וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו ירוק מגיל 3 והגבלת התקהלויות: הנחיות חדשות יעלו לאישור קבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 22:06

בתום ישיבה שכינס בנט עם בכירי משרד הבריאות והאוצר, הוחלט להעלות לאישור השרים הגבלה על בתים פרטיים של 50 איש בחלל סגור ו-100 בפתוח, לצד החלת תו ירוק ברוב ענפי המשק. בהמשך ידון רה"מ בהגדלת הקיבולת של בתי החולים כדי לנסות להימנע מהטלת סגר

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות הסכימו היום (שלישי) על הגבלות חדשות שיעלו מחר לאישור קבינט הקורונה. במסגרת ההבנות בין הצדדים הוחלט להחיל תו ירוק מגיל שלוש ברוב ענפי המשק, במקום לכל הגילים כפי שתוכנן החל מ-20 באוגוסט, ולהגביל התקהלויות בבתים פרטיים ל-50 איש במקומות סגורים ומאה במקומות פתוחים, מה שישפיע בעיקר על החגים.

בהמשך הערב יקיים בנט דיון בנושא הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות לטיפול בחולים בנגיף. זאת, ככל הנראה, במטרה לנסות למצוא לפתרון שיאפשר את דחיית הסגר, ברקע לחץ להטיל הגבלות הדוקות כבר עכשיו.

צוות רפואי טיפול נמרץ קורונה סורוקה. דוברות סורוקה, אתר רשמי
להרחיב את הקיבולת. בית החולים סורוקה/אתר רשמי, דוברות סורוקה

בין היתר, התו הירוק יושת על בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון. המדינה תממן בדיקות לילדים מגיל שלוש עד 12, שאינם יכולים להתחסן. בדיקה מהירה תהיה תקפה ל-24 שעות ו-PCR ל-72 שעות. ילדים בני פחות משלוש לא יידרשו להציג תו ירוק.

במשרד הבריאות דרשו להחליט גם על תו סגול, ונבלמו. בדיון השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס, וגורמים במשרד האוצר והבריאות.

פתיחת בתי קפה ומסעדות בנמל ת"א, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאה איש במקום פתוח, 50 בסגור. מסעדה בתל אביב/ראובן קסטרו

במסגרת המאמצים למצוא פתרון להכלת העלייה בתחלואה, קופות החולים הצהירו היום כי הן יוכלו להיערך לאשפוז ביתי של אלף חולי קורונה במצב בינוני-קשה, בנוסף ל-אלף שיכולים להתאשפז בסך הכול בבתי החולים ברחבי הארץ. כך, הספיקה של מערכת הבריאות תגדל ל-2,000 חולים קשה אם יהיה בכך צורך.

"עד עכשיו דיברו על 1,000 חולים קשים כקו אדום שאסור להגיע אליו. אשפוז חולי קורונה בינוניים וקשים בבית הוא הדבר הנכון עבור החולים", אמרה סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי. "בנוסף הוא מאפשר להכפיל את מספר החולים שמערכת הבריאות יכולה להעניק להם טיפול ומענה. האשפוז הביתי הוא המגן מפני סגר".

ביממה החולפת נרשמה עלייה משמעותית במספר החולים הקשים - 34 חולים חדשים, כמעט 10%. מספרם הכולל עלה ל-394. במקביל, הנגיף ממשיך לגבות קורבנות, כשרק ביממה החולפת מתו 17 בני אדם, ושבעה נוספים ביממה שקדמה לה. נכון להיום מתו 6,559 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully