וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד תקפו את בנט בעקבות דבריה של הח"כית ממרצ: "לא מסוגל לשמור על הביטחון"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 18:05

בריאיון לרדיו "מכאן" אמרה ג'ידא רינאווי זועבי כי "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי - הקואליציה תיפול, כי מרצ ורע"ם לא יסכימו לדבר כזה". בליכוד תקפו את ראש הממשלה ואמרו כי "זועבי אמרה את האמת. הממשלה של בנט תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני"

במפלגת הליכוד תקפו היום (ראשון) את ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות ריאיון שנתנה חברת הקואליציה ג'ידא רינאווי זועבי ממפלגת מרצ לרדיו "מכאן", בו אמרה כי "הנוכחות של מרצ ורע"ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית". בליכוד טענו כי "בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל מכיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני".

בצל השיגורים ותקיפות צה"ל שהיו בסוף השבוע בלבנון, התבטאה רינאווי-זועבי נגד אפשרות של עימות צבאי ואמרה כי "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי - תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים. בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי - הקואליציה תיפול כי מרצ ורע"ם לא יסכימו לדבר כזה".

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי. ראובן קסטרו
"ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה". ח"כ זועבי/ראובן קסטרו

בעקבות דבריה של זועבי מסרו בליכוד כי "היום, חברת הקואליציה של בנט ולפיד, ח"כ רינאווי-זועבי ממרצ, אמרה את האמת. בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל כיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני. נפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזיר את ישראל למסלול של הצלחה: גם בקורונה, גם בכלכלה וגם בביטחון".

הודעת הליכוד נגעה גם להתנהלות הממשלה עם ההחמרה בתחלואה בקורונה: "בנט ולפיד נכשלו לא רק מול הקורונה, אחרי שבנט עיכב בשבעה שבועות את הבאת החיסון השלישי לישראל. הם נכשלו לא רק בתקציב שבו הטילו מיסים כבדים על אזרחי ישראל. בנט ולפיד נכשלים גם בביטחון".

ח"כ ניר אורבך מימינה הסתייג מדברי רינאווי-זועבי ואמר כי "אני שותף לקואליציה שהשיקולים אצלה לפתיחת מבצע צבאי הם שיקולים ביטחוניים ולא שיקולים פוליטיים. חברי כנסת מחוייבים למשמעת קואליציונית. כל השאר אלו דיבורים בעלמא".

עוד בוואלה!

בנט: "איראן וחיזבאללה מסבכים את לבנון בחזית מול ישראל"

לכתבה המלאה

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה השבועית, אמר בנט כי איראן וחיזבאללה "מסבכים את לבנון גם בחזית מול ישראל", שעה שלבנון נמצאת במשבר כלכלי ופוליטי חמור. בנט נשא את הדברים בפתח התכנסות הממשלה לישיבה השבועית, ברקע ההסלמה בגבול לבנון והעלייה המתמשכת בתחלואה בקורונה. כמו כן, בנט התייחס בישיבה להקמת קבינט כלכלי-חברתי שיפעל להורדת יוקר המחייה.

עם זאת, בנט הזהיר כי "מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully