וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הכנסת הוחרגו מתקנות התו הירוק, כמה מהשרים זעמו על ה"מחטף" והתנגדו

5.8.2021 / 21:47

קבינט הקורונה קיים הצבעה במשאל טלפוני על התו, וארבעה מהשרים התנגדו לתקנה שהחריגה את בתי התפילה וקבעה כי יידרש תו ירוק רק כשישנם 50 מתפללים ומעלה. ההחרגה התווספה לנוכח חשש שעלה במשרד המשפטים מפגיעה בחופש התפילה, ולמרות ההתנגדות בקבינט התקנה אושרה

קבינט הקורונה קיים הערב (חמישי) הצבעה במשאל טלפוני על תקנות התו הירוק באירועים, בתי מלון והתקהלויות. ארבעה שרים - שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הצביעו נגד התקנה שמחריגה את בתי הכנסת מהתקנות ומחילה בבתי תפילה תו ירוק רק כשיש 50 מתפללים ומעלה. התקנה אושרה ברוב קולות עם 7 תומכים למרות התנגדותם להחרגה.

תקנות התו הירוק אושרו עקרונית ללא החרגת בתי הכנסת בישיבת קבינט הקורונה ביום שלישי, ורק לאחר מכן נוספה ההחרגה, לנוכח חשש שעלה במשרד המשפטים מהפגיעה שעשויה להיווצר בחופש התפילה כתוצאה ממניעת גישה של אדם שאינו מחוסן או שלא נבדק לבית תפילה.

לכן, במשרד המשפטים סיכמו עם משרד הבריאות על החרגת בתי תפילה ולאפשר לבתי הכנסת בתפוסה נמוכה מ-50 איש להמשיך לפעול ללא תו ירוק, וההחרגה נוספה במהלך ניסוח התקנות. חלק משרי הקבינט זעמו על מה שכינו מחטף, אך התקנות אושרו, כולל ההחרגה, למרות התנגדותם.

בווידאו: בנט מבהיר כי עתיד החגים תלוי במספר המתחסנים/צילום: "בנוביץ תקשורת"

קבינט הקורונה החליט ביום שלישי להטיל הגבלות נוספות על הציבור נוכח העלייה בתחלואה בקורונה, לרבות הרחבת מתווה התו הירוק, חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים במהלך התקהלויות מרובות אנשים, והרחבת רשימת המדינות המחייבות בבידוד. במהלך הדיון העלו חלק מהשרים את האפשרות כי יוטל סגר נוסף על הציבור במהלך החודש הקרוב.

כיום התו הירוק חל על מקומות עם מעל 100 איש, בפנים או בחוץ. החל מ-20 באוגוסט התו הירוק יורחב גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים, ולכל הגילאים (גם מתחת לגיל 12). למקומות אלו ייכנסו רק אנשים מחוסנים, מחלימים או עם בדיקת קורונה שלילית בתוקף.

בית כנסת שפעל בניגוד להנחיות משרד הביראות בבית שמש 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
בתי הכנסת הוחרגו מהתו הירוק, למרות התנגדות בקבינט הקורונה/דוברות משטרת ישראל

עד 20 באוגוסט הכניסה למקומות עם תו ירוק מותרת לילדים מתחת לגיל 12 גם ללא בדיקה, מכיוון שאינם זכאים להתחסן, אולם מתאריך זה גם הם ייאלצו לעבור בדיקות מהירות. מיום ראשון ייפרסו ברחבי הארץ מתחמי בדיקות מהירות. אדם שיכול להתחסן ולא עשה זאת, ייאלץ לשלם עליהן כ-90 שקלים לכל בדיקה, שתוקפה 72 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully