וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 102 קיבל את המנה השלישית: "המדע פיתח הגנה, לא הגיוני לא להתחסן"

שני פרומקין

5.8.2021 / 13:47

מבצע מתן המנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה הגיע לדיור המוגן משען ברמת אפעל, שם חוסנו מאות דיירים, בהם שניים בני יותר מ-100. דוד סגל בן ה-102 קרא לאזרחים להתחסן: "צריכים לחתוך את כל המגיפה הזאת, מספיק"

בווידאו: בן 102 קורא להתחסן במנה השלישית/צילום: יח"צ משען

מבצע מתן החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה ממשיך להתרחב, עם הודעת משרד הבריאות כי מתחילתו ביום ראשון כבר התחסנו יותר מרבע מיליון ישראלים. בין המחוסנים במנה השלישית, נמצאים מאות דיירי דיור מוגן משען ברמת אפעל, בהם דוד סגל בן ה-102 ופנחס כריס בן ה-101.

סגל בן ה-102, שהתחסן הבוקר (חמישי) במנה השלישית, קרא לכל בני ה-60 ומעלה להתחסן: "זה הרי לא הגיוני לא להתחסן, זה נגד ההתפתחות, צריכים לחתוך את כל המגיפה הזאת, מספיק". הוא הוסיף והדגיש כי "זה לא הגיוני לא להתחסן כשעולם המדע והרפואה עשה מאמץ אדיר ופיתח הגנה לכל האנושות מפני הנגיף".

דוד סגל דייר משען בן 102 התחסן לקורונה, משען רמת אפעל במנה השלישית 05 באוגוס 2021. משען, אתר רשמי
"עולם המדע והרפואה עשה מאמץ אדיר", דוד סגל בן ה-102 מתחסן במשען, הבוקר/אתר רשמי, משען
פנחס כריס דייר משען בן 101 התחסן לקורונה, משען רמת אפעל במנה השלישית 05 באוגוס 2021. משען, אתר רשמי
פנחס כריס בן ה-101 מקבל את המנה השלישית של החיסון ברמת אפעל, הבוקר/אתר רשמי, משען

כוכבה קניסטר, האחות הראשית במשען אפעל, תיארה את מבצע החיסונים כ"שיתוף פעולה פורה בין הדיירים לביננו". היא עוד סיפרה כיצד עם הזמן הסתגלו לשגרה חדשה ברקע הנגיף: "הקורונה כאן ולא תעלם, ואנחנו צריכים לחיות בצילה. להישמר, להזהר ולחיות. במהלך השנה ויותר שחלפו מאז פרצה המגיפה, למדנו והשתכללנו ביכולת לנהל שגרה לצידה".

קניסטר הוסיפה כי לא ויתרו במקום על חיי התרבות והחברה, תוך כדי הקפדה על הריחוק החברתי ועטיית המסיכות לצד מעקב רפואי צמוד, "זאת מבלי לחול לדאגה וחרדות". היא מדגישה כי היענות הדיירים לדרישות המיגון ולהתחסנות הם אלו ש"יצרו את התשתית להתמודדות הנכונה אל מול המגיפה".

עמרי כהן, מנכ"ל משען, מסר: "אני גאה בהתגייסות המקיפה של כלל 2,500 דיירי משען למבצע החיסונים במנה השלישית". הוא המשיך ושיבח את סגל וכריס, ואמר "הם דיירים ותיקים ומקסימים שמהווים דוגמה לכלל הדיירים ברוח הטובה ובעין הטובה שהם משדרים".

עמרי כהן מנכל משען 05 באוגוסט 2021. ניר קידר, אתר רשמי
"גאה בהתגייסות המקיפה של הדיירים", מנכ"ל משען עמרי כהן/אתר רשמי, ניר קידר

מוקדם יותר, משרד הבריאות הודיע כי 262,563 ישראלים התחסנו במנה השלישית נגד הקורונה מיום ראשון ועד אתמול - 21% מאוכלוסיית הזכאים לחיסון השלישי, הכוללת את בני ה-60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את החיסון השני ואת מדוכאי החיסון. כמו כן,381 אלף תורים כבר הוזמנו בקופות החולים לקבלת החיסון.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום לאזרחים המתאימים לחיסון השלישי - לצאת ולהתחסן. "בשבועיים-שלושה הקרובים, מי שמעל גיל 60 ועוד לא התחסן נמצא בסכנה מיוחדת, של פי 6 מאשר מי שמתחסן בפעם שלישית ועברו חמישה ימים מאז החיסון השלישי שלו", הזהיר בנט, והוסיף כי עד זמן החיסון "תשמרו על עצמכם בצורה הדוקה מאוד".

"לא לצאת למקומות הומי אדם, לא להיות עם אנשים שעלולים להיות מאומתים, אם רואים את הנכדים אז בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. אנחנו צריכים לצלוח את השבועיים האלה עד שאתם מחוסנים", הנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully