וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החינוך מעריכים: ב-1 בספטמבר יהיו 5,000 תלמידים מאומתים ביום

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 18:05

בכיר במשרד התריע מפני הדבקה נרחבת ביום הראשון ללימודים, לצד יותר ממאה אלף תלמידים שיחויבו בבידוד. עם זאת, טען כי מבצע בדיקות מהירות לפני פתיחת השנה יוכל להפחית משמעותית את הסכנה בבתי הספר. "אם 70% מההורים ישתפו פעולה, נחסוך 3,300 חולים"

במשרד החינוך העריכו היום (שלישי) כי ב-1 בספטמבר, היום הראשון ללימודים, יהיו 5,000 תלמידים מאומתים. לצדם, לפי גורם בכיר במשרד, יהיו יותר ממאה אלף תלמידים שיישלחו לבידוד. כדי למנוע זאת, הציעו מבצע בדיקות מהירות נרחב בימים שלפני פתיחת השנה בבתי הספר.

"אם רק 70% מההורים ישתפו איתנו פעולה, נחסוך 3,300 תלמידים חולים שלא יגיעו לבית הספר ב-1 בספטמבר", אמר הגורם הבכיר. "אם נראה שהמבצע יצליח, אנחנו שוקלים לקיים אותו פעם שנייה אחרי החגים".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חשש מהדבקה נרחבת. תלמידים ברעננה/ראובן קסטרו

במשרד תולים תקוות במבצע הבדיקות הסרולוגיות. להערכתם, מתוך 1.6 מיליון תלמידים, כ-320 אלף יהיו בעקבות המבצע. "מדובר בנתון דרמטי מבחינתנו", אמרו, והתייחסו גם לדיווחים על היענות נמוכה בחברה החרדית: "בניגוד לטענות יש היענות גבוהה במגזר החרדי ועוד לא יצאנו בקמפיין שיקרא להם להגיע לעשות בדיקות. היה מלאי מוגבל של בדיקות סרולוגיות בגלל זה התחלנו רק בחמש רשויות".

הבכיר במשרד החינוך הביע אופטימיות שהשנה תיפתח כסדרה. "התכנית שלנו היא לפתוח את הלימודים ב1 בספטמבר. שמעתי את ראש הממשלה אומר שהדבר האחרון שצריך לסגור זה מערכת החינוך", ציין. עם זאת, הוסיף כי "אם נלך לסגר, נדע לתת את המענה ללמידה מרחוק. נעשה הכול כדי להעניק לכל תלמיד את מה שהוא צריך לקבל מתוך כוונה שאובדן שעות הלימוד יהיה מינימלי".

עוד בוואלה!

יו"ר ארגון המורים רן ארז נגד הביקורת על המתווה לפתיחת הלימודים: "קיבלו מה שרצו"

לכתבה המלאה
צוותי מגן דוד אדום ביצעו בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12, במטרה לבדוק האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, קרית יערים, 9 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שוללים את הטענות. בדיקות סרולוגיות בחברה החרדית/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלב זה, השנה צפויה להיפתח לפי התכנית שאישר ראש הממשלה נפתלי בנט, שנקראת "מודל השכבות". היא מתבססת על המתווה הקודם עליו עבדו במשרד החינוך - פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר בכל שכבות הגיל ובכל היישובים, ללא קפסולות. התכנית תתחלק לכמה שלבים.

בשלב הראשון יהיו בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים סמויים, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד. בשלב לאחר מכן ייערכו בדיקות אנטיגן מהירות שיבוצעו לכלל התלמידים ב-30 וב-31 באוגוסט. כל הורה יקבל ואוצ'ר אותו יוכל לממש בקופת החולים, על חשבון המדינה.

בבית ספר שבו יימצא חולה מאומת הוא ייכנס לבידוד, ולפי שעה גם כל הכיתה תחויב בבידוד. אחרי החגים אמור להתחיל פיילוט של בדיקות מהירות בכל יום במשך שבוע ליתר הכיתה. מי שיימצא חולה ייכנס לבידוד, ומי שלא - יוכל ללמוד כרגיל. מי שלא יסכים לבצע את הבדיקות, לא יוכל להגיע לבית הספר. כמו כן, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את תכנית "מגן חינוך" - בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully