וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז נכנס לתפקיד, בנט שוחח עם נשיא מצרים

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 13:49

לאחר שא-סיסי בירך את בנט על כניסתו לתפקיד, השניים דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומיות, בהם תיווכה של מצרים בסוגיה הפלסטינית, ומאמציה לקידום פתרון לנושא השבויים הישראלים. עוד הוזכר בחיוב הסכם השלום בין המדינות, שמהווה אבן יסוד ביציבות האזורית מזה ארבעה עשורים

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (שני) לראשונה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. בשיחה נשיא מצרים בירך את בנט על כניסתו לתפקיד, והשניים דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומיות. כמו כן, הם שיבחו את הסכם השלום בין ישראל ומצרים, שהושג בחסותה ובתיווכה של ארצות הברית, הסכם שמהווה אבן יסוד ביציבות המזרח התיכון במשך יותר מארבעה עשורים.

בשיחה בנט הודה לנשיא מצרים על תפקידה החשוב של ארצו בביסוס היציבות, הביטחון והשלום באזור, וכן על תיווכה בסוגיה הפלסטינית, בדגש על מאמציה לקידום פתרון לנושא השבויים והנעדרים הישראליים. א-סיסי הדגיש את הצורך בביסוס הפסקת האש ברצועת עזה, במטרה לשפר את מצבם האזרחי וההומניטרי של תושביה, וציין את הצורך בחידוש התהליך המדיני.

בווידאו: המשלחת המצרית במעבר ארז/צילום: אמיר בוחבוט

בהמשך שני המנהיגים דנו בחשיבות קידום שיתוף הפעולה בין ישראל למצרים במישור הכלכלי, המסחרי והאזרחי. לבסוף סוכם בין השניים לקדם פגישה ביניהם בהקדם.

בתחילת החודש, לפני חילופי השלטון בישראל, אמר גורם במערכת הביטחון כי המגעים מול חמאס בתיווך מצרים טרם הופסקו, אך מתעכבים עקב המצב הפוליטי. "זה חשש טבעי של הצדדים מחילופי ממשלות בישראל ולכן ממתינים", הסביר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully