וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים רן ארז נגד הביקורת על המתווה לפתיחת הלימודים: "קיבלו מה שרצו"

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 12:13

בריאיון לוואלה! אמר ארז, האחראי לחינוך העל יסודי בבתי הספר, כי הוא תומך במתווה המאפשר לימודים פיזיים. זאת, ברקע הביקורת מצדה של מזכ"לית הסתדרות המורים, נגד המתווה. "אי אפשר להחזיק את המקל ב-2 הקצוות וגם להגיד שיש פערים לימודיים וגם לשלוח אותם לסגר"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האחראי לחינוך העל יסודי בבתי הספר, שם הילדים כבר יכולים להתחסן, אמר היום (שני) בריאיון לוואלה! כי הוא תומך במתווה לפתיחת שנת הלימודים של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון. זאת, לאחר ביקורת חריפה שהשמיעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, נגד המתווה. "אני תומך במתווה. השרה שמדברת על כך שמערכת החינוך צריכה לפעול בצורה פיזית כל עוד זה ניתן", אמר ארז.

לדבריו, בכיתות ז'-י"ב 65% מהתלמידים ו-85% מצוותי ההוראה מחוסנים או מחלימים מקורונה. "צריך להמשיך לחסן. עם מאמץ קטן ניתן להגיע לאחוזים הרבה יותר גדולים בקרב התלמידים. הצעתי לשאשא-ביטון לעשות חיסונים בבתי הספר בהסכמת ההורים, אך היא לא קיבלה את דעתי. היא לא רוצה, אז שיעשו את החיסונים בקופות חולים", אמר ארז.

זמן קצר לאחר פרסום המתווה, הסתדרות המורים הביעה ביקורת נגד המתווה, לטענתם "משרד החינוך לא נותן מענים בסיסיים לטיפול במגיפה בתוך מערכת החינוך. אין אפילו הנחיות ישירות למנהלים כיצד לפתוח את שנת הלימודים הקרובה".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז מחוץ לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 18 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
צריך להמשיך לחסן. ארז/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ארז פסל ביקורת זו על הסף. "שטויות במיץ עגבניות. המנהלים העל יסודיים ביקשו אוטונומיה ועצמאות, ובמתווה של השרה הם קיבלו את שני אלה. בנוסף, חלק גדול מתפעול מערכת החינוך העל יסודית וגם יסודית, נמצא במידה רבה בידי ראשי הערים, והתברר שבסגרים הקודמים הם ניהלו אותה טוב יותר מהניהול המרכזי בירושלים. לכן, אם נותנים לראשי הערים ולמנהלים אוטונומיה, אין שום סיבה לא להצליח לנהל את המערכת כפי שגם ניהלנו אותה קודם", אמר.

לדבריו, "יש אולי בעיה בחינוך היסודי, כי שם הילדים יותר קטנים והם לא יכולים להתחסן וגם המנהלים בחינוך היסודי לא הורגלו ולא יודעים כיצד לפעול באופן עצמאי, כי עד עכשיו מי שחשב בשבילם ומי ש"לעס להם את האוכל" זה היה משרד החינוך ופתאום נותנים להם עצמאות והם לא יודעים מה לעשות איתה. נוח היום לבוא ולהגיד 'המתווה לא טוב'. לפחות לחינוך העל יסודי המתווה הוא טוב מאוד".

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות: "בימים הקרובים נחליט אם לדרוש הגבלות התקהלות ותו סגול"

לכתבה המלאה
בווידאו: תדרוך שר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה גם בהנחה והמשק ייכנס לסגר?

"אני תומך במתווה השרה שמדברת על כך שמערכת החינוך צריכה לפעול בצורה פיזית כל עוד זה ניתן. לכך, אגב, מתנגדת הסתדרות המורים. אני חושב שבחינוך העל יסודי זה כן ניתן לביצוע וחבל להביא את הילדים שוב ללמידה בזום. הרי מתלוננים על כך שהילדים נפגעו רגשית בגלל שהיו הרבה זמן לבד בבית. אי אפשר להחזיק את המקל בשני הקצוות - גם לבוא ולהגיד שיש פערים לימודיים ורגשיים וגם לשלוח אותם לסגר"

תצליחו לצמצם את הפערים הלימודיים בשנה הקרובה?

"פערי לימוד תמיד היו ותמיד יהיו מסיבה אחת פשוטה - כי יש ילדים שמגיעים ממשפחות מבוססות שמצליחות לתת להם בנוסף למה שנותנים בבית הספר; שיעורים פרטיים, חוגים, יש להם הורים בבית שהם יכולים לנהל איתם שיחה".

"לעומת זאת", המשיך ארז, "יש ילדים שמגיעים ממשפחות קשות יום ואין להם את אותן אפשרויות שיש לילד ממשפחה מבוססת. ברור שמלכתחילה יש כאן פערים שהולכים ומעמיקים במשך הזמן וככל שמתקדמים בגיל גם חומר הלימוד נהיה יותר מסובך, ואם אין בסיס טוב מהחינוך היסודי, קשה מאוד להתמודד בחינוך העל-יסודי. כלומר, הפערים האלה שגדלים זה לא כל כך בגלל המגיפה, אלא בגלל המבנה הסוציואקונומי של אותם תלמידים בגלל היישובים שממנו הם מגיעים. הם אלה שגורמים לפערים לימודיים, שאולי בגלל הקורונה מעמיקים. אבל לא הקורונה היא הגורם להגדלת הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully