וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון מחר בחוק הגיוס - הויכוח על הורדת גיל הפטור נמשך

עדיין לא ברור אם החוק יובא בנוסחו המקורי, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת בסוף 2018, או עם הורדת גיל הפטור מ-24 ל-21, כפי שהקואליציה הצהירה והתחייבה בהסכמים הקואליציוניים. הורדת הגיל מעוררת קשיים משפטיים, וגנץ דורש לכרוך את המהלך במתווה שירות אזרחי כולל

הממשלה צפויה לדון מחר (שלישי) בחוק לגיוס בני ישיבות. לפי גורמים בממשלה, עדיין לא ברור אם החוק יובא בנוסחו המקורי, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת בסוף 2018, או עם הורדת גיל הפטור מ-24 ל-21, כפי שהקואליציה הצהירה והתחייבה בהסכמים הקואליציוניים.

הורדת גיל הפטור היא הבטחת דגל של ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגת ימינה, שמטרתה לעודד צעירים חרדים להשתלב בשוק התעסוקה, שבה תומך גם ראש הממשלה החליפי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. עם זאת, לפי גורמים בממשלה הורדת גיל הפטור מעוררת קשיים משפטיים, וגם שר הביטחון, בני גנץ, דורש לכרוך את המהלך במתווה שירות אזרחי כולל, שיתנה את הורדת גיל הפטור בשנת שירות אזרחי.

בכירים בקואליציה אמרו לוואלה! כי נוסח החוק שיובא מחר לממשלה טרם סוכם סופית, וכי גם אם הורדת גיל הפטור לא תיכלל באישור החוק בממשלה - הם ינסו לתקנו בהמשך במהלך החקיקה בכנסת.

לשכת הגיוס תל השומר 29 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
הממשלה תדון בהורדת גיל הפטור. לשכת הגיוס תל השומר/ראובן קסטרו

חוק הגיוס בנוסחו המקורי גובש על ידי משרד הביטחון בתקופת שר הביטחון אביגדור ליברמן. הוא עבר בקריאה ראשונה בסוף 2018 אך לא קודם יותר בשל התנגדות הסיעות החרדיות, ואף הוביל לפירוק הממשלה. מאז, בג"ץ מעניק לממשלה שוב ושוב ארכות לחקיקת החוק שיחליף את חוק הגיוס הקודם.

בקואליציה הנוכחית ישנה הסכמה על נוסח משרד הביטחון, ובהסכמים הקואליציוניים נכתב שהוא יחוקק תוך 90 יום. אך ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי מעוניינים לתקן את החוק ולכלול בתוכו את הורדת גיל הפטור. מחר בממשלה צפויות לעלות שורה של הצעות הקשורות למשרד הביטחון וצה"ל - בין היתר ביטול מתווה קיצור השירות ושינוי מודל הפנסיות של אנשי הקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully