וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת עטיית המסיכות נכנסה לתוקף, קבינט הקורונה יתכנס מחר

26.6.2021 / 20:18

משרד הבריאות הורה להחזיר את החובה לעטות מסיכות בחלל סגור בצל העלייה בתחלואה במוקדים שונים ברחבי הארץ. קבינט הקורונה החדש יתכנס כדי לדון בצעדים השונים למניעת התפשטות זן הדלתא בישראל

חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים הוחזרה אתמול (שישי) ברקע העלייה הנקודתית בתחלואה שחלה בכמה מוקדים בישראל. עם זאת, המשטרה תתמקד בעיקר באכיפה נגד מפרי בידוד, ולא צפויים להינתן דוחות על אי עטיית מסיכה בחלל סגור. מחר צפוי קבינט הקורונה החדש להתכנס בפעם הראשונה מאז הקמת הממשלה, והשרים ידונו בו בצעדים למניעת התפשטות מחודשת של הקורונה ובלימת זן הדלתא בישראל.

ביממה האחרונה אובחנו 227 בני אדם כמאומתים לנגיף הקורונה. זהו המספר הגבוה ביותר של מאומתים ביממה מאז ה-7 באפריל, אז אובחנו 276 נדבקים. על פי הנתונים, כ-120 מהמאומתים הם תלמידים ואנשי צוות במערכת החינוך, 37 בני משפחותיהם ו-12 נוספים נדבקו בחו"ל. כל המאומתים לא פיתחו תסמינים, או שפיתחו תסמינים קלים בלבד, כשמצב החולים הקשים נותר יציב ועומד על 24 חולים, 80% מהם לא מחוסנים.

עוטים מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
חובת המסיכות הוחזרה./שלומי גבאי

בתוך כך, בכירים במשרד הבריאות טענו כי ההנחיות שיוצאות לא מקבלות גיבוי מהמשרדים האחרים ומאשימים את הממשלה החדשה בכך שהיא לא מקבלת הנחיות קשות. הביקורת על משרדי התחבורה והפנים היא על היעדר פיקוח על הנכנסים מנתב"ג, ועל כך שלא עוצרים טיסות ממדינות אסורות, בין היתר בשל לחץ של משרדי החוץ והתיירות.

בנוסף לכך, קיימת ביקורת במשרד על גורמי אכיפת החוק, בראשם המשטרה - בטענה כי אין אכיפה על בידודים, ועל מבודדים שמפרים אותם. בהודעת המשרד מהיום, לא צוינה נקיטת סנקציות נגד מי שיפר את הנחיית עטיית המסיכה.

אש אמר השבוע כי בדרג המדיני ובמשרד הבריאות עובדים על הקדמת משלוח החיסונים לחודש אוגוסט, וכי בינתיים אין למדינה הזמנות נוספות של חיסונים לאחר חודש זה.

בווידאו: בלבול מחזרת המסיכות: "דיברו על ראשון, פתאום שינו להיום"/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

הפרויקטור אמר כי ההתפרצות בשלב זה היא בעיקר בבנימינה ובמודיעין, אך מתחילה להתפשט לערים נוספות. "אני רוצה להדגיש את חשיבות הבדיקות. אנחנו ערוכים לקיים בדיקות בהיקפים גדולים". הוא הבהיר כי גם מחוסנים צריכים להיבדק, שכן הם יכולים להדבק ולהדביק בעצמם. עם זאת, הוא הדגיש כי מרבית המחוסנים שנדבקו הם עם עומס נגיפי נמוך וללא תסמינים.

"חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו. לדוגמה, ילד ששהה בחו"ל והגיע לבית ספר זה לא בסדר - וכולם צריכה להגיד את זה לו ולהוריו. זה לא זמן לטוס עם ילדים שהם לא מחוסנים", הבהיר ממונה הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully