וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד נתניהו במליאה: "הפכתם לחמוצים החדשים; אתם הזנחתם ואנחנו מתקנים"

12.7.2021 / 15:43

רה"מ תקף את נתניהו וחברי האופוזיציה השונים בדיון 40 החתימות, ומתח ביקורת על הריסת היחסים עם ירדן, הפקרת הנגב, וההצבעות נגד חוק האזרחות. נתניהו: "ממשלה שמסכנת את ישראל מבפנים, ומפקירה את ביטחוננו בחוץ". בנט השיב: "דיברת כל כך הרבה על איראן, עשית כל כך מעט"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שני) לחברי האופוזיציה בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת כי "התמונה הולכת ומתבהרת - הפכתם לחמוצים החדשים". בנט עלה לדוכן לאחר הדברים הקשים שהטיחו בו הח"כים בזה אחר זה, כשביקרו את התנהלות הממשלה מול מגיפת הקורונה, וכן ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף גם על נושאים אחרים, בהם החבירה לרע"ם והתקנות החדשות במשרד האוצר. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן לאחר בנט: "שום ליטוף תקשורתי לא יסתיר את המחדלים הגדולים שלכם".

את הדיון יזם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי בעקבות "מחדל נתב"ג", בו אלפי נוסעים נכנסו לישראל בלי לערוך בדיקות קורונה בשדה התעופה. ראש הממשלה המשיך בנאומו למתוח ביקורת על כהונתו של נתניהו, שלדבריו כללה את הריסת היחסים עם ירדן, וכן את הפקרת הנגב: "מה האינטרס הישראלי שלמענו החריב נתניהו את היחסים עם ירדן? אנחנו מתקנים את מערכת היחסים עם הממלכה הירדנית, זה אינטרס ביטחוני לאומי ישראלי. אתם אומרים 'מכרנו את הנגב'? קחו תצלום אוויר לפני 12 שנה ותראו איך הנגב נראה מלמעלה, ותראו 12 שנה אחר כך איך אתם מכרתם את הנגב".

בנט במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"גם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים, אתם לא מסוגלים לפרגן", בנט היום במליאה/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

נתניהו בתורו תקף חזרה, וטען כי הממשלה בראשות בנט מהווה סכנה לביטחון המדינה. "בנט עומד כאן, כולו נפוח, כראש הממשלה אבל למעשה יש כאן שמונה ממשלות תחת ממשלה אחת. הוא ראש ממשלה בובה. זאת ממשלה שמסכנת את אזרחי ישראל מבפנים, ומפקירה את ביטחוננו בחוץ. זאת הממשלה המסוכנת ביותר שקמה במדינת ישראל, ואחמד טיבי קרא לה לא בכדי הממשלה הישראלית פלסטינית".

ראש הממשלה השיב: "מכיוון שקודמי מרבה לנופף באיראן בצורה בלתי אחראית, לא אפרט כי לא אפגע בביטחון המדינה אבל אגיד את המשפט הבא - מעולם בתולדות ישראל לא היה מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט". ועל כך, נתניהו הגיב שוב, באומרו כי "האיראנים ייחלו לממשלה בראשותך".

נתניהו במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"בעטתם בדלי המלא", נתניהו במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתחילת דבריו, בנט שאל מעל הדוכן "מישהו ברח?", כשיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נעדר לזמן קצר מהמליאה. הוא אף חיקה את נתניהו באומרו כי אם הוא היה "ח"כ ביבי נתניהו" - הוא היה מכנס מסיבת עיתונאים ומחמיא לעצמו על כך ששוחח עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ו"מגמד את כל השרים". מנגד, בנט שיבח את שרי ממשלתו: "אנחנו נצטרך לנקות, אנחנו נצטרך לתקן. אתם הזנחתם, אנחנו נטפל. אחרי 12 שנות הזנחה של תושבי עוטף עזה, של רקטות, של מדיניות שבה מורידים ראש, אנחנו תוקפים על כל בלון וחצי. אבל איפה הפרגון?".

בנט המשיך בנאומו התקיף: "מה שאתם הזנחתם, אנחנו מתקנים, ואתם רק מייללים. נכנסתם כל כך מהר לתפקיד החמוצים עד כדי כך שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים, אתם לא מסוגלים לפרגן. תוך שבועיים סגרנו את הפרצה בנתב"ג, קיוותי לראות מחיאות כפיים, אבל אני רואה רק חמיצות".

בווידאו: בנט עונה לנתניהו וחבריו לאופוזיציה וקורא להם "החמוצים החדשים"/צילום: ערוץ הכנסת

"אתם מתגלים כאנרכיסטים. מה זה אנרכיסט? אדם שרוצה לשרוף את המדינה כדי לפגוע בקואליציה", בנט אמר, ופנה לסגור חשבונות עם חברי הכנסת בצורה אישית: "לגפני יש רגשות מצפון כי בגלל נאמנות עיוורת לנתניהו, הוא פגע בציבור שלו. כגודל רגשות האשם, כך גודל הצעקות". על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בנט אמר: "יש ביננו אדם שלא קיבל קרדיט ואני מרגיש חוב עמוק. אני רוצה להודות לאדריכל והיזם של הממשלה הזאת - בצלאל סמוטריץ'. בזכות הטיפוס על העץ שלו, קמה הממשלה". הוא הוסיף וציין כי מאי גולן מהליכוד "רצתה לבוא אלינו. היא אמרה שנתניהו נכשל".

"אנחנו ממשלה של כולם, המצפן שלנו הוא מה טוב למדינת ישראל, מה טוב לאזרחיה? אנחנו לא ממשלת אני ואני ואני כמו שהיה כאן 12 שנה" בנט פנה לאזרחי ישראל. "כמו שישראל כץ ומירי רגב היטיבו להגדיר. אנחנו ממשלת אנחנו, אנחנו ממשלה חיובית והממשלה הזאת תחזיק 4 וחצי שנים. כולכם מוזמנים אליה, אתם לא חייבים לעמוד בצד ואל תלכו שולל אחרי חלילנים כאלה ואחרים", בנט סיכם.

נתניהו: "הצטלמתם עם הווריאנט ההודי סלפי בנתב"ג"

יו"ר האופוזיציה נתניהו, שהיה מחוייב גם הוא להיות נוכח בדיון אליו הגיע באיחור, אמר לאחר דבריו של בנט: "מסרנו לכם מדינה במצב הטוב ביותר בעולם, הבאנו עשרות מיליוני חיסונים, מהר מכל מדינה אחרת. נתנו את החיסונים לאזרחים, הוצאנו את ישראל מהמגיפה מהר מכל מדינה אחרת. הסרנו מגבלות, הורדנו מסכות, הזנקנו את העסקים ובכל העולם שיבחו את ההצלחה הכבירה שלנו. ומה עשיתם עם ההצלחה הזאת? בעטתם בדלי המלא. במקום להוביל ולקבל החלטות, אתם יודעים רק לצייץ ולהצטלם".

"הממשלה שלכם הפקירה את הגבולות, ובמקום לבלום את הווריאנט ההודי, הצטלמתם איתו סלפי בנתב"ג", הוא הוסיף לתקוף. "הבאנו לסגירת מחלקת קורונה, אתם גרמתם לפתיחת מחלקות קורונה. אנחנו הורדנו את המסיכות, אתם החזרתם אותן. למען השם, מה אתם עושים נגד ההתפרצות של הקורונה? עושים, לא מדברים או מצייצים. והתשובה היא שאתם לא עושים כלום. איך בנט קורא לזה במילים מכובסות? בלימה רכה. זאת בלימה ריקה. ריקה מתוכן וממנהיגות".

בווידאו: נתניהו משיב לבנט - במקום לבלום הצטלמתם עם הוריאנט ההודי בנתב"ג/צילום: ערוץ הכנסת

"עבדנו סביב השעון כדי להביא לארץ חיסונים, ואתם הסתובבתם בכל ערוץ להסביר שהם לא יגיעו", נתניהו הוסיף. "קראתם בשצף קצף 'לפתוח, לפתוח'. לא הפסקתי להילחם על הבאת עוד ועוד חיסונים גם כשפעלו נגדי מתוך הממשלה וגם כשהתקשורת והיועמ"שים ניסו להצר את צעדיי ובזכות זה החזרנו את המדינה לחיים אבל בגלל הכישלון שלכם אנחנו צריכים לשבת עם מסכות בכל מקום".

יו"ר האופוזיציה עוד ביקר את הממשלה על התפרצות הקורונה: "הכתובת על הקיר. אבל אין חיסונים, אין תקנים, אין תו ירוק, אין אכיפת בידודים או מסכות. ואני שואל - למה? פייזר הוא אותו פייזר, משרד הבריאות הוא אותו משרד הבריאות. מה שהשתנה זאת ממשלה שאין לה דרך או מנהיגות. מה שיש לה זה רק ספרון עם שם יומרני 'איך לנצח את המגיפה'. אני לא יודע למי צריך לבוא בטענות, למחבר או ממי שהעתיק ממנו את הרעיונות".

רה"מ, נפתלי בנט ויו"ר העבודה, מרב מיכאלי במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בנט עם יו"ר העבודה מיכאלי, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מיכאל מלכיאלי במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
" הפקרות מתמשכת. העם לא מאמין בך", מלכיאלי בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לפני כן במהלך הדיון, ח"כ יואב קיש מהליכוד ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאלו את בנט "איך הוא יכול להסתכל על עצמו במראה". בביקורתו על ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, קיש אמר: "אתם לא עובדים, יש לכם קבינט קורונה שלא מתכנס ואתם לא עושים שום דבר, נכשלים בכל דבר". הוא הוסיף בפנייה ישירה לבנט: "המצב הולך ונהיה יותר גרוע, מה אתה עושה נפתלי? אתה לא עושה כלום. כתבת ספר שגם אותו העתקת. המעמד גדול עליך, קשה לך לשמוע את האמת עליך".

קיש המשיך ותקף את בנט גם על הקמת הממשלה עם מפלגת רע"ם: "היית מנכ"ל מועצת יש"ע והיום אתה מנכ"ל מועצת השורא. בפועל אתה הזנב של הרשימה המשותפת. ההיסטוריה תשפוט אותך כמוסר הקרקעות הגדול של הבדואים".

ח"כ אופיר סופר הצטרף לחברי מפלגתו בליכוד לביקורת: "הקואליציה הנוכחית בהנהגתך ובהנהגת איילת שקד, החליטה להכשיר את השרץ ולקיים שיתוף פעולה גלוי עם המשותפת, ובתוכה מפלגת בל"ד. רשת ביטחון שתציל אותם במקרה שאין רוב, אצבעות של תומכי מחבלים שיגבו אותם. בהישענות שלכם, ממשלת 'הריפוי' אתם נותנים לגיטמציה לעבירות נגד ביטחון המדינה ולתמיכה בטרור".

דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הצד שיושב באופוזיציה מתלונן היום על דברים שהוא במו ידיו עשה". עבאס ובנט/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, הגיב לביקורת על חבירת הממשלה למפלגתו: "הצד שהיום יושב באופוזיציה ובמשך שנים רבות ניהל את המדינה, והיה בראשות הממשלה וניהל את הממשלה, מתלונן היום על דברים שהוא במו ידיו עשה. הליכוד עצמו התגאה שקידם תכנית כלכלית של 20 מיליון שקלים כדי לקדם את המגזרים השונים בחברה הערבית, ופתאום היום תוקפים שמוכרים את הנגב לרע"ם ומוכרים את התקציב לרע"ם".

דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"נכשלים בכל דבר", קיש במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ מלכילאי תקף גם הוא את בנט על מה שכינה "מחדל הקורונה": "קראתי בסוף השבוע ש'בנט מאושר'. ממה הוא מאושר? מכך שנגמרו החיסונים? מהעלייה בתחלואה? אתה מוליך את עם ישראל בכחש. קיבלת מדינה נקייה מקורונה, הקדמנו את כל העולם. ואיזו מדינה אתה מגיש לנו אחרי חודש? זאת הפקרות מתמשכת. העם לא מאמין בך, הוא מחכה לסיומה של ממשלת שמאל הזאת. מביעים אי אמון בך ובממשלה שלך".

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, הגיב לביקורת שנשמעה מצד הדוברים הראשונים, והגן על הממשלה: "מחדל נתב"ג הוא מחדל שהיה באחריות הממשלה הקודמת שהובילה להכנסת וריאנטים לישראל, ובניגוד לכך ממשלת השינוי באה לעבוד וכבר בשבוע הראשון לממשלה סגרנו את הפרצה הגדולה".

דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"היית מנכ"ל מועצת יש"ע והיום אתה מנכ"ל מועצת השורא". בנט בכנסת, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מלכילאי פתח את הדיון בהתייחסות ל"גזירה" של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את הסבסוד למעונות יום להורים שלא עובדים שניהם. "קולו של בנט נדם", אמר מלכיאלי וציטט את דבריו של בנט שידאג לזכויות הציבור החרדי. "למה התכוונת כשאמרת שתדאג לנו? שר האוצר שלך מטיל פצצות אבל אתה לא מגיב. למה אתה לא מגיב על גזירה קשה כזאת? אולי אתה עסוק בטיפול בשישה מנדטים? אני יודע שאין לך סמכות, אתה לא יכול לצעוק על ליברמן או כל אחד אחר אבל אתה אחראי ישיר להרעבת הילדים החרדים".

סמוטריץ' טען בדבריו כי בנט "בז לליכודניקים. בז לחרדים. בז לחרד"לניקים. יכולתי לתלות את זה ביהירות האופיינית לך, אבל אני מניח שבושה עוד קצת נשארה לך, ואתה לא מסתכל לי בעיניים. חברת לתומכי טרור. ידעת שתחבור לשמאל עוד בתחילת מערכת הבחירות".

בתחילת הדיון, ח"כ דודי אמסלם הורחק לאחר שכינה את יו"ר הכנסת מיקי לוי "אלים ובריון". בנוסף לכך, חברי הכנסת מהליכוד התעקשו לקרוא לבנט "נפתלי" במהלך דבריהם, למרות שלוי העיר לכמה מהם לכנותו בתואר "ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully