וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 שנים אחרי הביקור הרשמי האחרון: שר החוץ אשכנזי נפגש מקבילו המצרי בקהיר

30.5.2021 / 17:40

במהלך המפגש, אמר אשכנזי כי ישראל לא תאפשר מצב בו השיקום בעזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו, וכי השיקום לא יקודם מבלי פתרון סוגיית החזרת השבויים והנעדרים. במקביל, נתניהו פגש בירושלים משלחת בכירים מצרית שנחתה בארץ, בהם את ראש המודיעין המצרי

שר החוץ גבי אשכנזי הגיע לקהיר לפגישה עם שר החוץ המצרי/דוברות משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי נחת הבוקר (ראשון) בקהיר, 13 שנים לאחר הביקור הרשמי האחרון של שר חוץ ישראלי במצרים, ונפגש עם מקבילו, שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. עם נחיתתו בקהיר, התקבל אשכנזי על ידי תת השר למנהל מחלקת ישראל במשרד החוץ המצרי, השגריר עלי. במקביל, משלחת בכירים מצרית הגיעה לישראל, בהם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ופגשה את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים.

במהלך פגישתו עם שוכרי, אמר אשכנזי כי ישראל לא תאפשר מצב בו השיקום ברצועת עזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו, ולא תאפשר לקדם את השיקום מבלי שתיפתר סוגיית החזרת השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיע לקהיר לפגישה עם שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, 30 במאי 2021. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
לראשונה מזה 13 שנים. אשכנזי עם נחיתתו בקהיר, הבוקר/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

בהודעה מלשכת אשכנזי נמסר כי שר החוץ הביע הערכתו לתפקידה ההיסטורי של מצרים בפריצת הדרך לשלום בין ישראל לבין שכנותיה ועל דאגתה ליציבות הביטחונית-האזורית, והודה לו על המחויבות המצרית לנושא. "השרים שוחחו על האתגרים בכל הקשור למנגנונים למניעת התעצמות חמאס ולהסדרה מול רצועת עזה", נמסר בהודעה.

אשכנזי אמר לעמיתו המצרי כי המשך פעילותה של הרשות הפלסטינית בארגונים ובפורומים בינלאומיים, כגון בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג והמועצה לזכויות אדם פוגעת בסיכויים לשיתופי פעולה עתידיים. "ההסתה הנמשכת מצד הרשות הפלסטינית ופעילותם במוסדות הבינלאומיים מהווים מכשול משמעותי לקיומו של שיח מדיני ולצעדים בוני אמון בשטח", אמר אשכנזי.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיע לקהיר לפגישה עם שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, 30 במאי 2021. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ הביע הערכתו לתפקידה של מצרים בפריצת הדרך בין ישראל לשכנותיה. אשכנזי ושוכרי, היום/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

בתוך כך, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל למצרים ובסוגיות האזוריות. עוד נמסר כי "השניים ברכו על הקשרים, ההבנות ועל המאמץ המשותף של המדינות בסוגיות ביטחוניות ומדיניות שונות. ראש הממשלה נתניהו העלה בפגישה את דרישת ישראל להשבתם בהקדם של הבנים והאזרחים המוחזקים ברצועת עזה. כמו כן, נדונו המנגנונים והתהליכים למניעת התעצמות חמאס ולמניעת הסתייעותה במשאבים שיופנו בעתיד למען האוכלוסייה האזרחית".

בפגישת נתניהו וכאמל השתתפו גם שר המודיעין אלי כהן (הליכוד) וראש המל"ל מאיר בן שבת. בהמשך היום אמור כאמל לפגוש גם את שר הביטחון בני גנץ, ולדון עמו על ייצוב הפסקת האש בעזה.

לאחר השיחה, אמר השר כהן כי "המלחמה באחים המוסלמים שחמאס נמנה עליהם, הינה אינטרס משותף לשתי המדינות, לטובת שמירה על היציבות האזורית. אני מאמין שהמחויבות המצרית שהובעה בפגישה תתרום לכך". עוד הדגיש כהן כי החזרת הבנים המוחזקים ברצועת עזה הינה תנאי הכרחי לשיקום הרצועה.

פגישת אבו מאזן עם ראש המודיעין המצרי, 30 במאי 2021. ללא, אתר רשמי
פגישתם של אבו מאזן וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ברמאללה, היום/אתר רשמי, ללא

בתוך כך, גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום עם כמאל ברמאללה. לדברי השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, השניים דנו "בתוקפנות הישראלית בעזה וירושלים, על שיקום הרצועה ועל הדיאלוג הפנים-פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully