וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המצב הפוליטי המורכב בישראל: המו"מ עם חמאס על עסקת שבויים מתעכב

גורם במערכת הביטחון הדגיש כי המגעים מול חמאס "ממש לא הופסקו", אך הסביר כי ישנו "חשש טבעי" של הצדדים במו"מ מחילופי שלטון אפשריים בירושלים וההשפעה שתהיה לכך על השיחות. הגורם הדגיש כי בכל מקרה אין כוונה לשחרר רוצחי ישראלים מבתי הכלא

סינוואר: נתניהו לא סיים את דרכו, הוא כמו קוסם שממציא עצמו מחדש/מערכת וואלה!

גורם במערכת הביטחון אמר היום (שישי) כי המגעים מול חמאס, בתיווך מצרים, על תהליך ההסדרה ועל עסקת שבויים "ממש לא הופסקו" - אך מתעכב בגלל הסיטואציה הפוליטית בישראל וחילופי השלטון האפשריים. השבוע אמר יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, כי ארגונו מוכן למשא ומתן לא ישיר עם ישראל בנושא.

"המשא ומתן על תהליך ההסדרה והשבויים והנעדרים מול חמאס בתיווך מצרים מתעכב בגלל המצב הפוליטי בישראל אך ממש לא הופסק", אמר הגורם. "זה חשש טבעי של הצדדים מחילופי ממשלות בישראל ולכן ממתינים".

גבול רצועת עזה הצפוני, עבודת הביצורים והמכשול, שריון בגבול, מוצבי חמאס. ראובן קסטרו
גבול רצועת עזה, 2019/ראובן קסטרו

לדברי הגורם הביטחוני, מצרים מהווה ציר משמעותי במשא ומתן ומבינה היטב את העמדה הישראלית - התקדמות בנושא השבויים והנעדרים כתנאי לכל התקדמות במגעים בתהליך ההסדרה ושיקום רצועת עזה, למעט עניינים הומניטריים - וכמוה בעניין זה גם שאר הגורמים המעורים בתהליך.

לדבריו, מצרים הפגינה יותר מרצון טוב לסייע במו"מ, והרחיבה - בשונה מעבר - את הניסיונות להשפיע על הנהגת חמאס, אך חשוב לציין כי יש עוד גורמים בינלאומיים שמעורבים בתהליך, ביניהם כמה מנסיכויות המפרץ, ארצות הברית ואירופה.

הגורם הביטחוני הוסיף כי בניגוד להצהרות ורמזים של בכירי חמאס על שחרור 1,111 אסירים בעסקה עתידית - אין שום שינוי בעמדה הישראלית, ואין כל כוונה לשחרר רוצחי ישראלים מבתי הכלא בישראל. הוא הדגיש כי שר הביטחון בני גנץ מחויב למדיניות זו ומתעקש עליה בכלל השיחות, ולכן דחה את דרישות חמאס לאפשר תהליכים שאינם הומניטאריים ברצועת עזה.

עוד בוואלה!

סינוואר: מוכנים למו"מ על חילופי שבויים עם ישראל

לכתבה המלאה

חמאס: אי הכנסת הכסף הקטארי יוביל להסלמה

בתוך כך, העיתון אל-אח'באר דיווח הבוקר כי בהיעדר הסכמה על רגיעה, המתווך הקטארי הודיע לחמאס שישראל מונעת את הכנסת המענק מטעמם. על כן, חמאס העביר מסר חריף למצרים לפיו הוא הוא מתכוון לשוב להסלמה בגבול.

לכלי התקשורת נודע מפי מקורות בחמאס כי הפלגים הודיעו למתווכים ממצרים ומהאו"ם כי המשך "הפרובוקציות מצד האויב" כלפי עזה ותושביה העניים אינו אלא דחיפה להסלמה ועימות, ודרשו כי הכסף הקטארי ייכנס לעזה עד סוף השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully