וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלנד נדבק בקורונה - הובהל לבית החולים כשהוא מונשם

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 8:41

מנהיג קהילת שובו בנים בן ה-83 פונה להדסה עין כרם מביתו בבאר יעקב, שם שהה במעצר בית. "המצב בכלל לא פשוט, המצב קשה. לחץ הדם שלו גבוה מאוד", סיפר אחד ממקורביו. חסידיו צפויים לקיים הערב תפילה בכותל

מנהיג קהילת שובו בנים, אליעזר ברלנד בן ה-83, הובהל אמש (שבת) לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מונשם בחמצן, לאחר שנדבק בקורונה. הוא פונה מדירתו בעיר באר יעקב, שם שהה במסגרת מעצר בית.

"המצב בכלל לא פשוט, המצב קשה. לחץ הדם מאוד גבוה", סיפר אחד ממקורביו וטען כי "זה לא מוחלט שהרב חולה בקורונה". חסידיו צפויים לקיים הערב תפילת המונים ברחבת הכותל בירושלים.

הרב אליעזר ברלנד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פונה מדירתו בבאר יעקב, שם שהה במסגרת מעצר בית. ברלנד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

במסגרת הסדר הטיעון איתו, סוכם על עונש של 18 חודשי מאסר לברלנד, וכן תשלום של קנס על סך של 2.5 מיליון שקלים שישולם למדינה. כמו כן נגזר עליו לשלם תשלום נוסף של כ-180 אלף שקלים כפיצויים לקורבנותיו. ההסדר כלל סעיף בו נכתב כי "הנאשם מתחייב לא לפתוח, בכל דרך של פרסום, פעולת התרמה למען תשלום הקנס ו/או הפיצוי שהוטל עליו". על אף סעיף זה, בחודש יוני נמסר כי מקורבי ברלנד פעלו לגייס כספים לתשלום הקנס.

ברלנד ערער כמה פעמים בשל מצבו הבריאותו, ובאופן חריג, בית המשפט העליון הורה לשחרר אותו בתנאים נדירים: 2.5 מיליון שקלים ערבות, מעצר בית במיקום סודי, ניתוק מטלפונים ואינטרנט וחברת אבטחה פרטית.

בית המשפט, בראשות השופטת עינת אבמן-מולר קבע כי העבירות של ברלנד "נעשו בשיטתיות ומתוך תאוות בצע, תוך ניצול רגעי השבר בו היו מצויים המתלוננים ומצוקתם בשעתם הקשה ביותר". על נפגעי העבירות של הרב נכתב בגזר הדין כי "לא ניתן שלא לחוש את כאבם הרב ואת תחושתם הקשה, לאחר שנתנו אמונם ומבטחם בנאשם, שניצל אותם ברגעים של חולשה ומצוקה. מעשים אלו מצדיקים ענישה מחמירה שתבטא את הסלידה ושאט הנפש של החברה ממעשיו הפסולים של הנאשם ומהפגיעה בערכים המוגנים בעבירות שבביצוען הורשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully