וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אנחנו בתחרות מול המגיפה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 17:26

בצל העלייה בתחלואה, רה"מ השיב לשאלות עיתונאים וגולשים, וקרא לאלו שטרם התחסנו לעשות זאת. "כשאתם לא מתחסנים - זה כאילו אתם מסתובבים עם מקלע ויורים". הוא אמר כי הופתע לטובה מקצב ההתחסנות בחיסון השלישי, והודה כי קיימת אי וודאות סביב המתווה לפתיחת שנת הלימודים

ראש הממשלה נפתלי בנט רמז היום (חמישי) כי יוטל סגר בחגי תשרי בהיעדר עלייה בקצב ההתחסנות. "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים", אמר בנט בהצהרה ראשונה שכללה שאלות עיתונאים מאז כניסתו לתפקיד. "הכי קל לי לעשות סגר, לשלוח אנשים הביתה ולשלם להם מלא כסף, אבל אנחנו מכלים את עתידנו".

לדברי בנט, "יש בערך מיליון אנשים מגיל 60-12 שלא יצאו להתחסן. רובם לא מתנגדי חיסונים, פשוט לא הגיעו לזה", אמר. "לכן אני מבקש שכל אחד יצא להתחסן. כשאתם לא מתחסנים אתם מסכנים את עצמכם, את האנשים שמסביבכם, זה כאילו אתם מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא - זו סכנת חיים. זו פעולה אנוכית לא ראויה ולא אחראית".

ראש הממשלה ציין כי "אנחנו לא יודעים בשלב הזה מה יקרה בחגים. אנחנו בונים נוסחה של מרחק בלימה, לא רוצים להגיע למצב של אי ספיקת בתי חולים, אנחנו יודעים לחשב אחורה מה הרגע ללחוץ על הברקס של מגבלות חמורות, עוד לא הגיע הרגע הזה", אמר. הוא הוסיף כי "בידי הציבור לייצר חגים פתוחים ושנת לימודים פתוחה", ואמר כי "אנחנו עושים את כל הפעולות שהממשלה מסוגלת לעשות. בסוף זה תלוי רק בציבור".

בווידאו: בנט מבהיר כי עתיד החגים תלוי במספר המתחסנים/צילום: "בנוביץ תקשורת"

"בכל העולם כרגע הדלתא משתוללת, העולם הופך אדום", הוסיף ראש הממשלה. "הדלתא שונה מהותית מהקורונה המקורית, נגיף הדלתא מתרבה בקצב מאוד מהיר לכן כשמישהו מאומת דלתא, יש לו פי אלף נגיפים בגוף ממי שהיה נשא קורונה לפני שנה וחצי. כשהוא מסתובב, נושם ומתעטש, הוא פולט הרבה יותר נגיפים לכן הסיכוי שידביק מישהו גבוה מאוד. שני כללי היסוד הם לצאת להתחסן ולעטות מסכות".

בנט ציין כי הוא בכל זאת מופתע לטובה מקצב ההתחסנות בחיסון השלישי. "תעטו מסיכות, זה לא יהיה לנצח", אמר. "אנחנו רוצים להתגבר על הגל הזה. אנחנו בתחרות של התחסנות מול צמיחת המגיפה. הידבקות מול התחסנות, לכן צריך להאט את קצב צמיחת המגפה ובמקביל צריכים להתחסן. כבר חיסנו מעל לרבע מיליון מבוגרים בישראל, כשתיארתי את הקצב לעמיתיי ממדינות אחרות הם היו מופתעים מהקצב".

ראש הממשלה שב והתייחס לסוגיית החיסון הנוסף, ואמר כי המתנה לאישור רשמי של ה-FDA הייתה עלולה לעלות בחיי אדם. "זו הייתה החלטה אמיצה שלא נעשתה בשליפה", אמר. "אני יודע שהיו כאלה שהציעו לחכות ל-FDA, כולל קודמי בתפקיד, אבל החלטנו לא לחכות להם כי היה סיכון - מה מחיר אי ביצוע המבצע, ומה מחיר הביצוע. אנחנו צריכים בערך עוד עשרה ימים כדי לראות את האפקטיביות המדעית של החיסון השלישי אל מול מי שלא התחסן". הוא הוסיף כי "כרגע אפשר לומר באופן די מלא שהחיסון השלישי הבטוח".

עוד בוואלה!

בקופות החולים מודאגים ממחסור בחיסונים: "משרד הבריאות סופר לנו כל מנה"

לכתבה המלאה
אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"כבר חיסנו מעל לרבע מיליון מבוגרים בישראל"/ראובן קסטרו

בנט נשאל גם על הצורך בבידוד לאחר חזרה לישראל מחו"ל, ואמר כי הדבר נובע בין היתר מהחדש ממוטציות חדשות של הנגיף. "אנשים שחוזרים מחו"ל מהווים אחוז לא מבוטל, כמעט 10% מהנדבקים, ולכן לא רוצים שיגבירו הדבקה בתוך המדינה. אנחנו חוששים ממוטציות חדשות וזו סכנה מאוד גדולה", אמר. הוא הוסיף כי "סבא וסבתא, אם עוד לא התחסנו, הם בסיכון גדול".

בהמשך נשאל על כך שבעבר הגדיר את השימוש בסגר ככישלון, ולכך השיב כי "כשאתה מנהל מגפה עושים את זה בצורה הדוקה וגמישה. האינפורמציה שנכונה היום יכולה להיות מחר שונה לגמרי". על הדיווחים על היעדרותם של שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מדיוני קבינט הקורונה, אמר בנט כי "דיוני הקורונה מתנהלים בצורה סדורה ואפקטיבית. אנחנו מתואמים בצורה מלאה, שר החוץ, שר האוצר ואני, גם בענייני הקורונה".

כשנשאל מדוע ההדבקה נמשכת למרות התחסנות הציבור אמר בנט כי "החיסון כן מונע או מצמצם בצורה דרמטית הדבקה, תחלואה קשה ומוות. החיסון הוא כמו שכפץ. הוא לא מושלם, הוא מגן מפני כדורים שיורים עלייך עד גבול מסוים, וככל הנראה השכפץ הזה נחלש בקצת כל חודש, כמו סוללה של אייפון שמתעייפת וצריך להטעין את החיסון מחדש. החיסון השלישי מיד מזניק את מספר הנוגדנים ומגבר את ההגנה. זה שמשהו לא מושלם לא אומר שלא משתמשים בזה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"אני מבקש שכל אחד יצא להתחסן". בנט/ראובן קסטרו

בכל הקשור לפתיחת שנת הלימודים, הודה בנט כי קיימת אי וודאות אודות המתווה, שלדבריו יוצג לו ביום ראשון. "על יסודי צריך שכולם יתחסנו - אם כל מי שמעל גיל 12 יתחסן זה יבטיח שנת לימודים חלקה. קורא להורים - אנחנו ארבע שבועות לפתיחת שנת הלימודים, תחסנו את הילדים עכשיו. ביסודי - אי אפשר כרגע להתחסן, אז הרעיון הוא מסה של בדיקות כדי לאפשר ללמוד". הוא הוסיף כי השאיפה היא "לא לבודד את כל הכיתה על מאומת אחד".

על הדיווחים על מחסור בחיסונים, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו עובדים מול ארבע קופות החולים, אנחנו מנהלים מולם את העסק ברמה יומיומית. אני מכיר את זה, הם מבינים ומקדימים, פשוט לא היה להם כוח אדם כי עשינו את המבצע מאוד מהר. כדי להרחיב את כוח האדם גייסנו את פיקוד העורף ואנחנו מתגברים כדי לעמוד בקצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully