וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקופות החולים מודאגים ממחסור בחיסונים: "משרד הבריאות סופר לנו כל מנה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 14:31

בכירים בקופות אמרו כי קיבלו מסר לפיו מלאי החיסונים בירידה ויש להאט את קצב המבצע. לדבריהם, במשרד מווסתים את מספר התורים ומעבירים אספקה מצומצמת, בהיעדר צפי למשלוח נוסף לישראל. זאת, בעוד הממשלה מתנה את המשך השגרה ללא סגר בהיענות בני ה-60 ומעלה לקריאה להתחסן

בקופות החולים הביעו היום (חמישי) חשש ממחסור בחיסונים נגד קורונה למבצע המנה השלישית. חמישה ימים מפתיחת המבצע לבני ה-60 ומעלה, בכירים בחלק מהקופות הסבירו לוואלה! כי משרד הבריאות מווסת את מספר התורים ושולח משלוחי חיסונים מדודים מאוד.

"משרד הבריאות סופר לנו כל מנה", אמרו הבכירים. "בגלים הקודמים היה שפע של חיסונים ויכולנו לדחוף תורים כמה שנרצה. כיום המשרד מבקש לדעת מראש כמה בדיוק אנחנו רוצים". בקופת חולים כללית רצו לפתוח השבוע את מתחמי החיסון הגדולים שנפתחו במצבע הקודם ונסגרו, אולם בשל ההאטה בחיסונים, הם ייאלצו לחכות. ההנחיה מגיעה בין היתר מאחר שלא נקבע עדיין תאריך להגעת משלוח חיסונים נוסף לישראל.

בווידאו: תור לחיסון נגד קורונה במבצע המנה השלישית/צילום: ראובן קסטרו
חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
חיסון בבית אבות בגני תקווה/ראובן קסטרו

לפי נתוני משרד הבריאות, 262,563 ישראלים התחסנו במנה השלישית. בימים הקרובים המספר צפוי להמשיך לעלות, עם 381 אלף תורים שכבר הוזמנו בקופות החולים לקבלת החיסון.

21% מאוכלוסיית הזכאים לחיסון השלישי - בני 60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את החיסון השני ומדוכאי חיסון - קיבלו את המנה הנוספת מיום ראשון ועד אתמול. ביממה הקודמת בלבד חוסנו 80,166 אנשים במנה השלישית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט בשיבא בתל השומר, 30 יולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מזהיר מפני סגר בהיעדר התקדמות במבצע. בנט מלווה את הרצוג לקבלת המנה השלישית/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

דבריהם של הבכירים מגיעים בזמן שראש הממשלה נפתלי בנט ושרים שונים טוענים כי בהיעדר התקדמות מהירה של המבצע יוחלט להטיל סגר. "אם הציבור לא יישמע לקריאות שלנו ויתחסן, אנחנו נגיע למצב של סגר. לא תהיה ברירה, למרות שלא רוצים ללכת לזה", הזהיר בנט בדיון קבינט הקורונה האחרון.

שרת הפנים איילת שקד תמכה בעמדתו. "אם לא מצליחים לחסן מיליון איש בתוך שבוע, אני תומכת בסגר מידי", אמרה לשאר השרים. שר הביטחון בני גנץ אמר כי צריך להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, בין השאר כדי להאיץ את מבצע החיסונים. לדברי גנץ, מערכת הביטחון מתגברת כוחות כדי לסייע במאמצים, ומאות חובשים גויסו במהלך השבוע כדי לתגבר את קופות החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully