכל לחייב כל אדם לשהות בבידוד תוך שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי. מי שיסרב לעשות זאת, עלול להישלח למלונית קורונה. "היענות הציבור להקפדה על חובת הבידוד התרופפה"

הממשלה צפויה לקדם חוק שיאפשר לה לפקח אלקטרונית על כל המבודדים בישראל. תזכיר חוק ממשלתי שהופץ הערב (שלישי) על ידי משרד הבריאות קובע כי בזמן שהממשלה הכריזה על צורך בכך, כל אדם החייב בבידוד יחויב, ככלל, לשהות בבידוד בביתו או במקום מתאים אחר העומד לרשותו, תוך שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי.

לפי ההצעה, כל אדם שחייב בידוד בפיקוח טכנולוגי ואינו עומד בתנאים לכך, למשל אדם שיסרב, יישלח לבידוד למלונית. בתזכיר החוק שפורסם נכתב כי "חשוב לנקוט בפעולות מניעה להמשך העלייה בתחלואה, בין היתר על ידי הגברת הפיקוח על חבי הבידוד הנמצאים בישראל בנוסף לאלה שנכנסים מחו"ל. הנתונים מראים כי היענות הציבור להקפדה על חובת הבידוד התרופפה, והיא נמוכה, ולכן נדרש כלי טכנולוגי לוודא את קיום הבידוד הבית".

עמדות חלוקת הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. קינן כהן
בידוד תחת פיקוח אלקטרוני? עמדת חלוקת צמיד אלקטרוני בנתב"ג, בחודש מרץ/קינן כהן

על פי נוסח החוק, אם תרצה, תהיה הממשלה רשאית לקבוע זאת ביחס לנכנסים לישראל בלבד, או לנכנסים לישראל ממדינות מסוימות בלבד. הממשלה תוסמך גם לקבוע שנכנס לישראל שיסרב לפיקוח טכנולוגי או שאינו עומד בתנאים לבידוד ביתי או לפיקוח טכנולוגי, יישלח לבידוד במלונית.

פיקוח אלקטרוני על מחויבי בידוד היה קיים לאחרונה באישור הממשלה והכנסת רק על שבים ממדינות מסוימות שקבעה מראש הממשלה. בעבר, בתקופת ממשלת נתניהו וגנץ, הופעלו איכוני שב"כ בין-היתר גם כדי לאכוף בידודים אך השימוש בכלי זה הופסק בשל החלטת בג"ץ.

עוד בוואלה!

מנסה לדחות את הסגר: בנט ידון היום בהגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות

לכתבה המלאה
גבי גלזמן, שליחת הסוכנות לארגנטינה. מראשונות הנוסעות לקבל את הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. פלאש90 יוסי אלוני, ניב אהרונסון
יחולק לכל השבים מחו"ל? הצמיד האלקטרוני שקיבלו בנתב"ג, חודש יוני/ניב אהרונסון, פלאש90 יוסי אלוני

תזכיר הצעת החוק מגיע ברקע הזינוק בתחלואה, כאשר אתמול אובחנו 6,343 נדבקים חדשים בישראל, הכי הרבה ביממהמאז חודש פברואר. גם שיעור הבדיקות החיוביות זינק, והוא עמד אתמול על 4.89%. מספר החולים במצב קשה ממשיך לעלות, וכעת ישנם 388 חולים קשים בישראל.

הערב, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים דיון בנושא הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות לטיפול בחולים בנגיף הקורונה. זאת, ככל הנראה, במטרה לנסות למצוא לפתרון שיאפשר להימנע מסגר, ברקע לחץ להטיל הגבלות הדוקות כבר עכשיו. כעת מכנס בנט הערכת מצב על ההתמודדות עם זן הדלתא, בה יעלו על הפרק תקנות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully