וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מח"טים באוגדת עזה - חיוביים לקורונה; צה"ל: "אין פגיעה בכשירות המבצעית"

טל לב-רם

10.8.2021 / 8:04

שמונה קצינים נוספים במפקדות החטיבות נמצאו חיוביים ושוהים בבידוד. בצל העלייה בתחלואה הוחלט כי רק אנשי מילואים מחוסנים או מחלימים יתגייסו למילואים, וכי ביחידות מסוימות אף יחזרו לעבודה בקפסולות. לראשונה זה חצי שנה, עתיד מספר המאומתים בצה"ל לחצות את רף ה-700

שני מפקדי חטיבות באוגדת עזה, החטיבה הצפונית והחטיבה הדרומית, נמצאו חיוביים לקורונה בימים האחרונים. השניים חוסנו בשתי מנות החיסון לקורונה ואינם חשים בתסמינים למחלה, אך הם שוהים בבידוד בביתם על מנת שלא ידביקו חיילים נוספים.

על אף שמדובר בחטיבות שונות, שתי המפקדות נמצאות במפקדת האוגדה במחנה רעים, וככל הנראה זו הסיבה להדבקה של שניהם. שמונה קצינים נוספים במפקדות החטיבות נמצאו חיוביים לנגיף, אך בצה"ל אומרים כי לאחר בדיקות נרחבות שנעשו היום, נראה כי שרשרת ההדבקה נכון לשעה הזו נבלמה.

מדובר צה"ל נמסר כי "על פי הנחיות משרד הבריאות נכנסו המפקדים לבידוד. כלל הקצינים שבאו איתם במגע ועם נדבקים נוספים מחוסנים פעמיים אך כאמצעי זהירות נשלחו כלל הקצינים שבאו עימם במגע". בצה"ל הדגישו כי "אין פגיעה בכשירות המבצעית בגזרה".

חייל צה"ל מתחסן ביום גיוסו. משה שי / פלאש 90, אתר רשמי
צה"ל: "אין פגיעה בכשירות המבצעית". חיילים מתחסנים לקורונה/אתר רשמי, משה שי / פלאש 90

מפקד החטיבה הצפונית אובחן חיובי לקורונה כבר ביום שבת, ועמיתו לאוגדה מפקד החטיבה הדרומית השכנה נמצא חיובי אתמול, וסגניהם בשתי הגזרות ממלאים את חסרונם. ההדבקה במטה אוגדת עזה באה על רקע העלייה בתחלואה בצבא בימים האחרונים.

לראשונה זה חצי שנה, עתיד מספר המאומתים בצה"ל לחצות את רף ה-700. מספר החיילים, אנשי הקבע ואזרחים עובדי צה"ל שאובחנו חיוביים לנגיף עומד על 696. לראשונה זה חודשים רבים, מצבו של אחד מאנשי הקבע הידרדר והוא מוגדר חולה קשה, כששאר המאומתים מוגדרים קל ולרוב החיילים אין תסמינים.

בימים האחרונים עלו היקפי התחלואה בצבא ו"יישרו קו" עם העלייה בהדבקה במדינה. בצה"ל מקווים כי עקב שיעור המתחסנים בצבא, שעומד על 80%, בשילוב עם הגיל הצעיר של רוב המשרתים, יצומצמו היקפי התחלואה וההידבקות. בשיא התפרצות הקורונה בגל הקודם, מספר המאומתים בצבא חצה את ה- 3,000 וכלל גם עשרת אלפים מבודדים, כך שעתה אין פגיעה משמעותית בשגרת הצבא בשל הקורונה.

עוד בוואלה!

צה"ל: גיוס מילואים - למחוסנים ולמחלימים בלבד

לכתבה המלאה
חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
מספר המאומתים בצה"ל עתיד לחצות את רף ה-700. חיילים מתחסנים לקורונה/AP

בצל מגמת התחלואה הגוברת הוחלט השבוע בצה"ל להדק ולחדד את הנהלים: רק אנשי מילואים מחוסנים או מחלימים יוכלו להתגייס למילואים, הוגבל מספר האנשים שיכולים לקחת חלק בהתכנסויות עד ל- 100 חיילים מחוסנים בלבד. טקסי סיום ודרגה שבהם לוקחים חלק גם אזרחים ייערכו רק בשטחים פתוחים ויינקטו פעולות נוספות דוגמת סגירת בריכות השחייה וחזרה למשמרות עבודה בקפסולות. אם העלייה בתחלואה תימשך כצפוי גם בימים הקרובים, בצבא יחמירו את ההנחיות עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully