וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: גיוס מילואים - למחוסנים ולמחלימים בלבד

טל לב-רם

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 10:28

צה"ל פרסם הנחיות קורונה מעודכנות, לפיהן אנשי המילואים יחויבו בהצגת התו הירוק ביום הקליטה. חובת מסיכות תיאכף בהתקהלויות של יותר ממאה איש בשטח הפתוח, אך הגבלת משתתפים תחול רק באירועים בחלל סגור. החמרת ההנחיות מגיעה נוכח העלייה החדה בכמות המשרתים המאומתים

צה"ל פרסם אמש (שבת) הנחיות קורונה מעודכנות, לפיהן רק מחוסנים ומחלימים יורשו להתגייס למילואים לפעילות מבצעית ואימונית. "אנשי המילואים מחויבים בהצגת התו הירוק ביום הקליטה", נכתב בהודעה. החמרת ההנחיות מגיעה נוכח העלייה המשמעותית בתחלואה בצה"ל.

בהתאם לתקנות החדשות, משרת מילואים בכל גיל שטרם נמצא שבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה - יגוייס רק באישור של מפקד בדרגת תת-אלוף. כמו כן, גיוס מילואים יתבצע בשלב זה לצרכים מבצעיים בלבד, למעט תרגילים ואימונים שאושרו.

בתוך כך, נכון להבוקר 637 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל שאובחנו כמאומתים לקורונה, כולם במצב קל. זאת, בעלייה חדה מיום שישי, אז היו 478 משרתים מאומתים לנגיף, ובכמעט הכפלה בטווח של שבוע. כמו כן, לפי הנתונים מיום חמישי - 1,167 משרתים נמצאו בבידוד ביתי.

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
חיסונים בבסיס בראשון לציון/AP

עוד הוחלט כי חובת עטיית המסיכות תחול באירועים בחללים פתוחים בהם ישתתפו יותר ממאה אנשים, וכן בכל התכנסות עליה יחליט מפקד היחידה, בהתאם לצפיפות האירוע. עם זאת, לא תהיה הגבלת משתתפים על התכנסויות בחוץ, תוך שמירה על ריחוק ועטיית מסיכה בהתאם להנחיות. התכנסויות בחללים סגורים יוגבלו למאה משתתפים, והתכנסויות באולמות גדולים יוגבלו ל-50% תפוסה עם הקפדה על ישיבה בריחוק.

טקסים מכל סוג בנוכחות אזרחים יתקיימו בשטחים פתוחים בלבד, ללא הגבלת היקף המשתתפים, ובהתאם לתקנות. ככלל, אזרחים, בהם ילדי אנשי הקבע ולמעט נשים מניקות, לא מורשים להיכנס למחנות צה"ל מלבד לטקסים - באישור מפקד הזרוע או הפיקוד.

בנוסף לכך, חל איסור להכניס משפחות ללשכות הגיוס, ומנגד משפחות לוחמים יורשו להיכנס למחנות בסופי השבוע - באישור מפקד הפיקוד המרחבי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully