וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצנית הבלארוסית טסימאנוסקאיה: "סבתא הזהירה אותי שלא לחזור הביתה"

עודכן לאחרונה: 6.8.2021 / 10:58

טסימאנוסקאיה, השוהה כעת בפולין, סיפרה שבעקבות הזהרת סבתה החליטה לבקש את עזרת המשטרה בחילוצה משדה התעופה בטוקיו, ובזכות כך הצליחה להימלט מסכנה. לדבריה, שני מאמניה דרשו ממנה לחזור מידית לבלארוס לאחר שמתחה ביקורת על התנהלותה של המדינה בתחרויות

בריאיון לרשת BBC חשפה אמש (חמישי) האצנית הבלארוסית, כריסטינה טסימאנוסקאיה, כי בדרכה לשדה התעופה מהאולימפיאדה בטוקיו, סבתה הזהירה אותה שלא לחזור ארצה. טסימאנוסקאיה, שמאמניה הורו לה לשוב לבלארוס לאחר שמתחה ביקורת על מאמניה, נמצאת כעת בפולין, שם קיבלה אשרה הומניטרית.

לדברי גורמים מדיניים בבלארוס, הספורטאית הודחה מהנבחרת "בשל מצבה הנפשי", אולם היא מכחישה זאת.

אירוע זה מתווסף לסדרה של אירועים שליליים בחסות המדינה, הנשלטת על ידי הנשיא אלכסנדר לוקשנקו מאז 1994. בשנה שעברה דוכאו באלימות הפגנות נגד הבחירה המחודשת בו, שהייתה שנויה במחלוקת. בהפגנות ההמוניות שהתקיימו בבלארוס באותו הזמן, השתמשו כוחות הביטחון באלימות על מנת לדכאן, ואלפי אנשים נעצרו בהן. חלק מהמפגינים היו ספורטאים ברמה לאומית, שמימונם הופסק והם הודחו מהקבוצות שלהם ונעצרו.

האצנית הבלארוסית, כריסטינה טסימאנוסקאיה בוורשה, 5 באוגוסט, 2021. רויטרס
רק רוצה לרוץ. טסימאנוסקאיה/רויטרס

טסימאנוסקאיה הורחקה מהמשחקים האולימפיים לאחר שהתלוננה ברשתות החברתיות על כך שהוכנסה למרוץ שליחים בהתראה קצרה. זאת, במקום חברים בנבחרת שלה, שנפסלו מהתחרות. הסרטון שהעלתה עורר ביקורת בתקשורת הממלכתית. ערוץ טלוויזיה אחד אמר עליה שאין בה רוח צוות.

האצנית סיפרה כי לאחר מכן נכנסו שני מאמנים שלה לחדרה ואמרו לה לארוז את חפציה מיד ולהיות מוכנה לחזור הביתה. נאמר לה להודיע שהיא נפצעה.

טסימאנוסקאיה אמרה בריאיון כי סבתה אמרה לה שהיא מודאגת משום שעלול לקרות לה משהו רע, בעקבות צפייתה בדיווחים המקומיים בבלארוס. "לא האמנתי שסבתא שלי אמה לי לא לחזור הביתה. אבל שאלתי אותה, 'את בטוחה?', והיא אמרה 'כן, אני בטוחה. אל תחזרי'", היא נזכרת.

עוד בוואלה!

אחרי ביקורת על מאמניה: אצנית בלארוסית נלקחה לנמל התעופה בטוקיו בניגוד לרצונה

לכתבה המלאה
האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בשדה התעופה, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
התקרית ממחישה את המצב הסבוך בבלארוס. טסימאנוסקאיה/רויטרס

היא מספרת שזו הייתה הסיבה לכך שהלכה למשטרה. בשדה התעופה הספורטאית הראתה לשוטרים את הטלפון שלה, בו תרגום לבקשתה לעזרה מהם, בניסיון למנוע את עלייתה למטוס הביתה. לאחר מכן ניתנה לה הגנה עד שהועברה לשגרירות פולין בטוקיו, וברביעי טסה לפולין.

אולם טסימאנוסקאיה מתעקשת כי היא אינה "דמות פוליטית" ורק רוצה להתרכז בקריירת הספורט שלה. "אני לא מבינה כלום בפוליטיקה. לעולם לא הייתי שם", אמר. טסימאנוסקאיה סיפרה ל-BBC כי היא רצתה לחזור לבלארוס, אך זה היה מסוכן מדי באותו הרגע.

בעלה ברח גם הוא מבלארוס וקיבל אשרת שהייה פולנית, אך כל שאר בני משפחתה נשארו במדינה. היא סיפרה שהוריה היו "קצת כעוסים", וניסו להימנע מלצפות בדיווחים עליה. "הם מכירים אותי ואת האמת שלי ומה באמת קרה", היא מספרת. עוד הוסיפה כי התמיכה שקיבלה מאנשים מרחבי העולם חיזקה אותי. "אני רוצה שאנשים במדינה שלי לא יפחדו יותר", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully