וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 4 ימים: יותר מרבע מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 12:44

משרד הבריאות הודיע כי 21% מאוכלוסיית הזכאים לחיסון השלישי כבר התחסנו מתחילת המבצע ביום ראשון, וכן כי 381 אלף תורים כבר הוזמנו בקופות החולים. בתוך כך, המשרד עדכן כי מניין המתים מהנגיף חצה את ה-6,500. בנט הזהיר: "מי שמעל גיל 60 וטרם התחסן נמצא בסכנה מיוחדת"

262,563 ישראלים התחסנו במנה השלישית נגד נגיף הקורונה, זאת בתוך ארבעה ימים מתחילת המבצע - כך הודיע היום (חמישי) משרד הבריאות. כמו כן,381 אלף תורים כבר הוזמנו בקופות החולים לקבלת החיסון.

מדובר ב-21% מאוכלוסיית הזכאים לחיסון השלישי שהתחסנו מיום ראשון ועד אתמול, הכוללת את בני ה-60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את החיסון השני וכן מדוכאי חיסון. אתמול בלבד חוסנו 80,166 אנשים במנה השלישית.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי 3,421 בני אדם אובחנו כמאומתים לקורונה ביממה האחרונה, מתוך 887,513 בדיקות, כך ש-3.28% מהנבדקים נמצאו חיוביים. מספר החולים הקשים הוא 241, בהם 51 מונשמים. בנוסף, מניין המתים מהנגיף חצה אתמול את ה-6,500, והוא עומד לפי שעה על 6,503 בני אדם.

ציפי לוי, דיירת בית אבות המתגוררת במגדלי הים התיכון והתחסנה מנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"לצלוח את השבועיים האלה עד שאתם מחוסנים". דיירת בית אבות בגני תקווה מתחסנת במנה השלישית/ראובן קסטרו

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום לאזרחים המתאימים לחיסון השלישי - לצאת ולהתחסן. "בשבועיים-שלושה הקרובים, מי שמעל גיל 60 ועוד לא התחסן נמצא בסכנה מיוחדת, של פי 6 מאשר מי שמתחסן בפעם שלישית ועברו חמישה ימים מאז החיסון השלישי שלו", הזהיר בנט, והוסיף כי עד זמן החיסון "תשמרו על עצמכם בצורה הדוקה מאוד".

"לא לצאת למקומות הומי אדם, לא להיות עם אנשים שעלולים להיות מאומתים, אם רואים את הנכדים אז בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. אנחנו צריכים לצלוח את השבועיים האלה עד שאתם מחוסנים", הנחה.

צוות רפואי טיפול נמרץ קורונה סורוקה. דוברות סורוקה, אתר רשמי
יחידת טיפול נמרץ קורונה שנפתחה מחדש בסורוקה/אתר רשמי, דוברות סורוקה

בשל העלייה במספר המאושפזים, בית החולים סורוקה עדכן כי נפתחה מחדש היחידה לטיפול נמרץ קורונה. בסורוקה מאושפזים בשלב זה תשעה חולי קורונה, כולם במצב קשה, ושלושה חולים נוספים המאושפזים ביחידה החדשה.

פרופ' מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי שאחראית על הפעלת טיפול נמרץ קורונה, ציין כי בבית החולים מתאשפזים חולים צעירים שלא חוסנו ונדבקו. "קורונה היא מחלה קשה. מצבו של מטופל יכול להידרדר מהר מאוד וביחידה שלנו הצוות ערוך ומוכן לקליטת אותם חולים שהטיפול המיוחד לו הם נדרשים מורכב יותר".

"אנחנו לקראת הגבלות חדשות ועלינו להקפיד על ההנחיות כדי שלא נדרדר למצב הקשה בו היינו בגלים הקודמים. חשוב להתחסן, להימנע מהתקהלויות ולעטות מסיכה בהתאם להנחיות", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully