וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל נתנה לארה"ב גישה למספרי טלפון שהובילו לאיתור סולימאני

9.5.2021 / 0:33

באתר "יהאו" דווח כי ה-CIA התחקה אחרי שליח של הגנרל האיראני שרכש עבורו טלפונים בשוק במפרץ, והשתיל בחלקים אמצעי מעקב. סולימאני חוסל בבגדאד בינואר אשתקד, ולפי הדיווח בשטח היו פרוסים סוכנים כורדים וגם חיילים אמריקנים, למקרה שתקיפת המל"ט תשתבש

בווידאו: דיווח על הקלטות זריף/צילום: רויטרס

ישראל נתנה לארצות הברית גישה לכמה מספרי טלפונים סלולריים ששימשו את הגנרל האיראני קאסם סולימאני כחלק מהסיוע למבצע החיסול שלו - כך דווח אמש (שבת) באתר יאהו, שחשף פרטים חדשים מתכנון המבצע הדרמטי מתחילת השנה שעברה.

על פי הדיווח, בשש השעות שקדמו להמראתו מדמשק של מפקד כוח קודס, הוא החליף את הטלפון הסלולרי שלו שלוש פעמים. בנוסף לכך, אנשי הכוחות המיוחדים של ארצות הברית המוצבים בתל אביב פעלו יחד עם עמיתיהם בישראל כדי לאתר את תבניות השימוש של סולימאני בטלפונים ניידים, עד שמיקמו אותו בבגדאד.

עוד קודם לכם, לפי גורם מודיעני אמריקני לשעבר, המודיעין הישראלי העביר לסוכנות הביון האמריקנית CIA מידע על שליח של סולימאני, שאמור לרכוש עבורו ועבור מקרוביו טלפונים נקיים ממעקב. ה-CIA גילה כי השליח מתכנן לבקר בשוק באחת ממדינות המפרץ כדי לרכוש את אותם המכשירים, וביצע תכנית הונאה מורכבת כשהצליח להתקין תכנת ריגול על מכשירים שהושתלו באותו השוק.

"ההימור הצליח", אמר הגורם, והשליח רכש לפחות אחד מאותם טלפונים שעליהם הותקנה תוכנת הריגול ששימש אדם שהיה לעתים קרובות באותו החדר שבו היה סולימאני. עם זאת, משום שהגנרל ובכירים אחרים בהנהגה נהגו להחליף את הטלפונים שלהם לעתים קרובות ולהשתמש באמצעים נוספים כדי להתחמק ממעקב, "הצלחות מסוג זה היו ברות חלוף".

קאסם סולימאני עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 3 בינואר 2020. AP
המספרים הסלולריים יורטו בידי ישראל. סולימאני לצד חמינאי/AP

בסופו של דבר, ממשל טראמפ בחר בכוחות המיוחדים לביצוע החיסול, ולא בפעולה חשאית של ה-CIA. לפי הדיווח, גורמים מסוימים סברו כי מבצע סודי לחיסול הבכיר האיראני, שהיה תגובה להרג אמריקני במתקפת רקטות בעיראק ימים קודם לכן, ייקח זמן רב מדי כשכלל לא בטוח שהוא בר-ביצוע. גורם מודיעיני בכיר אחר אמר כי טראמפ רצה לקחת קרדיט לקראת הבחירות על כהונתו השנייה.

הדיווח ביהאו, שהתבסס על שיחות עם 15 גורמים אמריקניים בכירים בעבר ובהווה, חשף גם את המעורבות של סוכנים כורדים במבצע. אחד מהם התחזה לבקר קרקע בנמל התעופה בבגדאד, שני לאחראי על הכבודה ושלישי העמיד פנים שהוא שוטר כדי לאשר את מותו של סולימאני באמצעות תמונות ודגימות DNA.

כמו כן, על הקרקע היו פרוסים גם צלפים אמריקנים כחלק מתכנית חירום למקרה שהפגיעה בשיירה של סולימאני באמצעות מל"ט לא תצלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully