וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר: מוכנים למו"מ על חילופי שבויים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 18:28

מנהיג חמאס ברצועה אמר את הדברים לאחר פגישה עם ראש המודיעין המצרי וציין כי המשא ומתן לא יהיה ישיר. "תזכרו את המספר 1111, בהמשך תבינו את המשמעות", אמר. מאז הפסקת האש ישראל פתחה את המעברים לאמצעים הומניטריים, וגנץ התנה סיוע נוסף במו"מ על השו"ן

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר וראש המודיעין הכללי המצרי עבאס כאמל. AP
סינוואר וראש המודיעין המצרי, היום/AP

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר היום (שני) כי הארגון מוכן לקיים משא ומתן לא ישיר על חילופיי שבויים עם ישראל. סינוואר אמר את הדברים לאחר פגישה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל בעת ביקורו ברצועה.

עוד הוא אמר כי סוגיית חילופי השבויים אינה קשורה להסרת המצור והעיצומים על הבניה ברצועה. "אין מניעה ששני המסלולים יתקיימו במקביל ללא קשר ביניהם", ציין סינוואר, והדגיש כי חמאס מוכן למו"מ מיידי: "תרשמו את המספר 1111. בהמשך תבינו מה המשמעות שלו".

סינוואר סיפר כי הנהגת חמאס דנה עם ראש המודיעין על ייצוב הפסקת האש והפסקת תקיפות ישראל על הפלסטינים. "אמרנו שההתנגדות נמצאת במצב טוב, המצרים דנו איתנו בבנייה ברצועה ובמענקים הבינלאומיים לבניית עזה. מדינות העולם והמצרים אמרו שהם רוצים להפוך את רצועת עזה לדובאי", אמר.

מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום. שבוע שעבר/שי מכלוף

סוגיית השבויים והנעדרים עלתה אתמול בפגישה שקיים שר החוץ גבי אשכנזי עם מקבילו סמאח שוכרי אתמול, לאחר שנחת לביקור רשמי בקהיר, הראשון זה 13 שנים של שר חוץ ישראלי במדינה. אשכנזי אמר בפגישה כי ישראל לא תאפשר מצב בו השיקום ברצועת עזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו, ולא תאפשר לקדם את השיקום מבלי שתיפתר סוגיית החזרת השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס.

כאמל נפגש אתמול בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו אמר כי פגישתם עסקה בנושאי ביטחון אזוריים ודרכים למנוע מחמאס לנתב את כספי הסיוע שיגיעו לרצועה לטובת התעצמות יכולות הארגון. ראש המודיעין המצרי נפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, והעביר לו הודיעת תמיכה בו מנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

סינוואר: נתניהו לא סיים את דרכו, הוא כמו קוסם שממציא עצמו מחדש/מערכת וואלה!

לוואלה! נודע לאחרונה כי גורמי ביטחון ניהלו שיחות עם חמאס בתיווך מצרים במטרה להשיג התקדמות לעסקת שבויים. הגורמים הבהירו שעל חמאס להתפשר בסוגיית השבויים והנעדרים אם ברצונם לקדם פרויקטים כלכליים, אך הנציגים שנשלחו על ידי מנהיג הארגון סינוואר המשיכו להתעקש על שחרור "מאות אסירים עם דם על הידיים". בסופן של השיחות, אמרו גורמי ביטחון כי הושגה "התקדמות איטית", בהתאם לפרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully