וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על נתניהו: "הוא השווה את עצמו למסי? אני מרחם עליו, זה פתטי" | האזינו

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 9:02

עוד אמר שר האוצר כי "לא אשתתף בקבינט הקורונה". זאת, על אף ההשלכות הכלכליות של החלטות הקבינט. הוא הוסיף כי "סגר זה הדבר הכי לא נכון שניתן לעשות - ברור שיש קורלציה בין סגר לבין נזקים כלכליים" | האזינו לריאיון ב-103FM

שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (שלישי) ל-103FM ואמר על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כי "הוא השווה את עצמו למסי? אני מרחם עליו, זה פתטי". על רקע הדיבורים הגוברים על הטלת סגר רביעי, אמר ליברמן כי "צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל כדי למנוע את הסגר. סגר זה לא דבר נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים". כמו כן, אמר ליברמן כי הוא לא מתכוון להשתתף בקבינט הקורונה.

שר האוצר אף השווה בין מגיפת הקורונה לשפעת ואמר כי "חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה. כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת, אותו דבר קורונה". הוא שב והדגיש כי חשוב שלא לפגוע בוודאות הציבור. "במדינת ישראל יש כמות גדולה של מחוסנים ומחלימים, אנו חושבים שניתן להתמודד בלי הטלת סגר ועצם הדיבורים על הסגר פוגעים בוודאות".

ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
על קבינט הקורונה אמר כי הוא "לא משתתף ולא מתכוון להשתתף". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ליברמן הרחיב בנוגע להחלטתו שלא להשתתף בקבינט הקורונה, והסביר כי הוחלט כי השר במשרד האוצר, חמד עמאר, יהיה זה שמייצג את המשרד במהלך הדיונים. "אני לא משתתף ולא מתכוון להשתתף. יש חלוקה ברורה ביני לבין השר חמד עמאר, זה לא אומר שאני לא בקיא", אמר. "אני לא יכול לשבת בכל הוועדות, והודענו לכולם מהשבוע הראשון מה חלוקת הסמכויות ביני לבין השר חמד עמאר". כשנשאל אם לא מדובר בבריחה מאחריות, ענה ליברמן שהוא "מעולם לא בורח, אלא להפך לוקח. העניין לא פותר מאחריות".

לדברי שר האוצר, השיח והשמועות על סגר "עוזרות לתקשורת לייצר משהו, הרי תקשורת כל יום צריכה כותרת. אני חושב שגם בהנחה שזה עוזר לתקשורת זה פוגע בכלכלה, כי כלכלה מחייבת קודם כל ודאות. מבחינתי - תכנית העבודה שלי זו תכנית למניעת הסגר". ליברמן הוסיף כי עמדתו של הדרג המקצועי במשרד האוצר היא נגד סגר, וכי כרגע עמדתם של בכירים במשרדים השונים היא "חזיתית נגד סגר".

הוא הוסיף כי הוא לא יכול להגיד בוודאות שלא יהיה סגר, אבל עמדת משרד האוצר היא חד-משמעית נגדו. עוד ציין כי לדעתו הציבור כבר אינו קשוב או נכון להיכנס לסגר: "אנחנו כבר שנה וחצי עם הקורונה, מה שברור שהקורונה תלווה אותנו בשנים הבאות ולכן אנחנו חייבים ללמוד לחיות עם הקורונה, כמו שאנחנו חיים עם השפעת". הוא הוסיף כי "הדברים שאפקטיביים למאבק בקורונה זה חיסונים, עטיית מסיכות היגיינה אישית".

תורים ללשכת התעסוקה בעקבות גל הפיטורים לאחר הנחיות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 17 במרץ 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הודה שאם אכן יתקיים סגר, החל"ת עלול לשוב. תורים ללשכת התעסוקה בגל הראשון, 2020/ראובן קסטרו

ליברמן ציין כי הוא מתנגד לאפשרות של מתן תמריצים כספיים למי שיגיע להתחסן, "אני חושב שזה ממש לא נכון. מה שנכון זה לעזור לאותן רשויות מקומיות שיעשו מבצע, הם מכירים את התושבים הרבה יותר טוב מאיתנו. צריך קמפיין ציבורי ואישית אני התחסנתי לפני שבוע". עוד אמר כי הוא "מתנגד לתמריץ אישי לאותם אנשים שטרם התחסנו. לתת להם מענק כספי זה פשוט מסר לא נכון".

על האפשרות כי סגר נוסף יוביל להחזרת החל"ת, אמר ליברמן כי הוא "לא מבטיח שום דבר, וזה אחד הלקחים מהגלים הקודמים של הקורונה. צריך ללכת על מודל חל"ת גמיש ויש עוד כמה לקחים מהגלים הקודמים. אבל אני מקווה שלא נגיע לשם כי באמת המחיר הכלכלי של המשק כולו זה פשוט מחיר שהוא עצום, בלי בכלל להבין שסגר אכן תורם למאבק בקורונה שזה יוריד את מספר הנדבקים, את מספר החולים קשה".

על השאלה אם התקציב יעבור הכנסת, אמר ליברמן כי "לעולם התקציב לא יוצא כמו שנכנס, אני מלווה את תקציבי המדינה מאז 96'. התקציב יעבור בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית". שר האוצר אמר כי לא צפויים להיות מסים חדשים, וכי חלק מהרפורמות המתוכננות נועדו להוזיל את יוקר המחיה. "אין מסים חדשים, יש ניסיון לשנות דפוסי התנהגות, והכסף שאנחנו גובים על משקאות ממותקים בא לשפר את איכות הסביבה ולא נכנס לתקציב או נועד לתקציב. במדינת ישראל צריכת הסוכר לנפש אולי אחד המקומות הראשונים בעולם".

ליברמן נשאל אם יש מספיק מיסוי על וודקה, ולכך השיב ליברמן כי על "וודקה, יינות, משקאות חריפים, טבק, שמו מיסוי גבוה מאוד, בין הגבוהים בעולם, ומשקאות ממותקים כיוון שלא שמו - יש לנו 600 אלף חולי סוכרת וחולי סוכרת קשים".

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"תכנית העבודה שלי זו תכנית למניעת הסגר". מתחם כללית בפתח תקווה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

ליברמן אמר כי הוא לא רואה אפשרות או צורך בכך שהסיעות החרדיות ייכנסו לממשלה אחרי אישור התקציב. "ש"ס ויהדות התורה לא חלק מהקואליציה הזאת ואני לא רואה שום סיבה לשנות את הרכב הקואליציה", אמר. "הקואליציה מתפקדת, ראינו את זה בנושא התקציב, בשורה של חוקי יסוד, בבחירת הנציגים לוועדה למינוי שופטים, דיינים, באמת יש פה קואליציה מתפקדת ואני לא רואה שום צורך כרגע להכניס את ש"ס ויהדות התורה לקואליציה לא לפני התקציב ולא אחריו".

ליברמן התייחס גם לחבר מפלגתו, השר הטרי אלי אבידר, ואמר כי "הוא חלק מהקואליציה וזה מה שחשוב והוא אפילו התחסן שזה עוד יותר חשוב". על המינוי של אבידר, אמר כי "אם לא הייתי רוצה הוא לא היה מתמנה. אני חושב שאלי אבידר עשה את הבחירה שלו".

על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אמר ליברמן כי הוא מרחם עליו. "נתניהו שייך לעבר, הוא איש של אתמול, אפילו קצת מרחם עליו על כל הגעגועים שלו. נתניהו כבודו במקומו, הייתה לו תרומה בתחומים כאלו ואחרים". הוא הוסיף כי "כל הניסיון הזה פתטי, להציג עצמו כראש ממשלה כל הזמן, ואתה רואה אותו יושב בדיוני הלילה בהצבעות בכנסת. אני חושב שבניגוד לשחקנים אחרים גדולים מהעבר, שידעו מתי הגיע זמן לתלות נעליים, הוא פספס את ההזדמנות הזאת ויכול היה לפרוש. ולו היה דואג למחנה הימין, היה מוותר על מקומו והליכוד היה בלי שום מאמץ מקים ממשלת ימין כמו שצריך. הוא החליט להקריב את המחנה הלאומי לטובת עניינו האישיים וחבל על כך".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
השווה את עצמו למסי? אני מרחם עליו, זה פתטי". נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

אתמול הודיע ליברמן על הקמת קבינט מומחים כלכלי בראשות נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' יעקב פרנקל. קבינט המומחים כבר קיים לפני מספר ימים מפגש ראשון בהשתתפות שר האוצר.

בסביבתו של ליברמן הדגישו כי המומחים שנבחרו מגיעים עם ניסיון רב בתחומי הכלכלה השונים, עשיית המדיניות והניסיון הרגולטורי, וכן כי המומחים חברים בקבינט בהתנדבות. זאת, על אף העובדה כי הקמת הקבינט היא חסרת משמעות חוקית-מעשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully