וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מערך המל"טים של איראן: זה האיש שעומד מאחורי תקיפת הספינה בעומאן

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 16:31

בתדרוך עם שגרירי מועצצת הביטחון של האו"ם גנץ ולפיד חשפו כי סעיד אראג'אני, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, הוא האדם האחראי להתקפה על האונייה "מרסר סטריט" במפרץ. "הוא מספק את הציוד, ההכשרה, התוכניות והאחראי על פעולות טרור רבות במרחב"

סעיד אראג'אני, מפקד חיל האוויר של משמרות המפכה וראש מערך המל"טים של הכוח הצבאי, הוא האיש העומד מאחורי תקיפת האונייה "מרסר סטריט" במפרץ עומאן - כך אמרו היום (רביעי) שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד.

השניים חשפו לראשונה את שמו של אראג'אני בתדרוך מדיני-בטחוני לשגרירים של מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. לשכתו של גנץ מסרה כי "התדרוך שנערך בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים הוא חלק מהמאמץ המדיני של ישראל לקידום גינוי ותגובה בינלאומית לפעולות הטרור של המשטר האיראני".

גנץ הדגיש כי אראג'אני "מספק את הציוד, ההכשרה, התוכניות והאחראי על פעולות טרור רבות במרחב".

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בתדרוך לשגרירי מדינות מועצת הביטחון של האו"ם 
בנושא איש שעומד מאחורי מתקפת הטרור במפרץ עומאן - סעיד אראג'אני (Saeed Ara Jani Head of the IRCG’s UAV Command.) 04 ביולי 2021. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
לפיד וגנץ בתדרוך בחדר המצב של משרד החוץ, היום/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ
שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בתדרוך לשגרירי מדינות מועצת הביטחון של האו"ם 
בנושא איש שעומד מאחורי מתקפת הטרור במפרץ עומאן - סעיד אראג'אני (Saeed Ara Jani Head of the IRCG’s UAV Command.) 04 ביולי 2021. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
תדרוך השגרירים במועצת הביטחון של האו"ם במשרד החוץ, היום/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

גנץ הוסיף: "איראן שוב הוכיחה שהיא אתגר בינלאומי, אזורי ובסוף גם איום על ישראל. איראן אחראית לעשרות פעולות טרור ברחבי המזרח התיכון והפעלת מיליציות מטעמה בתימן, עיראק ומדינות נוספות. איראן גם חצתה את כל הקווים שהוגדרו בהסכם הגרעין הקודם, והיא רחוקה היום רק כעשרה שבועות מהגעה לחומר בקיע שיאפשר לפתח פצצה גרעינית".

לפיד הצטרף לדבריו, ואמר: "זה לא סכסוך בין צבאות בסוריה. זה לא פעולה חשאית נגד מתקן צבאי. זו התקפה על נתיבי הסחר של העולם, זו התקפה על חופש התנועה. זהו פשע בינלאומי".

עוד בוואלה!

גנץ על תקיפת המכלית: התוקפנות של איראן מחריפה, חייבים לפעול מולה

לכתבה המלאה
המכלית מרסר סטריט לחופי קייפטאון, דרום אפריקה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
האונייה "מרסר סטריט"/רויטרס

ביום שישי האחרון, שני אנשי צוות, בריטי ורומני, נהרגו בתקיפת מכלית הנפט שמופעלת בידי חברת "זודיאק מריטיים" - הנמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. משרד ההגנה של בריטניה היה הראשון שהודיע על התקיפה.

ביום שלישי, דווח בכלי התקשורת בבריטניה כי ספינה אחרת נחטפה על ידי איראן או בעלי בריתה סמוך לחופי איחוד האמירויות הערביות. לפי גורמים בבריטניה, ההערכה היא שכוחות איראניים חמושים עלו על כלי השיט, שמפליג תחת דגל פנמה. במקביל, ארבע ספינות נוספות דיווחו כי הן איבדו שליטה בסמוך לאי פוג'ירה שבמפרץ עומאן. בבוקר שאחרי, דיווח שירות הסחר הימי של בריטניה כי החמושים עזבו את הספינה.

משרד החוץ באיראן כינה את הדיווחים אודות החטיפה האפשרית כ"חשודים", ובהמשך טענו בטהראן שהדיווחים הם "תירוץ לפעולה עוינת". משרד החוץ הזהיר מפני כל ניסיון לייצר "אווירה שקרית" כלפי טהראן. "הדיווחים על התרחשותם של סדרת אירועי אבטחה של ספינות במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן מעוררים חשדות", נמסר מטעם דובר משרד החוץ האיראני.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully