וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות באזור: ראש ה-CIA יגיע לישראל לשיחות בנושא איראן

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 22:09

בכירים ישראלים ציינו כי ברנס צפוי להיפגש עם ראש המוסד, עם רה"מ בנט וגורמים במערכת הביטחון, לראשונה מאז נכנס לתפקיד. לדבריהם, השיחות יתמקדו באיראן ובכל הקשור להסכם הגרעין. במקביל, סוכנות הידיעות "נור" דיווחה כי צוללת ישראלית חצתה את סואץ בדרכה לים האדום

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, וויליאם ברנס, יגיע מחר לביקור ראשון בישראל, מאז כניסתו לתפקיד כאורחו של ראש המוסד דוד ברנע - כך אמרו היום (שני) לוואלה! בכירים ישראלים. דוברת ה-CIA סירבה להתייחס לדברים.

ברנס מגיע לישראל כשהמתיחות בין ישראל לבין איראן ממשיכה לעלות, כשברקע ההתקפה על הספינה Mercer Street"" וכן בצל ההסלמה האחרונה בין ישראל לחיזבאללה בגבול הצפון.

הבכירים הישראלים ציינו כי ברנס צפוי להיפגש עם ראש המוסד ברנע, עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם גורמים נוספים במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין. לדבריהם, שיחותיו של ראש ה-CIA צפויות להתמקד באיראן - גם בתכנית הגרעין וגם בפעילות האיראנית באזור. בישראל רוצים לשמוע מה המדיניות האמריקנית כלפי הממשלה החדשה באיראן בראשות הנשיא איבראהים ראיסי, במיוחד בכל הקשור לחזרה אפשרית להסכם הגרעין.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס, 24 בפברואר, 2021. רויטרס
רוצים לשמוע על עמדותיו בכל הקשור לחזרה להסכם הגרעין האיראני. ברנס/רויטרס

ברנס צפוי לבקר גם ברמאללה ולהיפגש עם ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. ה-CIA מקיים קשרים הדוקים עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים. במהלך רוב כהונת טראמפ, על רקע הנתק בין אבו מאזן לבית הלבן, הייתה סוכנות המודיעין האמריקנית ערוץ הקשר הכמעט יחיד לרשות הפלסטינית.

ראש ה-CIA ברנס כיהן בעבר כסגן שר החוץ האמריקני, כתת-שר החוץ לעניינים מדיניים וכעוזר שר החוץ למזרח התיכון. במהלך השנים הוא קיים קשרים הדוקים עם בכירים ישראלים ופלסטינים רבים שעם חלקם הוא נמצא בקשרי חברות אישית.

עוד בוואלה!

דיווח: ישראל נתנה לארה"ב גישה למספרי טלפון שהובילו לאיתור סולימאני

לכתבה המלאה
בווידאו: ביידן ימנה את וויליאם ברנס לראש ה-CIA/מתוך טוויטר

בשנת 2013, במהלך הכהונה השנייה של הנשיא אובמה, הוביל ברנס יחד עם ג'ייק סאליבן שמכהן כיום כיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, את ערוץ השיחות הסודי עם איראן שהתקיים במסקט בירת סולטנות עומאן. ערוץ השיחות החשאי החל לפעול מאחורי גבה של ישראל וכשבירושלים גילו על קיומו, גרם הדבר למשבר חמור בין נתניהו לבין אובמה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות "נור" שמקורבת למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, מדווחת כי ב-4 באוגוסט חצתה צוללת דולפין ישראלית מלווה בשתי ספינות טילים את תעלת סואץ בדרך לים האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully