וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לצעיר שניסה לרצוח את אחיו על רקע נטיותיו המיניות

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 19:18

הצעיר הורשע במסגרת עסקת טיעון בניסיון רצח של אחיו, אותו פצע אנושות לאחר שארב לו בפתח הוסטל לנוער להט"ב בתל אביב, דרס אותו עם רכבו ואז דקר אותו פעמים רבות. על אח נוסף שהיה מעורב באירוע נגזרו שש שנות מאסר. "פשע אכזרי, שפל ונתעב"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 14 שנות מאסר בפועל על צעיר בן תושב הצפון בן 27 אשר הודה והורשע בניסיון לרצוח את אחיו הצעיר שברח מהבית ושהה במעון לנוער על רקע נטיותיו המיניות. בית המשפט קבע כי על הצעיר לשלם גם קנס ופיצוי בגובה 100 אלף שקלים וכן הטיל עליו מאסר על תנאי.

על אח נוסף בן 30 גזר בית המשפט שש שנות מאסר בפועל וכן קנס ופיצוי בגובה 60 אלף שקלים, לאחר שהודה והורשע בקשירת קשר לביצוע הרצח. על חבר של האחים נגזרו 5.5 שנות מאסר וכן קנס ופיצוי בגובה 50 אלף שקלים, לאחר שהודה והורשע בסיוע לחבלה בכוונה תחילה.

הפרשה החלה כאשר גילו האחים התכתבויות בעלות אופי מיני בין אחיהם הצעיר לבין גבר אחר. הם החלו להתעמר באח, להגביל את תנועותיו ביציאה מן הבית ואף לנסות לגרום לו להמיר את נטייתו המינית. במאי 2019 ניסה האח להגיע לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה נגד אחיו ואף להימלט מהבית, אך לא עלה הדבר בידו משום שאחיו איתרו אותו והחזירו אותו לביתו בכוח.

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

בחודש יוני 2019 עבר הצעיר להתגורר בהוסטל במרכז, המעניק מחסה לצעירים אשר ברחו מביתם על רקע נטייתם המינית. חודש לאחר מכן הגיעו אחיו של הצעיר להוסטל מלווים בחברם וארבו לו. כשהגיע אחיהם הצעיר לאזור הכניסה, דרס אותו אחד האחים עם רכבו, ולאחר מכן התנפל עליו ודקר אותו דקירות מרובות בכל חלקי גופו עד שהצעיר התמוטט תוך שזעק לעזרה. הצעיר נפצע אנושות ונזקק לטיפול רפואי מציל חיים. צוות הרופאים נאלץ לכרות חלק מן הריאה השמאלית וכן את כיס המרה שלו.

בית המשפט קבע כי "למרות התוצאה הסופית לפיה המתלונן ניצל ונותר בחיים, שכן אך במזל ניצלו חייו, ובוודאי שלא בזכותם או בטובתם של הנאשמים שחפצו במותו, מדובר בעבירת חמורות שלוו בתכנון מוקפד ובמחשבה תחילה כשלנגד עיניהם של המבצעים עמדה מטרה אחת ויחידה - קטילת חיי אדם. מעשים אכזריים שבאו לעולם על רקע אי קבלת האחר אך ורק נוכח נטייתו המינית, ואשר הותירו בסופו של יום את המתלונן מתבוסס בדמו. הנאשם ביצע פשע אכזרי שפל ונתעב החותר תחת אמות המוסר בחברה".

עוד בוואלה!

חשד: שלושה בנים רצחו את אימם - והסתירו את גופתה באזור נהר הירדן

לכתבה המלאה
זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
"למבצעים עמדה מטרה אחת ויחידה - קטילת חיי אדם". זירת הדקירה בת"א/אבי כהן

האח שחייו ניצלו ברגע האחרון הגיש תצהיר לבית המשפט, לפיו הוא ביקש שלא למצות את הדין עם אחיו הנאשמים ואף להימנע מהטלת חובות או קנסות עליהם. על כך אמר בית המשפט כי "מצאנו כי דבריו אלה תואמים את הלך הרוח שנשקף בעדותו: עדות רוויות שקרים וסתירות וסימני שאלה המבטאת באופן מובהק את המאבק הפנימי, הפחד והבעתה שאחזו בו ועדיין מתחוללים בקרבו, והדברים ברורים על רקע הדינמיקה המשפחתית המורכבת והמצב אליו נקלע - 'ודי לחכימא ברמיזא'".

עו"ד דיה בן אסא, שניהלה את התיק מטעם הפרקליטות מסרה לאחר מתן גזר הדין כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר על הנאשמים עונשים המהווים גמול ראוי עבור המעשים האכזריים שביצעו. בית המשפט בחר להציב תמרור אזהרה שיש בו על מנת להרתיע את אלה הסבורים כי בכוחם לגזול מהאחר את החופש לחיות את חייו בדרך בה יבחר. גזר הדין מהווה מסר חד וברור נגד פגיעה על רקע נטיות מיניות וכולנו תקווה שיסייע במאבק לצמצום האלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully