וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בנט בקריאה לבני הנוער להתחסן: "תוקף החיסונים יפוג, מרוץ נגד הזמן"

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 10:10

בצל העלייה בתחלואה בזן הדלתא, פרסם בנט הודעה מיוחדת בה הסביר כי יש מספיק חיסונים לכולם, אך שתוקפם יפוג בעוד 11 ימים. "לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה, אבל בשביל זה אתם צריכים לדבר עם ההורים שלכם ולצאת להתחסן"

בווידאו: בנט במסר לבני נוער: "תוקף החיסונים עומד לפוג - צאו להתחסן"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרסם היום (שני) סרטון ובו קריאה מיוחדת לבני הנוער להתחסן לקורונה בהקדם האפשרי. הקריאה באה בצל העלייה בתחלואה בזן הדלתא (הווריאנט ההודי), והחשש כי תוקפם של החיסונים המצויים ברשות ישראל יפוג בעוד 11 ימים.

"נערות ונערים יקרים, אני מבקש מכם לצאת כבר היום ולהתחסן כנגד הקורונה. החיסון גם ישמור על הבריאות שלכם, וגם ימנע מכם להחמיץ את כל ההנאות של החופש הגדול", אמר בנט בסרטון. "תראו, זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים - כלומר בכם, בני הנוער.

"יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ': התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא ה-9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי.

בהודעתו פנה גם להורים בקריאה לחסן את ילדיהם, והסביר כי הממשלה לא רוצה לטיל מגבלות נוספות הקיץ. "אנחנו לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה, לא על מסיבות, לא טיולים, לא קפסולות - כלום. אבל בשביל זה אתם צריכים לדבר עם ההורים שלכם ולצאת להתחסן כדי שיהיה לנו קיץ נפלא בלי סגרים ובלי הגבלות".

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נער מתחסן לקורונה במתחם חיסונים בפתח תקווה, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

תוקפם של החיסונים שנותרו במלאי בישראל הוא עד סוף יולי, ומסיבה זו המועד האחרון לקבלת המנה הראשונה הוא ב-9 ביולי - כשלושה שבועות לפני מתן המנה השנייה של החיסון.

קופות החולים מסרו כי ישנה עלייה בהיענות לחיסון בקרב בני הנוער, אך כי לא בקצב הרצוי. עד כה בסך הכל בקופות התחסנו 15% מהמבוטחים בגילאים 15-12 ועוד 12% רשומים כמחלימים. בקופת חולים כללית מסרו כי מאז הותרו החיסונים לבני נוער, לפני כשלושה שבועות, התחסנו בסך הכל 25 אלף בני נוער ממבוטחי הקופה. במכבי התחסנו כ-30 אלף, ובקופת חולים לאומית חוסנו 10% מהמבוטחים בגילאים אלו.

הנבחנים בבגרויות לא יחוייבו בעטיית מסיכה

בתוך כך, משרד החינוך ומשרד הבריאות הודיעו הבוקר בהודעה משותפת, כי התלמידים הנבחנים בבחינות הבגרות לא יחוייבו בעטיית מסיכה בעת הבחינה. החלטה זו התקבלה על מנת להקל על התלמידים ועל רקע השיעור הגבוה של המחוסנים והמחלימים מקורונה בקרב כיתות י"א-י"ב. שיעור המתחסנים בקרב שכבת גיל זו מתקרב לכ-80%.

בחינות הבגרות יתקיימו תוך שמירה על כללי הבריאות, בהם שמירת מרחק של 2 מטר בין הנבחנים, שמירה על כללי הריחוק החברתי, שמירה על חדר מאוורר וכללי היגיינה.

היום יתקיימו בחינות הבגרות בביולוגיה, ובמהלך השבועות הקרובים צפויות להתקיים הבגרויות במקצועות כימיה, פיסיקה ומדעי המחשב. כמו כן יתקיימו מועדי ב' במקצועות אנגלית ומתמטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully