וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וארה"ב במגעים לקיום פגישה בין בנט לביידן בבית הלבן בחודש יולי

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 21:02

לשכת רה"מ אישרה כי מתקיימים מגעים לתיאום ביקורו הראשון של בנט בוושינגטון, אותו שני הצדדים שואפים לקיים בהקדם. מקור אמריקני אף ציין כי השיחה שבנט קיבל מביידן בתוך שעתיים מהשבעתו לתפקיד - מעידה שהנשיא מעוניין לעבוד איתו היטב. דוברת הבית הלבן: מצפים לפגישה

לשכת ראש הממשלה והבית הלבן מקיימים בימים האחרונים מגעים כדי לנסות ולתאם ביקור ראשון של ראש הממשלה נפתלי בנט בוושינגטון ופגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כבר במהלך חודש יולי - כך אמרו היום (שני) לוואלה! שלושה גורמים בכירים ישראלים ושני מקורות אמריקנים המעורים בנושא.

את המגעים לארגון הביקור מנהלת מטעמו של בנט היועצת המדינית שמרית מאיר. היא עובדת בעיקר מול יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק. שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן מעורב גם הוא בשיחות.

בתוך כך, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה בתדרוך עיתונאים כי הם "מצפים לפגישה עם ראש הממשלה הישראלי בקרוב", וכי עדיין לא נקבע תאריך.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
צפוי להמריא לוושינגטון בקרוב. בנט/ראובן קסטרו

הבכירים הישראלים עוד ציינו כי גם בלשכת בנט וגם בבית הלבן רוצים שהביקור יתקיים בהקדם האפשרי. חלון הזמן שנדון בימים אלה הוא החל מ-18 ביולי כאשר הקונגרס האמריקני חוזר מהפגרה. לשכת ראש הממשלה אישרה גם היא שמתקיימים מגעים לתיאום ביקור בבית הלבן, והוסיפו שמועד סופי ייקבע בקרוב.

מקור אמריקני המעורה במגעים לביקור ציין כי העובדה שביידן התקשר לבנט שעתיים בלבד לאחר שהושבע לראשות הממשלה מראה כמה הנשיא מעוניין לעבוד איתו בצורה טובה. המקור ציין כי בבית הלבן סבורים שהממשלה בישראל, שמחברת בין מפלגות בעלות השקפות שונות שמוצאות דרך לעבוד יחד, מהווה דוגמא עבור מדינות אחרות בעולם בהן קיים פיצול פוליטי חריף.

עוד בוואלה!

ביקור רשמי אחרון בארה"ב: ריבלין ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב בתדרוך אודות מצב הקורונה, הבית הלבן, 18 ביוני 2021. רויטרס
מעוניין לעבוד עם בנט בצורה טובה. ביידן/רויטרס
בווידאו: נשיא המדינה ראובן ריבלין מטייל בסנטרל פארק אחרי נחיתתו בניו יורק/מערכת וואלה!

בתוך כך, ביידן ייפגש היום בבית הלבן עם הנשיא ראובן ריבלין, שיהיה המנהיג הראשון מהמזרח התיכון אותו מארח ביידן בחדר הסגלגל מאז כניסתו לתפקיד בינואר. מקור שמעורה בהכנות לביקור ריבלין ציין כי ביידן צפוי להסביר לנשיא הישראלי מדוע ארצות הברית חושבת שדיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר "להכניס את תכנית הגרעין האיראנית בחזרה לקופסא".

עם זאת, ביידן צפוי להבהיר לריבלין כי ארצות הברית לא יודעת אם ומתי יהיה ניתן להשיג הסכם עם איראן. הוא ידגיש כי בכל מקרה המדינה מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן ויבהיר כי אם הדיפלומטיה תיכשל ואיראן תפרוץ לפצצה - ארצות הברית עשויה לפעול באמצעים אחרים כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני.

שר החוץ האמריקני: הסכמי הנורמליזציה הם לא תחליף לעיסוק בנושא הפלסטיני/צילום: רויטרס

במקביל, אתמול (ראשון) נפגש שר החוץ יאיר לפיד ברומא עם שר החוץ האמריקני בלינקן. הייתה זו הפגישה הראשונה בין שרי החוץ מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. בפתח הפגישה, רמז לפיד כי ממשלות נתניהו פגעו ביחסים בין ישראל לארצות הברית. "בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הדו-מפלגתי של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד", אמר לפיד לבלינקן.

לפיד עוד אמר לבלינקן כי לישראל יש השגות רציניות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה עם איראן, אך בעקיצה נוספת לכיוונו של נתניהו הדגיש כי "המקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עתונאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully