וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול אזרחים שכבר עייפים מהתקנות: מבצע האכיפה עולה מדרגה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 21:58

השוטרים יצאו למרכזי קניות ברחבי הארץ כדי לאכוף את הנחיות התו הירוק והחובה לעטות מסיכה, שלא תמיד נשמרת. צוות וואלה! התלווה אליהם בסיור בדיזנגוף סנטר שבחן ברקע העלייה בתחלואה את בעלי העסקים ועובדי המתחם, ונתקל גם בתגובה זועמת אחת

עם העלייה בתחלואה, המשטרה העלתה היום (שלישי) הילוך באכיפת החובה לעטות מסיכות כמו גם של הנחיות התו הירוק. במסגרת זו, שוטרים רבים יצאו היום למרכזי קניות ברחבי הארץ, ונאלצו להתמודד עם אזרחים שכבר עייפים מהתקנות, ולא תמיד מקפידים על עטיית מסיכה.

כך, קבוצת שוטרים סיירה היום במתחם דיזינגוף סנטר בתל אביב, ובדקה את עטיית המסיכות בקרב בעלי העסקים. באחת החנויות במתחם הבחין שוטר סמוי בעובד שלא עטה מסיכה כנדרש, וביקש ממנו להזדהות - אך העובד היה נסער, והגיב בכעס כלפי השוטרים.

בווידאו: עובד בדיזנגוף סנטר נאזק במהלך אכיפה נגד אי עטיית מסכות בחודש אוגוסט/צילום: לירן לוי

לאחר שקיבל דוח בגובה של 500 שקלים על אי-עטיית מסיכה, העובד יצא מהחנות בזעם והפיל סטנדים של תמונות גלריה של הסנטר, שהיו ממוקמות מחוץ לחנות. בשלב הזה השוטרים ניסו לעכב אותו לחקירה, אך לאחר שהוא ניסה להתנגד לכך, השוטרים אזקו אותו ולקחו אותו לפינה שקטה. בחיפוש שנעשה עליו, נמצא גם קנאביס בכיסו, ועל כך הוא קיבל קנס נוסף בגובה אלף שקלים. לבסוף, במשטרה החליטו לשחרר אותו מבלי להביאו לתחנת המשטרה.

מאות שוטרים - וגם רחפנים

המשטרה תכננה להפעיל, החל מהיום, גם שוטרים סמויים שיעבדו בלבוש אזרחי וייכנסו לאולמות אירועים, הצגות ומסיבות במטרה לאכוף אי עטיית מסיכות. עד סוף השבוע, יגיע מספרם של השוטרים שיוקצו לאכיפת הקורונה ל-1,800.

במסגרת התכנית, יוקמו מחדש מפקדות הקורונה בכל מחוז ומחוז, ויוסטו שוטרי מנהלה ומטה לטובת המשימה.

עוד בוואלה!

בחופים וברחובות: הכלי החדש של המשטרה לאכיפת מסיכות | צפו

לכתבה המלאה
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי גם תחל להפעיל רחפנים ואמצעים טכנולוגיים נוספים כדי לפקח ולאכוף את תקנות הקורונה. בסרטון שפרסמה המשטרה, ניתן לראות רחפן שהופעל בחופים של ראשון לציון, ולדברי המשטרה הדבר נעשה כחלק מפעילות הסברתית ומניעתית.

לדברי המשטרה, ביומיים האחרונים נרשמו 1,113 דוחות בגין הפרת התקנות ברחבי הארץ, בהם 154 דוחות בשל הפרות חובת הבידוד, 790 דוחות בגין אי עטיית מסיכה ו-56 דוחות בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.

מטושטש מעצר אלים של אדם ללא מסכה בדיזינגוף סנטר אכיפה קורונה 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
נאזק לאחר שהתפרע, אכיפת הנחיות בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
מטושטש מעצר אלים של אדם ללא מסכה בדיזינגוף סנטר אכיפה קורונה 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
סירב לעטות מסיכה, אכיפת הנחיות בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully