וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הציע 30 אלף שקלים ליועץ שטען כי העתיק ממנו רעיונות בקמפיין הבחירות

29.6.2021 / 9:25

היועץ אודי רייטר טוען שהעביר לרה"מ את התכנית הכלכלית סינגפור ועיקרי תכנית היציאה מהקורונה, שעמדו במרכז הקמפיין שלו, וכי השתמש בהם מבלי לשלם לו או לתת קרדיט. על אף שנטען כי הובהר לרייטר מראש שלא יועסק בתשלום, ליועץ הוצע פיצוי. בנט בתגובה: "מטפלים בזה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הציע אתמול (שני) פיצוי כספי בסך 30 אלף שקלים ליועץ פוליטי שטען כי הוא עשה שימוש ברעיונות שלו במהלך קמפיין הבחירות האחרון לכנסת ה-24 מבלי לשלם לו על כך או ליתן לו קרדיט. את ההצעה העביר בנט באמצעות עורך הדין עמיחי ויינברגר, המייצג את הימין החדש, מפלגתו של בנט, בטענה כי מדובר ב"הצעת פשרה סופית ואחרונה בעלת תפוגה בזמן".

מדובר ביועץ הפוליטי אודי רייטר, שטען כי העביר לבנט את שתי התכניות שהיו מרכז קמפיין הבחירות שלו. הראשונה, התכנית הכלכלית סינגפור, שיו"ר ימינה התחייב לא להיכנס לאף ממשלה בלי לדרוש את מימושה, אך לבסוף לא קיים את הבטחתו ואת עיקרי תכנית היציאה מהקורונה שהציג במהלך הבחירות.

רייטר כתב באמצעות עורך דינו, אבי סרוסי, כי הדגיש שהוא בעל זכויות יוצרים בחומרים שהעביר לבנט ואין לעשות בהן שימוש ללא רשות, ללא תשלום או קרדיט. למרות זאת, כך הוסיף, בנט עשה שימוש נרחב בתכנית, מבלי לקבל את רשותו והחומרים הוצגו ככאלה שנהגו על ידי ראש הממשלה, בניגוד למציאות העובדתית. כדי לסלק את טענותיו, הוא דרש מבנט 600 אלף שקלים, ואיים לפנות בתביעה לבית המשפט אם דרישתו לא תמומש.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
לדברי רייטר, רה"מ עשה שימוש נרחב בתכנית, מבלי לקבל את רשותו. בנט, מאי/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחרונה, ניהל עורך דין מטעם בנט משא ומתן עם רייטר על פשרה אפשרית, ובמהלכה הסכים לשלם לו סכום בסך 85,000 שקלים. רייטר דחה את ההצעה הזאת. הוא הציג תכתובות וואטסאפ שניהל עם בנט ושרת הפנים איילת שקד, בכירת מפלגת ימינה, שמהן עולה כי בנט עשה שימוש בחומרים שהציג לו.

בחודש ינואר, ביום בו נחשף מצע הקורונה של המפלגה, כתבה לו שקד: "בנט הלך על התכנית שלך". בנט עצמו ניהל איתו שיחות שבמהלכן ביקש את עצותיו, בדגש לפני ראיונות בתקשורת. באחת הפעמים כתב לו: "קדימה אודי, רעיונות", ובמקרה אחר התעניין אצלו מה כוללת תוכנית סינגפור: "מה התכנית? של סינגפור?".

עוד בוואלה!

ישראל וארה"ב במגעים לקיום פגישה בין בנט לביידן בבית הלבן בחודש יולי

לכתבה המלאה
חברי ימינה אחרי תוצאות המדגמים, 24 במרץ 2021. AP
שקד כתבה ליועץ: "בנט הלך על התכנית שלך". חברי ימינה לאחר פרסום תוצאות המדגמים, מרץ/AP

מול הטענות שהעלה, שלח אתמול עורך הדין של מפלגת הימין החדש מכתב שבו טענו בתגובה כי הובהר לרייטר כי לא יועסק בתשלום או יקבל משרה בקמפיין כפי שדרש. עורך הדין הציג הודעה של רייטר עצמו שבה כתב לבנט כי "זה ניצול למרות שלא הבטחת שכר ולא הבטחת כלום", ממנה ניתן ללמוד כי לא הובטח לו שכר. בנוסף, כתב כי "מבדיקה של החומרים הרלוונטיים עולה בבירור, כי 'התכניות' אשר הציג רייטר למפלגה או למי מטעמה הן לא יותר מאסופה ממוחזרת של רעיונות - גנריים יש לציין - שכידוע אינם זוכים להגנה בדין, או אפילו חמור מכך לכאורה העתקה, של אחרים".

בווידאו: רה"מ בנט מבטיח לקדם מסיכות במקום הגבלות וחיסונים במקום סגרים/מערכת וואלה!

ולמרות דחיית הטענות, העלה עורך הדין ויינברגר הצעת פשרה לרייטר עם פיצוי כספי בסך 30,000 שקלים, וציין כי אם וככל שהצעה זו לא תתקבל על-ידו תוך שבועיים "תראה מרשתנו בזאת כסיום המו"מ ולא יתנהל עם מרשך כל מו"מ נוסף ולא תהיה מוכנות לשלם לא דבר ולא חצי דבר".

בנט אמר בתגובה כי "אנחנו מטפלים בזה".

רייטר מסר בתגובה כי "תגובת נציגי בנט בנויה מסילוף. אני מאחל לבנט הצלחה בתפקידו החדש ואשמח לסייע לו לבצע את תכנית הקורונה וסינגפור כפי שהתחייב בבחירות".

השתתפה בהכנת הכתבה: מירב כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully