וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "בימים הקרובים נחליט אם לדרוש הגבלות התקהלות ותו סגול"

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 17:20

פרופ' אש אמר בתדרוך כי אם הצעדים האחרונים שאישר קבינט הקורונה לא יעזרו לבלום את התחלואה, משרד הבריאות יבקש להרחיב את ההגבלות. "בשלב הזה - אין מניעה לפתוח את שנת הלימודים בזמן", אמר, וציין כי החלטה בנושא תתקבל רק לקראת 1 בספטמבר

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום (שני) כי אם הצעדים האחרונים שאישר קבינט הקורונה לא יעזרו לבלום את התחלואה, משרד הבריאות יבקש להרחיב את ההגבלות. "מגמת העלייה הקשה נמשכת. אנחנו פועלים בדרכים שונות אבל המצב מדאיג", אמר אש בתדרוך עיתונאים.

לדברי אש, ההיענות למנה השלישית של החיסון גבוהה, "אבל ישנם כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן, זה האמצעי הטוב ביותר לבלימת התחלואה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שמחליטים על סגר. אנחנו עושים כל מה שאפשר להימנע ממנו. החיסון יעזור לנו להימנע ממנו - צאו להתחסן".

למרות אישורו של המתווה לפתיחת שנת הלימודים, אש ציין כי "ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת אם נוכל לפתוח את שנת הלימודים בבטחה. אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי שהלימודים יתחילו כבשגרה". על מערכת החינוך, אמר כי "לא סוגרים את החינוך בערים אדומות באופן אוטומטי. נבצע יותר בדיקות אך לא נפעל באופן אוטומטי כמו בשנה שעברה".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, 9 באוגוסט 2021. ללא, צילום מסך
משרד הבריאות ייבחן אם להרחיב את ההגבלות. אש/צילום מסך, ללא

בכל הנוגע לדחיית פתיחת הלימודים, אמר אש כי "זו דילמה, כי אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים בזמן. ישנם רק מספר ימי לימודים מצומצם ולכן זה יכול להיות לשני הכיוונים, מצד אחד אם נתחיל באוקטובר לא יפספסו הרבה לימודים. מצד שני, נוכל לראות אם מתווה החינוך עובד טוב, דווקא בגלל שיש מעט ימים". הוא הוסיף כי "בשלב הזה - אין מניעה לפתוח את שנת הלימודים בזמן".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למתווה החדש בנתב"ג, וקרא לאנשים לשמור על הבידוד באופן תקין. "צמצמנו את מספר המדינות האסורות ואת מספר המדינות המותרות. אני קורא לאנשים להימנע מטיסות מיותרות", אמר. הוא אמר כי "החוזרים מחו"ל אדישים ולא שומרים על בידוד. זה חסר אחריות לא לשמור על בידוד כשאתה חוזר מחו"ל. אתה יכול להדביק את סביבתך בווריאנטים מסוכנים".

אש אמר כי הוא מעודד התחסנות, אך נגד שימוש בסנקציות נגד אלו הבוחרים שלא להתחסן. "אנחנו רוצים שאנשים יחליטו בעצמם אם להתחסן. התו הירוק מעודד את ההתחסנות ואני שמח על כך, אך אני מתנגד לסנקציות ישירות", אמר. בנושא הגבלת התקהלות, אמר אש כי משרד הבריאות עוד לא קיבל החלטה אם להציע לקבינט להטיל הגבלות נוספות.

עוד בוואלה!

הורים זועמים על מתווה החזרה ללימודים: "הילדים שלנו לא ישתתפו במשחק הזה"

לכתבה המלאה
פתיחת בתי קפה ומסעדות בנמל ת"א, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בתי קפה ומסעדות בתל אביב, מרץ/ראובן קסטרו

על האפשרות של הגעה למצב של אי ספיקה בבתי החולים, מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "אנחנו בודקים איך ואם אפשר להגדיל את הטיפול בחולי הקורונה. אנחנו שוקלים אשפוז ביתי בקהילה. בבתי החולים זה תוספת כוח אדם ותקנים, זה יאפשר להגדיל את מספר החולים שיגיעו לבתי החולים". כשנשאל מהי נקודת אי ספיקה, אמר כי "בוחנים מהי הנקודה שצריך להשית הגבלות כדי למנוע עומסים על בתי החולים. זה לא מספר אחד, אלא כמה קריטריונים".

אש נשאל גם מי יהיו הקבוצות הבאות שיתחסנו בחיסון השלישי: "בגילאים יותר נמוכים מ-60, אנחנו רוצים לראות שזה מספיק בטוח. אנחנו שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לסקטור רפואי שחשופים למאומתים או לגילאים בני 40 או 50". הוא התייחס גם לסוגיית התו הירוק, ואמר כי הוא חשוב גם בבתי הכנסת. "ככל שהם יקפידו על זה הם ישמרו על עצמם ועל המתפללים", אמר.

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחסנים בחיסון השלישי במתחם כללית בפתח תקווה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון בוועדת חוקה בכנסת כי "צריך לעשות הכול כדי להאט את המגיפה, כולל תו ירוק לא מחורר, תו סגול והגבלת התקהלות. אנחנו צריכים לעשות פעולות ברגע זה כדי להאט את המגפה ולתת לחיסונים לעשות את העבודה".

היא הוסיפה כי "צריכים לבלום את המרוץ של המגפה. מלבד המסיכות אין כרגע מגבלות שיורידו את התחלואה, התו הירוק לא יעשה זאת". עוד ציינה כי מניין המתים מקורונה בגל הרביעי חצה את המאה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר חולי הקורונה שבמצב קשה עלה ל-360, עלייה של 12 חולים קשים. 76 מהחולים מוגדרים במצב קריטי, מהם 57 מונשמים. בסך הכול, 618 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

3,372 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, לאחר ש-3.87% מהבדיקות שבוצעו היו חיוביות - שיא בשיעור הבדיקות החיוביות בגל הנוכחי. בכך, עלה מספר נשאי הקורונה הפעילים בישראל ל-31,393. מספר הנדבקים מפרוץ המגיפה בישראל חצה את ה-900 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully