וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לאופוזיציה: "ב-36 שעות עשינו מה שלא עשיתם ב-36 חודשים"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 20:14

בדיון שיזמה האופוזיציה בכנסת תקף בנט את הממשלה הקודמת: "לכם לא היה את האומץ להעביר תקציב, לנו יש". דרעי התעמת עם בנט: "חתיכת שקרן", רה"מ: "אין לכם מונופול על היהדות". נתניהו: "אם הייתה אולימפיאדת כישלונות - בנט, לפיד וליברמן היו זוכים במדליית זהב"

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (שני) את האופוזיציה ואמר כי הממשלה בהנהגתו "עשתה ב-36 שעות מה שאתם לא עשיתם ב-36 חודשים - העברנו תקציב מדינה". בנט אמר את הדברים בכנסת במסגרת דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה על "מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים, המדיניים של מדינת ישראל והפקרת מורשת ישראל". בנט נדרש להיות נוכח בכל מהלך הדיון, ולהציג את עמדתו בסופו. ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, נדרש גם הוא להיות נוכח בכל הדיון, ועלה לנאום מיד לאחר ראש הממשלה.

בנט המשיך לתקוף בנאומו את הממשלה הקודמת על כך שלא העבירה תקציב במשך שלוש שנים, כשברקע חברי האופוזיציה קראו קריאות ביניים ותקפו את ראש הממשלה בחריפות. "המטרה שלכם לא הייתה טובת המדינה, אלא פוליטיקה. שלוש שנים, מסיבות לא ענייניות, ישראל התנהלה בלי תקציב. במבחן התוצאה כשלתם בלהעביר תקציב, ואנחנו הצלחנו. זה התקציב של חיילי צה"ל, של משפחות צעירות, תקציב שמגדיל בשני מיליארד שקלים את הבריאות שהרעבתם, תקציב של ישראלים רבים שבגלל ההזנחה שלכם עומדים בפקקים. לכם לא היה את האומץ, לנו יש".

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"המטרה שלכם לא הייתה טובת המדינה, אלא פוליטיקה". בנט, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בנט המשיך לתקוף את האופוזיציה והאשים את חבריה ביצירת פילוג בעם. "ימין זה לא שנאת השמאל, זה אהבת הארץ. ימין אמיתי מקדש את שם השם ולא מחלל את שם השם. השמאל אוהב את עם ישראל לא פחות מהימין. הקו שראינו פה בשעה האחרונה שמנסה בכוח לייצר את הקיטוב, זה בדיוק מה שפירק את המדינה הקודמת שלנו", אמר בנט.

"מה זה ישראל הראשונה והשנייה? יש ישראל אחת, מאוחדת", המשיך ראש הממשלה, כשברקע הוצאו מהמליאה חלק מחברי האופוזיציה שהפריעו לדבריו. עימות חריף התרחש כשיו"ר ש"ס אריה דרעי כינה את בנט "חתיכת שקרן", לאחר שראש הממשלה אמר לו מדוכן הנואמים "ישבת אצלי בבית לא מזמן, נשאיר את זה לפעם אחרת".

בנט השיב לדרעי והמשיך לתקוף את האופוזיציה. "מספיק עם זה. אני בטוח שזה מסיבות פוליטיות ולא מעלה על דעתי שאתם מאמינים למה שאתם אומרים. אף אחד פה לא אוחז במונופול, לא על מורשת ישראל, לא על היהדות, לא על הלאומיות. אף אחד פה לא יטיף לי על אהבת ישראל. תלמדו ממנחם בגין, אשכנזים, ספרדים, כולנו יהודים. אז אתם באים לפצל, למה זה מועיל?".

אריה דרעי וישראל כץ בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אין לכם מונופול על היהדות". דרעי מתעמת עם בנט בכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בנט התייחס גם לתקציב הביטחון שאישרה הממשלה ולמדיניות הממשלה הקודמת. "במשך 12 שנה הבלגתם מול רקטות, הותרתם את לבנון עם חיזבאללה חמוש בפי עשרה טילים מכוונים לכל נקודה בישראל. את כל ההזנחה הזאת הותרתם לנו, ובגלל זה תקציב הביטחון הוא ענק, ולא מכתחילה אלא בדיעבד כי שר הביטחון ואני ביקשנו לסגור פערים".

מיד אחרי בנט עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שבירך את הספורטאים הישראליים באולימפיאדה, ולגלג על הממשלה. "בזמן שהם מביאים הישגים, הממשלה מצטיינת במחיקת הישגים בינלאומיים. מגיעה מדליית זהב לבנט על הכישלון בקורונה, מדליית זהב ללפיד על הכישלון במאבק נגד איראן ומדליית זהב לליברמן על הכישלון בכלכלה".

בווידאו: בנט לאופוזיציה: "ב-36 שעות עשינו מה שלא עשיתם ב-36 חודשים"/ערוץ הכנסת

עימות בין נתניהו לעבאס

"מגיעה לליברמן מדליית זהב בהתעמלות קרקע על פליק פלאק מרהיב, שאני לא יודע אם ארטיום היה מסוגל לעשות", המשיך נתניהו. "רק לפני כמה שבועות הוא התחייב לא להעלות מיסים ועכשיו הוא מעלה מיסים. העליתם את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הלחם, הארנונה, מס על נטפליקס, על ביקור רופאים מקצועיים, ופוגעים פגיעה אנושה בחקלאים ובשכבות החלשות. והכל למה? רק כדי לממן סכום עתק של 53 מיליארד שקל שהבטחתם למנסור עבאס, אחרת לא תהיה לכם ממשלה. למה אזרחי ישראל צריכים לשלם את מס עבאס? רק כדי להשאיר אתכם בשלטון".

בעקבות הדברים נרשם עימות בין נתניהו ליו"ר רע"ם, כשעבאס קם ממקומו והגיב לנתניהו: "חבל שאתה עומד ומתנהג בצורה הזאת לחברה הערבית. הרי הזמנת אותי ארבע פעמים לבלפור". על כך השיב נתניהו: "מעולם לא הייתי מוכן להקים ממשלה שתלויה בתמיכה אקטיבית שלכם או בהימנעות. אתם מעוותים את הדבר כי אתם צריכים להצדיק את מה שלא ניתן להצדיק. וזה בזמן שיש רשת ביטחון נוספת על ידי המשותפת. אני לא הייתי מוכן לעשות את זה, אחרת אנחנו היינו יושבים פה ולא אתם".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אזרחי ישראל משלמים 'מס עבאס'". נתניהו במליאה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

משך הדיון כולו הוא 60 דקות, והזמן מחולק בין הסיעות לפי גודלן. דברי הפתיחה, כולל דבריהם של ראש הממשלה וראש האופוזיציה, אינם נכללים במסגרת 60 הדקות המוקצבות לדיון. בתום הדיון הכנסת מקיימת הצבעה על העמדה שהציג ראש הממשלה. חלק מחברי הכנסת מנצלים את זמנם מעל דוכן המליאה כדי לשאת נאומים שעוסקים גם בנושאים אחרים, ולא בהכרח בכותרת הדיון שנקבעה מראש. את הדיון פתחה ח"כ מירי רגב מהליכוד שהוצאה בהמשך מהמליאה על ידי יו"ר הכנסת מיקי לוי.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני פנה לבנט, ואמר: "בזכות החיסונים שהביא בנימין נתניהו, הקורונה ירדה לפחות מחמישה מאומתים ביום עד שהגיעה הממשלה שלך ואז הקורונה החלה לעלות במהירות שיא. זאת ממשלה שמדברת על הכשרות, על הנישואין האזרחיים ומה אנחנו מבקשים מהקדוש ברוך הוא? שלא יהיו חולים? אני שואל: למה חודש שלם דשדשתם לחיסון שלישי? אתה לא מתאים להיות ראש ממשלה, אז אל תהיה".

גפני הוסיף: "הממשלה הביאה תקציב רע, היא פוגעת בחלשים, היא פוגעת בכך שיהודי לא יאכל אוכל כשר. וכעת הם ממשיכים לנישואין אזרחיים, ובכוונתם לפגוע בגיור. מה הדבר היחיד שאתה עושה בנט? פוגע בכל הדברים הדתיים. לכך התכוונת מלכתחילה, אתה לא יודע לעשות כלום, רק זה".

גפני על בנט במליאה: "רוצח מתי הקורונה"/ערוץ הכנסת

בדיון 40 החתימות הקודם, שעסק ב"מחדל נתב"ג", בו אלפי נוסעים נכנסו לישראל בלי לערוך בדיקות קורונה בשדה התעופה, אמר בנט לחברי האופוזיציה כי "התמונה הולכת ומתבהרת - הפכתם לחמוצים החדשים".

בנט עלה לדוכן לאחר הדברים הקשים שהטיחו בו הח"כים בזה אחר זה, כשביקרו את התנהלות הממשלה מול מגיפת הקורונה, וכן ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף גם על נושאים אחרים, בהם החבירה לרע"ם והתקנות החדשות במשרד האוצר. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן לאחר בנט: "שום ליטוף תקשורתי לא יסתיר את המחדלים הגדולים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully