וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר חולי הקורונה במצב קשה מטפס; מראשון: 120 עמדות לבדיקות מהירות בארץ

עודכן לאחרונה: 6.8.2021 / 10:19

3,843 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 3.79% מהבדיקות היו חיוביות. ביממה האחרונה מתו שישה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. 24 יישובים בישראל אדומים. מד"א יפתח במבצע בדיקות עבור מי שלא התחסן, כתחליף לתו הירוק. שר הבריאות: "הקורונה לא תיעלם בקרוב"

העלייה בתחלואה: מספר החולים במצב קשה ממשיך לטפס, והוא עומד הבוקר על 253, עלייה של 12 חולים ביממה האחרונה - כך עדכן הבוקר (שישי) משרד הבריאות. אתמול אובחנו 3,843 ישראלים חיוביים לקורונה, כאשר 3.79% מהבדיקות היו חיוביות.

עוד עולה מהנתונים כי ביממה אחרונה מתו שישה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך, עלה מניין המתים ל-6,509. 477 בני אדם מאושפזים במחלקות הקורונה ברחבי הארץ, מהם 52 מונשמים.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
קרוב ל-4,000 נדבקים ביממה, בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

24 יישובים בישראל מוגדרים אדומים, בהם דימונה, קריית מוצקין, בת ים, נתיבות, נתניה, קריית גת, סחנין, קריית ים, עפולה וקריית מלאכי. מנגד, יותר מ-100 יישובים מוגדרים ירוקים, כ-90 צהובים ו-55 כתומים.

בד בבד, מד"א הודיע הבוקר כי החל מיום ראשון הקרוב הוא יפעיל כ-120 עמדות לבדיקת קורונה מהירה ברחבי הארץ. מדובר בבדיקות שמספקות תשובה בתוך כרבע שעה, והן מיועדות למי שלא התחסן או החלים מהנגיף, ונדרש להציג בדיקה שלילית בהתאם להנחיות. מי שיימצא חיובי, יידרש להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר כי "המהלך יאפשר את יישום תקנות התו הירוק, והמשך הפעילות ככל שניתן, לצד שמירה על בריאות הציבור. הבדיקות המהירות יאפשרו לכל אדם להיבדק בצורה יעילה, אמינה ונגישה, לקבל תשובה תוך רבע שעה, ולהיכנס לכל אירוע או מתחם בחופשיות. אנו מבינים שהקורונה לא תיעלם בקרוב, ולצד החיסונים, הבדיקות המהירות הן אלו שיאפשרו ניהול בטוח יותר של החיים בישראל לאורך זמן".

עוד בוואלה!

בתי הכנסת הוחרגו מתקנות התו הירוק, כמה מהשרים זעמו על ה"מחטף" והתנגדו

לכתבה המלאה
חיילים במתחם  מדא בדיקות קורנה, היבדק וסע, 
פארק הירקון, תל אביב, 29. ראובן קסטרו
מד"א יפתח 120 עמדות בדיקה, מתחם היבדק וסע/ראובן קסטרו

אתמול, כזכןר, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מנהלי בתי החולים, ברקע החשש מהגעה לאי ספיקה שעלולה להוביל לסגר. בשיחה, שבה השתתף גם הורוביץ, אמרו מנהלי בתי החולים כי הם זקוקים לתוספת של תקציבים וכוח אדם כדי להימנע מאי ספיקה, ובנט הבטיח להם שידאג לכך בתוך 48 שעות.

במהלך השיחה תקפו מנהלי בתי החולים את משרד האוצר, טענו כי הוא מערים עליהם קשיים ומגביל אותם. המנהלים הדגישו בפני בנט כי המצב בגל הנוכחי אינו זהה לגלים הקודמים, והוסיפו כי המחלקות עמוסות כבר בשלב זה, וכי בקצב הנוכחי אי הספיקה תגיע מוקדם יותר מהצפוי.

בנט השיב למנהלים כי יפעל בהקדם למציאת תקציב נוסף למערכת הבריאות כדי להגדיל את היכולות שלה. בכל הנוגע למתן תוספת בכוח אדם, אמר להם ראש הממשלה כי צה"ל יעזור, כולל כוח מחיל הרפואה, כמו גם סטודנטים.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully