וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הקמת הממשלה: לפיד לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 22:44

שר החוץ וראש הממשלה החליפי החליט עקרונית שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה, למרות שהוא חבר בוועדה על פי חוק. נתניהו תקף: "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר, לפיד לא מגיע לדיונים". לשכת לפיד בתגובה: רצוי שבדיונים יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לא השתתף באף אחת מישיבות קבינט הקורונה מאז הקמת הממשלה. זאת, למרות שהוא חבר בקבינט על פי החוק ומתוקף מעמדו כראש הממשלה החליפי. בסביבתו של לפיד אומרים כי הוא החליט עקרונית שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה כדי שהדיונים יתבצעו בפורום כמה שיותר קטן, והוא מיוצג בכל הישיבות על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, ונציגי משרד החוץ ומעודכן בכל הסוגיות וההחלטות מראש הממשלה נפתלי בנט.

ככלל, לפיד לא משתמש בתוארו כראש הממשלה החליפי ובניגוד לקודמו בתפקיד הזה, בני גנץ, גם לא נושא דברים בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

בווידאו: לפיד מתייחס לתמיכה אפשרית של המשותפת בתקציב/צילום: ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה בעקבות הדיווח על היעדרויותיו של לפיד מקבינט הקורונה, שפורסם לראשונה בכאן 11. נתניהו צייץ בטוויטר: ‏"בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר — לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה. בנט מוביל לסגר מלא בגלל שהתעכב שישה שבועות אחרי שביקשתי להביא את החיסון השלישי. למה?"

עוד בוואלה!

לפיד: "מנסים לשנות הרגלים"; נתניהו: "תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי"

לכתבה המלאה
שר החוץ יאיר לפיד בדרך לביקור באיחוד האמירויות, 29 ביוני 2021. -, צילום מסך
מיוצג ע"י מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים של משרד החוץ. לפיד/צילום מסך, -

מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה כי "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים. ככלל רצוי שבדיונים בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני) יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

זמן קצר לאחר מכן פרסם לפיד פוסט בפייסבוק בו כתב דברים ברוח דומה. "ראיתי שנוצרה 'מהומה' על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".

לפיד הוסיף: "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון... לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים 'אתה ראש ממשלה חליפי' לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט... כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully