וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקורת על מאמניה: אצנית בלארוסית נלקחה לנמל התעופה בטוקיו בניגוד לרצונה

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 16:30

כריסטינה צימאנוסקאיה סיפרה כי המאמנים אמרו לה לארוז אחרי שהתלוננה באינסטגרם על רשלנותם כשהוכנסה לקבוצת מרוץ שליחים ללא ידיעתה. היא ביקשה את עזרת המשטרה המקומית שמסרה כי היא "בטוחה", והיא צפויה לבקש מקלט ממדינה אירופית

האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בשדה התעופה בטוקיו/צילום: רויטרס

האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בת 24, סירבה אמש (ראשון) לעלות על טיסה חזרה למדינתה מטוקיו. זאת, לאחר שנלקחה לטענתה לשדה התעופה בניגוד לרצונה, בעקבות תלונותיה על מאמניה במשחקים האולימפיים. צימאנוסקאיה בילתה את הלילה במלון בשדה התעופה.

מהוועד האולימפי הבינלאומי נמסר כי קוימו שיחות עם צימאנוסקאיה וכי היא מלווה על ידי איש צוות אולימפי בשדה התעופה. "היא אמרה לנו שהיא מרגישה בטוחה", אמרו בוועד, והוסיפו כי ימשיכו בשיחות כדי להבין באילו צעדים לנקוט בימים הקרובים. גם מממשלת יפן נמסר כי היא בטוחה.

המקרה המחיש את המצב בבלארוס, מדינה סובייטית לשעבר, שבראשה עומד הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. לוקשנקו בן ה-66, שנמצא בשלטון כבר 27 שנה, מכונה "הרודן האחרון של אירופה". מאז הבחירות לנשיאות באוגוסט, שלטענת האופוזיציה זויפו, לוקשנקו מתמודד עם גל מחאות נגדו, וחלק מהמוחים הם גם ספורטאים.

האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בשדה התעופה, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
נלקחה בשל "מצבה הרגשי והפסיכולוגי". צימאנוסקאיה/רויטרס

צימאנוסקאיה סיפרה כי צוות המאמנים הגיע לחדרה אתמול ואמר לה לארוז. לדבריה, היא נלקחה לנמל התעופה בטוקיו על ידי נציגי הנבחרת האולימפית של בלארוס. היא סירבה לעלות על הטיסה וביקשה עזרה מהמשטרה היפנית, ואמרה לסוכנות הידיעות רויטרס בהודעת הטלגרם: "אני לא אחזור לבלרוס".

הוועד האולימפי של בלארוס מסר בהצהרה כי המאמנים החליטו להוציא את צימאנוסקאיה מהמשחקים על פי עצת רופאים בשל "מצבה הרגשי והפסיכולוגי".

מוקדם יותר, צלם רויטרס ראה את צימאנוסקאיה עומדת ליד המשטרה בנמל התעופה. "אני חושבת שאני בטוחה כאן, אני במשטרה", אמרה.

בסרטון שפורסם מוקדם יותר בטלגרם על ידי קרן הספורט הבלארוסית, ביקשה צימאנוסקאיה מהוועד האולימפי הבינלאומי להתערב בעניינה. גורם בקרן, התומך בספורטאים שנכלאו או הושבתו בשל דעותיהם הפוליטיות, אמר כי צימאנוסקאיה תכננה לבקש מקלט בגרמניה או באוסטריה היום.

האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בשדה התעופה, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
"הוראה מלמעלה להסיר אותה מהקבוצה"/רויטרס

ראש הקרן, השחיינית האולימפית לשעבר אליאקסנדרה הרסימניה, אמרה לרויטרס כי צימאנוסקאיה עשויה לקבל גם סיוע מפולין. "פנינו לכמה מדינות בבקשה לעזרה", אמרה הרסימניה. "אבל הראשונים שביקשו לעזור היו הקונסוליה של פולין. אנחנו מוכנים לקבל את עזרתם".

בנו של לוקשנקו, ויקטור לוקשנקו, הוא נשיא הוועד האולימפי בבלארוס.

צימאנוסקאיה רצה ביום שישי במקצה 100 מטר נשים, והייתה אמורה לרוץ ביום שלישי 200 מטר, ובמרוץ שליחים של 4X400 מטר ביום חמישי. לדבריה, היא הודחה מהקבוצה בשל "העובדה שדיברתי באינסטגרם שלי על רשלנות המאמנים שלנו".

האצנית הבלארוסית, כריסטינה צימאנוסקאיה, בשדה התעופה, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
התלוננה על רשלנות מאמניה באינסטגרם/רויטרס

צימאנוסקאיה התלוננה באינסטגרם כי היא הוכנסה לקבוצת מירוץ השליחים של 4X400 מטר, לאחר שנמצא כי חלק מחברי הקבוצה אינם כשירים להתחרות באולימפיאדה מכיוון שלא עברו כמות מספקת של בדיקות סמים ולכן הוכנסה במקומם.

"חלק מהבנות שלנו לא טסו לכאן כדי להתחרות במירוץ השליחים כי לא היו להן מספיק בדיקות סמים", אמר צימאנוסקאיה לרויטרס משדה התעופה. "המאמן הוסיף אותי למירוץ ללא ידיעתי. דיברתי על זה בפומבי, ואז המאמן הראשי ניגש אליי ואמר שהייתה הוראה מלמעלה להדיח אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully