וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: עובד לא מחוסן יבצע שתי בדיקות קורונה בשבוע - כדי לשמור על עבודתו

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 16:46

בית הדין האזורי לעבודה החליט לחייב עובד של חברת מקורות, שסירב להתחסן מסיבות אידיאולוגיות, להיבדק פעמיים בשבוע כתנאי להגעה לעבודה. העובד טען שהמדיניות של החברה מזכירה את "גרמניה הנאצית", אך עמדתו לא התקבלה. ההחלטה עשויה להשפיע על מדיניותן של חברות אחרות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט לחייב עובד לא מחוסן של חברת מקורות לבצע בדיקות קורונה פעמיים בשבוע, כדי שיוכל להמשיך להגיע לעבודתו. מדובר בהחלטה תקדימית, שעשויה להשפיע על מדיניותן של חברות ממשלתיות אחרות במשק.

השופטת כרמית פלד כתבה בהחלטתה כי העובד "יפעל בהתאם לנהלי המשיבה (חברת מקורות, ס"ג) המשתנים מעת לעת, ובשלב זה יערוך, בניגוד לרצונו, שתי בדיקות קורונה שבועיות. לצד האמור לעיל, העובד שומר על זכותו לתבוע את המשיבה לאור חיובו להתחסן ו/או להיבדק בשתי בדיקות קורונה כתנאי הגעה לעבודה, בניגוד לרצונו ובכפיה, וללא כל מקור נורמטיבי הקובע כי ניתן לעשות כן".

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
החלטת בית הדין עשויה להשפיע על מדיניותן של חברות אחרות/ראובן קסטרו

חברת מקורות היא חברה ממשלתית המוגדרת כחיונית, תפקידה הוא לספק מים למשק. בתקופת הסגרים החברה הקפידה על נהלי העבודה בקפסולות וקידמה את עידוד החיסונים בקרב עובדיה, למשל באמצעות תחרויות בין יחידות שונות. כתוצאה מכך, מתוך כ-1,500 עובדי החברה רק 30 עובדים לא התחסנו, חלקם מסיבות רפואיות.

כדי להימנע ממצב של בידודים בחברה שמספקת שירותים חיוניים למשק, החברה חייבה את העובדים שלא התחסנו לעשות בדיקת קורונה פעמיים בשבוע כתנאי להגעה לעבודה. אחד העובדים, שלא התחסן מסיבות אידאולוגיות וטען כי מדיניות החיסונים של החברה מזכירה לו את "גרמניה הנאצית", עתר לבית הדין האזורי לעבודה שכאמור לא קיבל את עמדתו.

החלטת השופטת התקבלה בהסכמת העובד ובקשתו לסעד זמני נמחקה. בנוסף, העובד תבע את החברה בגין הורדת ימי חופשה ומחלה בזמן ששהה בבית כי לא היה רשאי להגיע לעבודה - טרם נקבע דיון בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully